PracaGrupypl.praca.dyskusje › kod programow zalaczony w CV?

  • 1. Data: 2005-03-09 18:27:38
    Temat: kod programow zalaczony w CV?
    Od: <b...@i...pl>

    wielokrotnie spotykam sie z ofertami pracy, w ktorych potencjalny pracodawca
    pisze, iz kandydat na stanowisko musi wraz z zyciorysem i listem
    motywacyjnym zalaczyc zrodla tworzonych aplikacji.

    co jednak zrobic, gdy praktycznie caly moj dorobek to aplikacje, ktore
    tworzylem pracujac na umowe o prace w jednej z firm. Czy nie jest tak, ze
    kod aplikacji nie jest moja wlasnoscia i raczej nie mam prawa go nigdzie
    pokazywac (nawet jesli ja to tworzylem)?

  • 2. Data: 2005-03-09 18:33:25
    Temat: Re: kod programow zalaczony w CV?
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > wielokrotnie spotykam sie z ofertami pracy, w ktorych potencjalny
    > pracodawca pisze, iz kandydat na stanowisko musi wraz z zyciorysem i
    > listem motywacyjnym zalaczyc zrodla tworzonych aplikacji.
    [..]
    > kod aplikacji nie jest moja wlasnoscia i raczej nie mam prawa go
    > nigdzie pokazywac (nawet jesli ja to tworzylem)?

    Jeśli chodzi o fragment kodu dla zobrazowania umiejętności - nie widzę
    problemu. Jeżeli jednak ma to być cały kod aplikacji, mającej
    konkretne zastosowanie - nie dałbym nawet, jeśli byłby moją
    własnością. Pomyśl, dlaczego...

  • 3. Data: 2005-03-09 18:51:11
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jan Kowalski napisał(a):

    > Je?li chodzi o fragment kodu dla zobrazowania umiejętno?ci - nie widzę
    > problemu. Jeżeli jednak ma to być cały kod aplikacji, majšcej
    > konkretne zastosowanie - nie dałbym nawet, je?li byłby mojš
    > własno?ci?. Pomy?l, dlaczego...

    Khem... ja tak nieśmiało.
    To kodowanie Windows-1250, to tak trochę mi utrudnia odbiór. :)
    Spróbuj proszę w szablonie dot. 'reply' wstawić gdzieś na koniec:

    %CHARSET="iso-8859-2"

    Powinno pomóc. I sorki za OT. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 4. Data: 2005-03-09 18:51:52
    Od: <b...@i...pl>

    czyli nie ma problemu nawet w wyslaniu kilku modulow (ktore same w sobie nie
    beda dzialaly?). przeciez to tak czy siak jest udostepnianie czesci
    wlasnosci firmy, w ktorej sie dane moduly pisalo.

    zreszta jestem ciekawe zdania innych osob.

  • 5. Data: 2005-03-09 19:17:27
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

> [...]
    > To kodowanie Windows-1250, to tak trochę mi utrudnia odbiór. :)
    > Spróbuj proszę w szablonie dot. 'reply' wstawić gdzieś na koniec:

    Sorry - ciągle zapominam sprawdzać na co odpowiadam...
    Już mam nawet 3x:
    %CHARSET="ISO-8859-2"
    %Quotes
    %CHARSET="ISO-8859-2"
    %Cursor
    %CHARSET="ISO-8859-2"
    i nie pomaga niestety, jeśli odpowiadam na "nie taki" post...
    Muszę "ręcznie" zmieniać i chyba przestanę lubić The Bat!'a.
    Przepraszam za OT.

  • 6. Data: 2005-03-09 19:18:47
    Od: khalab <k...@p...onet.pl>

    Jan Kowalski wrote:

> [...]
    > problemu. Jeżeli jednak ma to być cały kod aplikacji, mającej
    > konkretne zastosowanie - nie dałbym nawet, jeśli byłby moją

    Też tak uważam.

    Trzeba uważnie dobierać (wybierać) fragmenty kodu, żeby przypadkiem nikt
    tego nie wykorzystał. Po co ktoś ma później zarabiać na tym, nad czym Ty
    wczesniej ciężko pracowałeś... Np. można wysłać kod programu bazodanowego
    bez bazy danych, bo bez tej podstawy program jest bezużyteczny (oczywiście
    jeśli na podsatwie kodu nie da się odtworzyć bazy :P). Ewentalnie wysłać
    tylko kody pomocnicze, toolsy, które są wykorzystywane w programie, ale nie
    są jego sercem - pomimo tego, że są niezbędne do poprawnej pracy programu.
    Można by przytoczyć jeszcze wiele przykładów, ale myślę, że to chyba dobrze
    obrazauje ten problem :)
    Z drugiej strony, nalezy też zwrócić uwagę, na to co to za firma. Zapewne są
    takie, które są znane z takiej techniki produkowania oprogramowania,
    niekoniecznie musi to oznaczać kradzież kodu, może to być chociażby
    kradziez samego pomysłu, a pomysł jest chyba najważniejszy.

    No, to by było moje skromne zdanie na ten temat :)

    Pozdro
    --
    khalab
    GG: 345101

  • 7. Data: 2005-03-09 20:34:48
    Temat: Odp: kod programow zalaczony w CV?
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > kod aplikacji nie jest moja wlasnoscia i raczej nie mam prawa go nigdzie
    > pokazywac (nawet jesli ja to tworzylem)?

    Z kodu wiele można wyczytać:
    czy jesteś bałaganiarzem, czy potrafisz upraszczać złożone problemy, czy
    trafnie wykorzystujesz możliwości języka programowania, czy nie gmatwasz się
    we własnych myślach itp.
    A do tego wystarczy 50 linijek kodu.

    Firmie łatwiej coś napisać od nowa, niż próbować analizować i wykorzystuwać
    fragmenty we własnej aplikacji.

    Jeśli chodzi o krótki kod, który nigdzie nie można wykorzystać, to nikt Ci o
    to sprawy nie wytoczy. Poza prawami majątkowymi, które sa własnością firmy w
    której pracujesz są jeszcze osobiste prawa autorskie.