PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracva jako programista php

  • 1. Data: 2005-03-09 12:53:33
    Temat: pracva jako programista php
    Od: "Mateusz Żeromski" <k...@w...pl>

    czy trudno jest taka pracę znaleść i jak placą w firmach za to

    i jakich ludzi zatrudniaja po studiach zapewne ale czy znacie firme ktora
    zatrudnia mlodych ludzi, np po liceum, i jak takim placą

  • 2. Data: 2005-03-09 13:06:07
    Temat: Re: pracva jako programista php
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-09, Mateusz Żeromski <k...@w...pl> wrote:
    > czy trudno jest taka pracę znaleść
    Trudno powiedzieć. Z jednej strony ogłoszeń sporo, z drugiej zaś
    konkurencja też niemała.

    > i jak placą w firmach za to
    Szczerze? Ch...wo. Chyba, że masz szczęście.

    Z mojego oglądu wygląda to tak, że przeciętna firma typu agencja
    interaktywna chce z Ciebie wydoić jak najwięcej za jak najmniejsze
    pieniądze. Jak zaczynasz się burzyć albo chcieć podwyżkę, to Cię wymieniają
    na innego. O pracy na etat raczej nie myśl.

    Nieco inaczej to wygląda, gdy uda Ci się załapać do firmy, która robi
    jakiś system na własne potrzeby. Wtedy są pewne szanse na lepsze warunki.

    > i jakich ludzi zatrudniaja po studiach zapewne ale czy znacie firme ktora
    > zatrudnia mlodych ludzi, np po liceum, i jak takim placą
    Reguła podstawowa - zatrudniają tego, kto chce mniej.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    "ja to mam żonę, nie muszę lubić seksu"
    /Sunde/

  • 3. Data: 2005-03-09 13:31:43
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    > Reguła podstawowa - zatrudniają tego, kto chce mniej.
    To jest bardziej złożony warunek:
    WHERE nadaje_sie ORDER BY ile_chce LIMIT x
    gdzie x to ilość wolnych miejsc.
    --
    _____________________________

  • 4. Data: 2005-03-09 13:59:29
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-09, HERAKLES <h...@b...pl> wrote:
    > To jest bardziej złożony warunek:
    > WHERE nadaje_sie ORDER BY ile_chce LIMIT x
    > gdzie x to ilość wolnych miejsc.
    No, ja nie wiem, czy to jest złożony warunek :)
    Kryterium nadaje_się wcale nie jest takie trudne do przejścia.
    Moja TŻ (zawód wyuczony i wykonywany - tłumacz) księgę gości w php
    zrobiła sobie praktycznie[1] sama.
    Jakieś wprawki w php rzeźbi sobie moja siostra. Dostała ode mnie parę
    prostych skryptów, żeby załapać o co chodzi oraz link do manuala.
    Siostra jest teraz w 2-giej klasie gimnazjum.

    Kryterium nadaje_sie oznacza mniej więcej tyle, co: posiada niezbędne
    minimum umiejętności.

    A zresztą, co ja będę teoretyzował.
    Pracowałem swego czasu dla pewnej firmy właśnie jako programista PHP.
    Któregoś pięknego dnia przyszedł szef z pytaniem, czy znam javę.
    Odpowiedziałem, zgodnie z prawdą, że nie. Spytał, czy mogę się nauczyć,
    bo jest projekt dla klienta do zrobienia. No well... Składnia podobna do C,
    paradygmat obiektowy znam, API do J2EE jest całkiem przyzwoicie udokumentowane.
    Odpowiedziałem, również zgodnie z prawdą, że owszem, aczkolwiek jakość
    otrzymanego produktu nie będzie rewelacyjna. Projekt zrobiłem.
    Klient zapłacił. Ale bądźmy szczerzy - jakość tego kodu pozostawiała wiele
    do życzenia. Nawet dziś (choć doświadczenie w javie mam naprawdę niewiele
    większe i wciąż w CV nie przyznaję się do znajomości J2EE) napisałbym to
    lepiej.

    Ośmielę się zaryzykować stwierdzenie, że jakość kodu oraz doświadczenie
    programisty są tutaj dla większośc firm mało istotne. Człowiek
    z doświadczeniem, który się szanuje, nie pójdzie pracować za marne grosze.
    A te agencje jakoś konkurują między sobą cenami.

    W efekcie klient dostaje kod, który owszem, działa. Ale z wydajnością
    niektórych operacji to już różnie bywa. A dodanie nowej funkcjonalności
    może być tak uciążliwe, że łatwiej jest napisać coś od nowa.

    Pozdrawiam
    Czesiu

    [1] tu masz manual, do operacji na pliku służą funkcje fopen, fclose i fput,
    Ciebie interesuje dopisywanie na końcu pliku, dane z formularza masz
    w $_HTTP_POST_VARS['nazwa_pola']
    --
    Co dwie kopie to nie jedna
    /z pamiętnika administratora/

  • 5. Data: 2005-03-09 14:53:30
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

> [...]
    > prostych skryptów, żeby załapać o co chodzi oraz link do manuala.
    > Siostra jest teraz w 2-giej klasie gimnazjum.
    Czyli terroryzujesz całą rodzinę programowaniem!
    I o to chodzi, i o to chodzi!

> [...]
    > pozostawiała wiele do życzenia. Nawet dziś (choć doświadczenie w javie mam
    > naprawdę niewiele większe i wciąż w CV nie przyznaję się do znajomości
    Kiedyś instalnołem se tomcata i napisałem kilka krótkich servletów do
    obsługi GET i POST.
    też bym odpowiedział, że napiszę.

    > Ośmielę się zaryzykować stwierdzenie, że jakość kodu oraz doświadczenie
    > programisty są tutaj dla większośc firm mało istotne. Człowiek
    No i mają lipę.

    > [1] tu masz manual, do operacji na pliku służą funkcje fopen, fclose i
    > [fput,
    > Ciebie interesuje dopisywanie na końcu pliku, dane z formularza masz
    > w $_HTTP_POST_VARS['nazwa_pola']
    a to chyba nie z tej beczki!

    --
    _____________________________

  • 6. Data: 2005-03-09 15:47:58
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Artur R. Czechowski napisał(a):

    > Ośmielę się zaryzykować stwierdzenie, że jakość kodu oraz doświadczenie
    > programisty są tutaj dla większośc firm mało istotne.

    Ja ostatnio zostałem 'wymieniony' na człowieka którego podstawowym
    narzędziem pracy jest Frontpage, stroną kodową Windows-1250, zapytania
    do SQLa generuje sobie wyklikując je w phpMyAdminie, a include robi
    bezpośrednio z $_GET['id'], sprawdzając jedynie po drodze czy plik
    istnieje. Aha. Pliki includowane mają rozszerzenia: .inc oraz
    .txt. [1] No i o szablonach to w sumie tylko słyszał, że coś tam
    gdzieś takiego istnieje.

    Ogólnie to mi się (nie)wesoło robi jak widzę podejście znakomitej
    większości tych tzw. programistów php, do zagadnień związanych
    z bezpieczeństwem danych.

    [1] Tak, ten z hasłem i nazwą bazy danych też.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 7. Data: 2005-03-09 16:39:03
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Wojciech Bańcer napisał :

> [...]
    > większości tych tzw. programistów php, do zagadnień związanych
    > z bezpieczeństwem danych.
    >
    > [1] Tak, ten z hasłem i nazwą bazy danych też.

    Może napiszmy parę kursów gdzie hasła są w plikach txt to za jakiś czas
    będzie łatwiej o dobrze płatną pracę.
    --
    _____________________________

  • 8. Data: 2005-03-10 03:11:06
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: HERAKLES [Wed, 09 Mar 2005 17:39:03 +0100]:

    > Może napiszmy parę kursów gdzie hasła są w plikach txt to
    > za jakiś czas będzie łatwiej o dobrze płatną pracę.

    Ty, a wiesz Ty ze to nie jest takie durne jakby sie
    moglo wydawac...? ;>

    Kira

    --
    /O)\ Przygarnij 2-letnia sunke z Warszawy...!
    \(O/ Szczegoly na www.cyber-girl.net (PopUp)

  • 9. Data: 2005-03-10 07:40:14
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Kira napisał :

    > Re to: HERAKLES [Wed, 09 Mar 2005 17:39:03 +0100]:

    > Ty, a wiesz Ty ze to nie jest takie durne jakby sie
    > moglo wydawac...? ;>
    >

    > Kira

    no więc jo ja w kwietniu zakończe wszystkie fuchy to po godzinach będę miał
    więcej czasu i siadam. Zacznę od kursu sqla z tak chu..owymi bazami, że
    mózg dęba staje!
    --
    _____________________________

  • 10. Data: 2005-03-10 14:49:08
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2005-03-09, HERAKLES <h...@b...pl> wrote:
    > Czyli terroryzujesz całą rodzinę programowaniem!
    Terroryzuję jak terroryzuję - same się pakują :)
    BTW, podkreślę, bo może umknęło: moja TŻ jest tłumacz i konkurencji
    w branży IT nie będzie mi robić :)

    > Kiedyś instalnołem se tomcata i napisałem kilka krótkich servletów do
    > obsługi GET i POST.
    > też bym odpowiedział, że napiszę.
    I też by Cię wzięli.

    > a to chyba nie z tej beczki!
    Fakt. Zmieniłem koncepcję w trakcie pisania i wyszedł potworek :)

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Dlaczego szuka się ładnych dziewczyn?
    Bo jak się znudzi to inny prędzej weźmie.