PracaGrupypl.praca.dyskusjekod programow zalaczony w CV? › Re: kod programow zalaczony w CV?
    From: khalab <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kod programow zalaczony w CV?
    Date: Wed, 09 Mar 2005 20:18:47 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@awg146.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jan Kowalski wrote:

    > Jeśli chodzi o fragment kodu dla zobrazowania umiejętności - nie widzę
    > problemu. Jeżeli jednak ma to być cały kod aplikacji, mającej
    > konkretne zastosowanie - nie dałbym nawet, jeśli byłby moją
    > własnością. Pomyśl, dlaczego...

    Też tak uważam.

    Trzeba uważnie dobierać (wybierać) fragmenty kodu, żeby przypadkiem nikt
    tego nie wykorzystał. Po co ktoś ma później zarabiać na tym, nad czym Ty
    wczesniej ciężko pracowałeś... Np. można wysłać kod programu bazodanowego
    bez bazy danych, bo bez tej podstawy program jest bezużyteczny (oczywiście
    jeśli na podsatwie kodu nie da się odtworzyć bazy :P). Ewentalnie wysłać
    tylko kody pomocnicze, toolsy, które są wykorzystywane w programie, ale nie
    są jego sercem - pomimo tego, że są niezbędne do poprawnej pracy programu.
    Można by przytoczyć jeszcze wiele przykładów, ale myślę, że to chyba dobrze
    obrazauje ten problem :)
    Z drugiej strony, nalezy też zwrócić uwagę, na to co to za firma. Zapewne są
    takie, które są znane z takiej techniki produkowania oprogramowania,
    niekoniecznie musi to oznaczać kradzież kodu, może to być chociażby
    kradziez samego pomysłu, a pomysł jest chyba najważniejszy.

    No, to by było moje skromne zdanie na ten temat :)

    Pozdro
    --
    khalab
    GG: 345101