PracaGrupypl.praca.dyskusje › kiedy mogę wykorzystać urlop?

  • 1. Data: 2005-01-02 16:22:23
    Temat: kiedy mogę wykorzystać urlop?
    Od: "Darek" <s...@p...onet.pl>

    Witam i pytam

    Kiedy mogę wykorzystać przysługujący mi urlop w roku 2005.
    Czy jest możliwe wykorzystanie całego przysługującego mi urlopu np. w styczniu?
    Jeśli tak, to co się stanie jeśli zrezygnuję z pracy przed końcem roku 2005?

    Dodam, że jestem zatrudniony na umowę na czas określony od marca 2004 (3/4
    etatu).
    Dzięki z góry za odpowiedź.

    Darek

  • 2. Data: 2005-01-03 16:10:41
    Temat: Re: kiedy mogę wykorzystać urlop?
    Od: "Darek" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dodam, że jestem zatrudniony na umowę na czas określony od marca 2004 (3/4

    Nikt nie wie :-(

  • 3. Data: 2005-01-03 16:27:40
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Darek
    <s...@p...onet.pl> wystukał[a]:
> [...]
    > przed końcem roku 2005? Dodam, że jestem zatrudniony na umowę na
    > czas określony od marca 2004 (3/4 etatu).

    Tak, możesz cały przysługujący ci urlop wykorzystać w styczniu ( o ile
    szef się zgodzi - plany urlopowe etc.). Jeżeli zrezygnujesz z pracy to
    nie będziesz musiał go odpracować ( bo chyba o to ci chodziło). Po
    prostu następny pracodawca będzie się cieszył, bo urlopu nie będzie ci
    musiał udzielać.

    Urlop przysługuje niejako 'z góry' za cały rok, czy też proporcjonalnie,
    jeżeli umowa kończy się w trakcie roku. Jeżeli wykorzystasz go w całości
    przed rozwiązaniem stosunku pracy, to twój zysk, jeżeli nie
    wykorzystasz, to proporcjonalnie do przepracowanego okresu pracodawca
    będzie ci musiał ekwiwalent wypłacić.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --