PracaGrupypl.praca.dyskusje › jeszcze raz urlop macierzynski

  • 1. Data: 2002-07-15 12:14:19
    Temat: jeszcze raz urlop macierzynski
    Od: "K.L." <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanie, żona jest obecnie na urlopie macierzyński i nie otrzymuje z
    zakładu pracy zadnych pieniędzy z tego tytułu. O ile wiem to w normalnej
    sytuacji ZUS powinien rozliczac się z zakladem pracy. Co zrobic, jezeli
    pracodawca zaniedbuje swoje obowiazki. Czy jest mozliwe aby ZUS przelewal
    pieniądze bezpośrednio na konto pracownika.

    Pozdrawiam
    Chris

  • 2. Data: 2002-07-15 12:16:33
    Temat: Re: jeszcze raz urlop macierzynski
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "K.L." <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracodawca zaniedbuje swoje obowiazki. Czy jest mozliwe aby ZUS przelewal
    > pieniądze bezpośrednio na konto pracownika.

    Zgłoś to do PIP (Państwowa Inspekcja Pracy) najbiższy oddział.
    Gorzej gdy okaże się że firma upada i wszyscy pracownicy nie
    otrzymują zadnych płac, a firma nie odprowadza do ZUS żadnych
    skladek.

    Wiesiek

  • 3. Data: 2002-07-15 14:51:20
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    "K.L." <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > pracodawca zaniedbuje swoje obowiazki. Czy jest mozliwe aby ZUS przelewal
    > pieniądze bezpośrednio na konto pracownika.

    jesli w firmie pracuje mniej niz 20 osob, to zasilek wyplaca ZUS
    ama

  • 4. Data: 2002-07-17 20:51:04
    Od: "Radar" <j...@p...com>

    Tak możesz złożyć wniosek w ZUS o przesyłanie zasiłku bezpośrednio do domu,
    gdyż płatnik( zakład pracy) nie wywiązuje się z obowiązku.

    pozdrowienia Radar

    p.s. Do PIP lepiej nie zgłaszaj bo moze żona bedzie chciała tam wrócić po
    urlopie.