PracaGrupypl.praca.dyskusje › może podyskutują 50- latki?

  • 141. Data: 2002-11-30 08:19:09
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Kaja <k...@B...poczta.onet.pl> writes:

    > Nie...Ja jestem sprawiedliwa i uznaję zasadę:każdemu według potrzeb.
    > Sprawiedliwie...A HIENY precz.

    czyli klasyczna sprawiedliwosc spoleczna: wszelkiej maski socjalisci o
    komunisci tez wyzwali zasade, ze kazdemu wedlug potrzeb.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 142. Data: 2002-11-30 18:38:28
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki?
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Co tu duzo gadac teraz jest SYF, wydatki socjalne sa wieksze niz wtedy,
    emerytury wyzsze, a na dodatek tych emerytow i rencistow jest 2 razy wiecej.
    Na domiar zlego medycyna poszla do przodu i ci ktorzy sa na emeryturze to
    zyja dluzej. Oczywiscie nie mowie tego z sarkazme tylko stwierdzam fakty
    jednej z przyczyn zlego stanu dzisiejszej SZ

  • 143. Data: 2002-11-30 23:07:44
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

    Użytkownik "adherent" napisał w wiadomości
    > Balcerowicz (traktujmy go jako guru i przywódcę ortodoksyjnych,
    > niereformowalnych liberałów) zawsze twierdził i twierdzi że wszystkie
    > ulgi należy zlikiwdować. Zaraz po objęciu władzy przez obecną
    > ekipę, minister Hausner człowiek jak widać bliski Balcerowiczowi,
    > za pomocą ludzi Balcerowicza którzy pozostali w MPiPS zbałuszyli
    > nową ekipę i zabrano ulgi. Do tego momentu można to traktować
    > jako część spiskowej teorii dziejów.

    Czyli rozumiem, że Balcerowicz, któremu nie przyszło do głowy zabierać ulg
    inwalidom, gdy sam był ministrem, wykonał to rękami Hausnera i swoich
    agentów w SLD (nie tylko w ministerstwie pracy, przecież to jeszcze posłowie
    przegłosowali), ale ten jego misterny plan na nic się nie zdał, bo ludzie
    przenikliwi o wielkiej inteligencji jak Ty, bez trudu go przejrzeli i
    wiedzą, że SLD ma czystą kartę?

    > Po sprzeciwie społecznym wycofano się i przywrócono wszystkie
    > ulgi przynajmniej w części dotyczącej inwalidów.

    Powiedz to mojej niewidomej koleżance, która kiedyś jeździła za darmo, a po
    "przywróceniu ulg" za bilety płaci. Wierz mi, że to co SLD mówi, a
    rzeczywistość za oknem, to dwie różne rzeczy i czasami nie zaszkodziłoby za
    to okno wyjrzeć.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 144. Data: 2002-12-01 11:05:26
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Paweł Pollak" <s...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bo
    > ludzie przenikliwi o wielkiej inteligencji jak Ty, bez trudu go przejrzeli

    Nie sam Balcerowicz ale ludźmi ze swojej ekipy którzy
    ostro trzymają się stanowisk nawet gdy Balcerowicz
    odszedł do NBP. Nie rękami "agentów" ale ludźmi o
    podobnych poglądach. W tym wypadku rozsądne jest
    personifikowanie odpowiedzialności. Stąd odpowiedzialni
    są konkretni ludzie a nie "opcje polityczne" które są
    rozliczane podczas wyborów. Nie można mieć pretensji
    do społeczeństwa że wybrało lewicę do rządzenia.
    Dlatego odpowiedzialność za ten bałagan z zabieraniem
    ulg a potem ich przywracaniem odpowiedzialny jest
    min. Hausner.

> [...]
    > to co SLD mówi, a rzeczywistość za oknem, to dwie różne
    > rzeczy i czasami nie zaszkodziłoby za to okno wyjrzeć.

    Nie jest tak. Ulga ma wyrównywać szanse. Nie jest przywilejem.
    Zabierając ulgi postąpiono w myśl bezwzględnych postulatów
    liberalnych "każdy niech się martwi o siebie". Ulgi przywrócono.
    Koleżanka nie płaci teraz za przejazd przewodnika, który na przejazd
    otrzymuje tzw. bilet "0" za który państwo płaci przewoźnikowi.
    Nie korzystam z tej ulgi, ale tak to rozumiem. Piszą tutaj na
    grupę osoby które bardzo dobrze znają stan faktyczny w tej
    sprawie jeżeli źle to opisałem niewątpliwie sprostują.

    Pozdrawiam
    ad

  • 145. Data: 2002-12-01 12:36:19
    Od: w...@w...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Leszek Wilczek napisal(a) Sat, 30 Nov 2002 19:38:28 +0100:
> [...]
    >zyja dluzej. Oczywiscie nie mowie tego z sarkazme tylko stwierdzam fakty
    >jednej z przyczyn zlego stanu dzisiejszej SZ

    No, tak dojdzie do tego ze wine za ten stan ponosza emeryci.
    Emeryci - ktorzy przez lata pracowali, i ktorym zabierano
    pieniedze na ich emerytury oraz tzw. "darmowe leczenie".
    Pamietam, ze za kryzys gospodarczy w stanie wojennym
    to odpowiedzialni byli spekulanci no i Reagan.
    Rzadzacy zas byli bez skazy. :)

    Emeryci nie zyja z naszych skladek, lecz z tego co
    wczesniej odlozyli w panstwowym funduszu emerytalnym.
    A to ze tych pieniedzy tam nie ma - to naprawde nie
    ich wina. Moze warto byloby jednak poszukac winnych
    tego stanu rzeczy, by chociazby ukrocic proceder
    okradania nas z naszych emerytalnych pieniedzy?
    Bo ustroje u nas sie zmieniaja, ale okradanie
    nas z naszych emerytur nadal kwitnie. Prawda?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 146. Data: 2002-12-01 15:15:55
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adherent" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    > grupę osoby które bardzo dobrze znają stan faktyczny w tej
    > sprawie jeżeli źle to opisałem niewątpliwie sprostują.

    Prostuję, jak sobie życzysz. :-)
    Obowiązuje od 1.08.2002.

    Opiekun towarzyszący w podróży osobie o znacznym stopniu niepełnosprawności
    (niezdolnej do samodzielnej egzystencji, inwalidzie I grupy) oraz przewodnik
    towarzyszący w podróży osobie ociemniałej lub niewidomej na podstawie
    jednego z dokumentów podopiecznego oraz biletów jednorazowych ma prawo do
    95% ulgi w pociągach PKP i autobusach PKS.

    Więcej na http://www.pomocspoleczna.ngo.pl/strona.asp?id=539 .

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 147. Data: 2002-12-01 16:27:28
    Od: "Leszek Wilczek" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Rzadzacy zas byli bez skazy. :)
    >

    > Emeryci nie zyja z naszych skladek, lecz z tego co
    > wczesniej odlozyli w panstwowym funduszu emerytalnym.

    Skad takie rzeczy wytrzasnales?? Obecny system dziala na zasadzie umowy
    pokoleniowe, tzn. obecni emeryci sa urzymywani przez obecnych pracujacych.
    Taki system moze dzialac dopoki jest wlasciwa proporcja miedzy
    pracujacymi/emerytami, a ta proporcja zmienila sie drastycznie na wskutek
    starzenia spoleczenstwa i wydluzania zycia na wskutek postepu medycyny.

    > A to ze tych pieniedzy tam nie ma - to naprawde nie
    > ich wina. Moze warto byloby jednak poszukac winnych
    > tego stanu rzeczy, by chociazby ukrocic proceder
    > okradania nas z naszych emerytalnych pieniedzy?

    Nikt nikogo nie okrada po prostu zalozenia systemu byly dobre na dawne
    czasy. Zauwaz ze w latach 60tych uwazano ze polska przekroczy 40mln po
    koniec lat 70tych. Mamy rok 2000, a nas jest nadal 39mln ;))

    > Bo ustroje u nas sie zmieniaja, ale okradanie
    > nas z naszych emerytur nadal kwitnie. Prawda?

    To co wyzej.

  • 148. Data: 2002-12-01 21:16:06
    Od: Paweł Pollak <s...@m...pl>

> [...]
    > Koleżanka nie płaci teraz za przejazd przewodnika, który na przejazd
    > otrzymuje tzw. bilet "0" za który państwo płaci przewoźnikowi.

    Już Pearl podała, że to nieprawda. Poza tym niewidomi potrafią jeździć
    samodzielnie. Niewidomi studenci przed zabraniem ulg nie płacili nic, a po
    ich "przywróceniu" płacą 22% ceny biletu, co więcej zniżka obowiązuje tylko
    na przejazdy na uczelnię bądź do lekarza. Zamiast powtarzać za SLD-owską
    propagandą kłamstwa o przywróceniu ulg, zapoznaj się z faktami.

    Paweł
    --
    www.szwedzka.pl

  • 149. Data: 2002-12-01 22:34:57
    Od: w...@w...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Leszek Wilczek napisal(a) Sun, 1 Dec 2002 17:27:28 +0100:
    >Użytkownik "WOJSAL" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    >Skad takie rzeczy wytrzasnales?? Obecny system dziala na zasadzie umowy
    >pokoleniowe, tzn. obecni emeryci sa urzymywani przez obecnych pracujacych.

    A czy ktos pytal sie zainteresowanych (emerytow)
    o zgode na takie funkcjonowanie systemu emerytalnego?
    Ktos sam podjal taka decyzje, to niech teraz ponosi
    odpowiedzialnosc za swoje radosne decyzje.

    A skad Ty wytrzasneles "umowe pokoleniowa"?
    Ja sie z nikim (z panstwem) nie umawialem. To
    panstwo samo zabiera mi moje pieniadze, bo
    samo chce mi zapewnic emeryture. Bez mojej zgody!
    I tak jest z milionami emerytow.

    Jest rzecza oczywista, ze jesli ktos zabiera Tobie
    pieniadze i obiecuje Ci godziwa emeryture - to
    musi Ci to zapewnic. I nie ma znaczenia czy tym
    zabierajacym jest panstwo, firma czy osoba fizyczna.
    W kadzym badz razie, gdyby tak funkcjonowal prywatny
    fundusz emerytalny - juz dawno bylby w sadzie i musialby
    sie grubo tlumaczyc z przepuszczonych pieniedzy.

    >Taki system moze dzialac dopoki jest wlasciwa proporcja miedzy
    >pracujacymi/emerytami, a ta proporcja zmienila sie drastycznie na wskutek
    >starzenia spoleczenstwa i wydluzania zycia na wskutek postepu medycyny.

    Nie interesuja mnie radosne pomysly rzadzacych.
    Interesuje mnie tylko jedno: niech trzymaja sie z dala
    od moich (!!!) pieniedzy, bo nie potrafia nimi zarzadzac.
    Na marginesie.
    Jestem w II filarze. W ciagu niespelna 4 lat wartosc
    jednostki wzrosla o ok. 60%. Jestem rowniez w
    funduszu emerytalnym panstwowym (tam jestem z musu).
    Ile tam wzrosla jednostka - tego nie wie nikt.
    I jak mozna takiej firmie powierzac wlasne pieniadze?

    >Nikt nikogo nie okrada po prostu zalozenia systemu byly dobre na dawne
    >czasy. Zauwaz ze w latach 60tych uwazano ze polska przekroczy 40mln po
    >koniec lat 70tych. Mamy rok 2000, a nas jest nadal 39mln ;))

    To nie jest moja wina, ze zabierajacy mi (oraz
    kilkudziesieciu milionom innych Polakow) sie
    walnal. Jak ktos nie potrafi liczyc, zarzadzac naszymi (!)
    pieniedzmi to niech sie lepiej trzyma od naszych
    pieniedzy z daleka.

    A czy nie okrada?
    Policz: ile lat pracuje przecietny czlowiek? Ile
    odklada pieniedzy? Ile lat zyje na emeryturze? Ile
    wynosi srednia emerytura?

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 150. Data: 2002-12-01 22:59:26
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

> [...]
    > na przejazdy na uczelnię bądź do lekarza. Zamiast powtarzać za SLD-owską
    > propagandą kłamstwa o przywróceniu ulg, zapoznaj się z faktami.

    Pearl podał stronę gdzie można znaleźć uprawnienie i zasady
    przyznawania ulg http://www.pomocspoleczna.ngo.pl/strona.asp?id=539
    Nie wiem czy przewodnik przed tym zamieszaniem też miał
    jakieś ulgi.Istotne jest że to powinno być zmienione. Powtarzam :
    Racjonalnym rozwiązaniem powinno być płacenie uprawnionym
    inwalidom dobrze policzonego ryczałtu na przejazdy i niech oni
    decydują z jakiego środka lokomocji będą korzystać bez zniżek.

    Nie wchodzę w dyskusje o wyższościach jednej ideologi nad drugą.
    Pozdrawiam
    ad