PracaGrupypl.praca.dyskusjekiedy bedzie wiadomo jakie zarobki sa oferowane przez pracodawcow!? › Re: kiedy bedzie wiadomo jakie zarobki sa oferowane przez pracodawcow!?
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: kiedy bedzie wiadomo jakie zarobki sa oferowane przez pracodawcow!?
    Date: Mon, 29 Jan 2007 17:11:32 +0100

    Myślę że wtedy, gdy praca przestanie być towarem luksusowym.
    Zaczyna być to widać powolutku w ogłoszeniach drobnych, wśród firm
    działających na jakichś niewielkich rynkach. Wydaje się że firmy te może po
    prostu dużo kosztować przebicie się przez dużą ilośc aplikacji w tym
    aplikacji od kandydatów zbyd drogich lub zbyt dobrych dla takich firm i
    coraz częściej firmy te podają wysokość oferowanych zarobków. Skutkiem tego
    przy podaniu wysokości zarobków rzędu 1200 zł netto, mnóstwo osób po prostu
    nie wyśle swojego zgłoszenia,a firma nie jest zawalona niepotrzebną ilością
    informacji.
    Z drugiej strony przypuszczam że gdyby jakaś fima podałaby wynagrodzenie
    rzędu 12 tys netto przy bardzo precyzyjnych i wysokich wymaganiach dla
    kandydata to i tak wiele osób w tym takich które nawet w 20% nie spełniałyby
    wymagań zgłosiłoby się z nadzieją że "a nuż się załapią" bo podana suma
    jakby nie było jest kusząca.
    Zresztą, zamieść tego typu ogłoszenia, choćby na usenecie, podaj sumy
    wynagrodzeń i zobacz jaki będzie odzew, dla np montera elektryka za 1500 i
    specjalisty informatyka za 10 tys. Podaj jakieś fikcyjne nazwy firm, lub
    jakąś znaną nazwę pzynajmniej dla tej atrakcyjnej oferty. Skonsultuj z kimś
    wymagania.

    Sam przyjąłem taką metodę że w pierwszym kontakcie telefonicznym z
    zaproszeniem na rozmowę staram się uzyskać jakieś informacje co do
    oferowanych warunków. Jeżeli nie zależy mi aż tak bardzo na oferowanym
    stanowisku albo czuję że to nieatrakcyjny pracodawca a dodatkowo trzeba na
    spotkanie jechać 100 km lub wyznaczona godzina jest taka że musiałbym wziąć
    wolne a nie opłaca mi się to - walę prosto z mostu, że interesuje mnie
    wynagrodzenie min. takie a takie netto, czy jesteście Państwo mi to w stanie
    zapewnić bo m.in od tej informacji zależy moja decyzja o pojawieniu się u
    Państwa na rozmowie. I tu zazwyczaj bańska mydlana pęka. Albo oni mi
    dziękują, albo ja im albo pada jakaś wielka ściema i też sobie dziękujemy.
    Kilka HRM'ów wręcz się oburzyło o to że chcę negocjować termin rozmowy lub
    pytam o oferowane zarobki.
    --
    Jackare