PracaGrupypl.praca.dyskusje › fajny artykuł jakie macie zdanie

  • 1. Data: 2005-03-09 11:43:10
    Temat: fajny artykuł jakie macie zdanie
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1195
    816&MP=2

  • 2. Data: 2005-03-09 12:37:18
    Temat: Re: fajny artykuł jakie macie zdanie
    Od: "TALEX Gdynia" <d...@N...SPAM.talex.pl>

    > http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1195
    816&MP=2

    W gospodarce:

    "Nawet Forte musi się liczyć z czarną konkurencją. VAT i inne podatki,
    których unikają nielegalni, nadrobić trzeba wyższą wydajnością i jakością.
    Dlatego Forte zwiększa produkcję, ale nie przyjmuje nowych ludzi. Firmie
    bardziej się opłaci kupić wysoko wydajne maszyny, od których nie trzeba
    odprowadzać horrendalnych składek na ZUS."

    ... i w polityce:

    "Rząd i Sejm wolą zajmować się tylko oficjalną statystyką. Trzy miliony
    bezrobotnych i szeroki margines ubóstwa wydają się silnym argumentem, by
    zwiększać podatki i inne obciążenia nakładane na tych, którzy pracują
    legalnie i uczciwie dzielą się z państwem dochodami. "

    Kaper

  • 3. Data: 2005-03-09 13:23:08
    Od: " Marek" <m...@g...pl>

    Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl> napisał(a):

    > http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1195
    816&MP=2

    Sporo gorzkiej prawdy, ale jak zwykle jednostronne spojrzenie na problem.
    Mieszkam w mieście, w którym bezrobocie jest stosunkowo niewielkie.
    Będąc bezrobotnym na zasiłku widziałem bezrobotnego, który przyszedł
    ustawowo wykazać się gotowością do podjęcia pracy, w roboczym firmowym
    kombinezonie. Wierzę w istnienie zarówno czarnej jak i szarej strefy.
    Jednak nie wyczerpuje to odcieni bezrobocia.

    Ledwo zaznaczony jest w artykule problem absolwentów, którzy oprócz pieniędzy
    chcą jeszcze kariery a praca z takimi możliwościami jest na receptę - jak w
    aptece.

    Mój problem jest jeszcze inny.
    Prawie trzy lata bezrobocia zrobiły trochę spustoszenia w mojej psychice,
    to fakt, ale jeżeli znajdę pracodawcę, to obojętne jest mi czy będę chodził
    do pracy na 6.00 czy na 8.00. Problem w czymś innym. Po ponad 20 latach
    pracy w szeroko pojętej informatyce, również jako programista i administrator
    sieci, nie mam zatrudnienia, bo dla pracodawców szukających obecnie
    informatyków mam obecnie za niskie kwalifikacje, a z pensji żony nie
    uzupełnię ani studiów, ani certyfikatów. Doradca zawodowy PUP radził, żeby
    wziąść się za pracę, do której niezbędna jest znajomość obsługi komputera.
    Rada bardzo dobra, tyle, że jeden z potencjalnych pracodawców, który
    potrzebował pracownika nawet do przyuczenia do WWW, nie chciał ze mną nawet
    rozmawiać z powodu wieku.
    Dla kontrastu podam przykład pracodawcy, który potrzebował do wprowadzania
    danych, do czego też się nie nadawałem z powodu zbyt wysokich kwalifikacji.
    Poza tym w większości wypadków obsługa komputera jest wymagana jako jedna
    z posiadanych umiejętności i doświadczenia w danym zawodzie, i to często
    nie ta naważniejsza.
    Powstrzymam się o komentowania tej strony medalu bezrobocia.

    Marek

  • 4. Data: 2005-03-09 14:03:45
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-09, TALEX Gdynia <d...@N...SPAM.talex.pl> wrote:
> [...]
    > zwiększać podatki i inne obciążenia nakładane na tych, którzy pracują
    > legalnie i uczciwie dzielą się z państwem dochodami. "
    Tiaa... Jak to przeczytałem, to mną zatelepało...

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    What should people think who are new to debian and send a bug report and they
    will get an rtfm? /Nico Golde/

  • 5. Data: 2005-03-09 18:16:39
    Od: Jan Kowalski <J...@n...znasz.go>

    > Tiaa... Jak to przeczytałem, to mną zatelepało...

    No to powiedz, jaki np. interes w obniżeniu bezrobocia mają urzędnicy
    ministerstwa ds. bezrobotnych? Przecież wtedy stracą pracę!
    (Pytanie tylko teoretyczne, ale chyba dość obrazowe...)

  • 6. Data: 2005-03-09 18:21:24
    Od: "gromax" <gromax@NOSPA_M.interia.pl>

    > Prawie trzy lata bezrobocia zrobiły trochę spustoszenia w mojej psychice,

    Skąd ja to znam... a przez ten czas robota żeby było jak najbliżej
    informatyki. Ostatnio na zlecenie praca w infolinii jak podłączyć kabelek
    modemowy do komputera i skonfigurować dialupa...

    > dla pracodawców szukających obecnie
    > informatyków mam obecnie za niskie kwalifikacje
    tia.... wazniejsze jest że papierek "studia kierunkowe" i odpowiedni wiek,
    ci co mają kilka lat więcej niż absolwent i TYLKO doświadczenie... pewnie
    będą chcieli za duzo tak że nie warto ich nawet na rozmowę zaprosić.

    mnie ten czas nauczył większej pokory. i staram się żeby nie odpaść z rynku
    zupełnie, na szczęście jest internet