PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasilek

  • 1. Data: 2002-07-15 11:43:23
    Temat: Zasilek
    Od: "Lucy" <l...@n...interia.pl>

    Witam,

    Jak to jest z tym zasilkiem?
    - Jedna osoba pracowala od 08.99 do teraz.
    1. Czy przysluguje jej zasilek jesli zwolnila sie sama przez porozumienie
    stron?
    2. A gdyby ja zwolniono?

    - Druga osoba pracuje 5 lat.
    1 Zwolniono ja z winy zakladu. Dostala 2 miesiace odprawy. Czy przysluguje
    jej zasilek?

    Pzdr,

    Hadaar

  • 2. Data: 2002-07-15 12:25:41
    Temat: Re: Zasilek
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Lucy" <l...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > - Druga osoba pracuje 5 lat.
    > 1 Zwolniono ja z winy zakladu. Dostala 2 miesiace odprawy. Czy przysluguje

    Zasiłek dla bezrobotnych przysługuje (w przypadku ogólnym) gdy w czasie
    ostatniego półtora roku przepracowałeś łącznie więcej niż 365 dni i zwolnił
    Cie zaklad. Jeżeli zwolniłeś sie sam to przysluguje nadwyżka ponad 6
    miesięcy (czyli nie przysługuje - chyba że jesteś z gminy gdzie zasiłek jest
    przez 12 miesięcy). Jeżeli za porozumieniem stron to po trzech miesiacach
    przez trzy miesiące.
    Odprawa otrzymywana przez pracownika (z tytułu zwolnienia przez zakład
    pracy) nie ma żadnego związku z późniejszym zasiłkiem dla bezrobotnych (
    zasiłek ten oczywiście przysługuje).

    Wiesiek