PracaGrupypl.praca.dyskusjekiedy mogę wykorzystać urlop? › Re: kiedy mogę wykorzystać urlop?
    From: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kiedy mogę wykorzystać urlop?
    Date: Mon, 3 Jan 2005 17:27:40 +0100

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Darek
    <s...@p...onet.pl> wystukał[a]:
    > Witam i pytam
    > Kiedy mogę wykorzystać przysługujący mi urlop w roku 2005.
    > Czy jest możliwe wykorzystanie całego przysługującego mi urlopu np.
    > w styczniu? Jeśli tak, to co się stanie jeśli zrezygnuję z pracy
    > przed końcem roku 2005? Dodam, że jestem zatrudniony na umowę na
    > czas określony od marca 2004 (3/4 etatu).

    Tak, możesz cały przysługujący ci urlop wykorzystać w styczniu ( o ile
    szef się zgodzi - plany urlopowe etc.). Jeżeli zrezygnujesz z pracy to
    nie będziesz musiał go odpracować ( bo chyba o to ci chodziło). Po
    prostu następny pracodawca będzie się cieszył, bo urlopu nie będzie ci
    musiał udzielać.

    Urlop przysługuje niejako 'z góry' za cały rok, czy też proporcjonalnie,
    jeżeli umowa kończy się w trakcie roku. Jeżeli wykorzystasz go w całości
    przed rozwiązaniem stosunku pracy, to twój zysk, jeżeli nie
    wykorzystasz, to proporcjonalnie do przepracowanego okresu pracodawca
    będzie ci musiał ekwiwalent wypłacić.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --