PracaGrupypl.praca.dyskusje › kiedy sięwyrejstrować z UP??

  • 1. Data: 2003-03-05 15:48:47
    Temat: kiedy sięwyrejstrować z UP??
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    witam
    Jeżeli się planuje rozpocząć pracę to w którym momencie powinno się złosić
    do UP ten fakt? Po otrzymaniu umowy? Po rozpoczęciu pracy? Przed?
    Ile jest na to czasu?
    pozdr
    darek

  • 2. Data: 2003-03-05 15:52:55
    Temat: Re: kiedy sięwyrejstrować z UP??
    Od: "magix" <m...@i...net.pl>

    5 dni od czasu rozpoczęcua pracy

  • 3. Data: 2003-03-05 18:49:31
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

> [...]
    > pozdr
    > darek
    > Zapytaj swojego przyszłego pracodawcę,parę lat temu to zakład w którym
    podejmowałeś pracę zgłaszał do Urzędu fakt zatrudnienia i tak chyba jest .
    Chyba że się zmieniło.
    Pozdrowienia

  • 4. Data: 2003-03-05 19:29:42
    Od: "Kaktus" <p...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Gotex" <N...@n...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "frutis" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > podejmowałeś pracę zgłaszał do Urzędu fakt zatrudnienia i tak chyba jest .
    > Chyba że się zmieniło.

    Zmieniło się. Sam musisz się pofatygować i wypełnić odpowiedni formularz.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@k...chip.pl

  • 5. Data: 2003-03-05 19:37:49
    Od: d...@p...onet.pl

    to zeczywiście zrobili kawał dobrej roboty - patrzac na to w jakich godzinach
    są otwrte urzedy pracy - zeby tam pójść iw ypełnić odpowiedni formularz a takze
    odczekac swoje w kolejce zmuszeni jestesmy zwolnić sie z pracy zeby te sprawe
    załatwić!!!! no chyba, ze znaleźliśmy prace w innych godzinach niz 8-16...
    kolejne polskie pojeb... wymysly...

  • 7. Data: 2003-03-05 21:43:43
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    d...@p...onet.pl writes:

> [...]
    > załatwić!!!! no chyba, ze znaleźliśmy prace w innych godzinach niz 8-16...

    co wiecej, nie mozna przeslac kopii faksem (kopii umowy o
    zatrudnieniu) - oni MUSZA miec oryginal.

    kolezanka wlasnie tak miala: zarejestrowana byla w bialymstoku, w
    miedzyczasie sie przeniosla do wawy i znalazla prace. dzwoni do tego
    urzedu i mowi, ze juz znalazla prace i zeby ja wyrejestrowali. oni na
    to ze musza miec oryginal umowy. ona na to, ze oryginal jest jej, moze
    im przefaksowac. pni na to, ze to sie nie liczy.
    ona na to, ze nie ma czasu jechac z wawy do bialegostoku tylko dlatego
    zebym im pokazac oryginal. oni jej na to, ze nie wyrejestruja... to
    stwierdzila, ze ma daleko gdzies.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2003-03-06 00:11:41
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Nina M. Miller" w news:m2y93th4kw.fsf@pierdol.ninka.net napisał(a):

    > stwierdzila, ze ma daleko gdzies.

    W PUP trzeba sie meldowac co jakis czas do podpisu, prawda? Nieobecnosc
    nieusprawiedliwiona do 5 dni, jest karana wyrejestrowaniem (bez mozliwosci
    powtornej rejestracji przez 3 miesiace). Jesli sie nie pobiera zasilku, to
    moze by sie nie czepiali. Chociaz... to biurokracja ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

  • 9. Data: 2003-03-06 07:45:29
    Od: "Pablo" <p...@o...pl>

    Czesc,
    > Jeżeli się planuje rozpocząć pracę to w którym momencie powinno się złosić
    > do UP ten fakt? Po otrzymaniu umowy? Po rozpoczęciu pracy? Przed?
    > Ile jest na to czasu?
    Masz 5 dni od daty ktora widnieje na umowie o prace.
    Nie wiem jak jest w innych UP ale w Sosnowcu wystarczylo przeslac poczta
    podpisane przez siebie oswiadczenie, ze w dniu takim a takim zaczelo sie
    prace tu i tam, a i trzeba podac date urodzenia (statystyki, czy co???).
    Zawsze mozna zadzwonic, zeby sie dowiedziec szczegolow, ale trzeba miec
    szczescie i trafic na osobe ktora nie traktuje interesantow jak dopust bozy.

    Pozdrawiam,
    Pablo

  • 10. Data: 2003-03-06 09:28:47
    Od: "frutis" <f...@i...pl>

    > Zawsze mozna zadzwonic, zeby sie dowiedziec szczegolow, ale trzeba miec
    > szczescie i trafic na osobe ktora nie traktuje interesantow jak dopust
    bozy.

    dziękuję za poradę, racja z tym urzedowym podejściem, wiadomo - na urzędy
    nie ma siły, ale jak się trafi "ludzki" człowiek, to da sięprawie wszystko
    załatwić
    pozdrawiam
    darek