PracaGrupypl.praca.dyskusje › java czy oracle ?

  • 1. Data: 2006-09-23 11:22:09
    Temat: java czy oracle ?
    Od: "Lucek K" <l...@g...pl>

    Witam,

    Jestem studentem 1 roku. Jaki wybrać kierunek rozwoju: programista java czy
    programista,administrator oralce. W którym kierunku jest łatwiej znaleść pracę
    i jak jest z zarobkami.

    Pozdrawiam Lucjan

  • 2. Data: 2006-09-23 11:40:49
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: Adam <a...@g...pl>

    Lucek K wrote:
> [...]
    > programista,administrator oralce. W którym kierunku jest łatwiej znaleść pracę

    Jako spec od Oracle czy Java Enterprise Edition będziesz na pewno trochę
    zarabiał. Jeśli będziesz naprawdę dobry to pracę znajdziesz zawsze. W
    tej chwili łatwiej o pracę jako programista Java, gdyż firmy przyjmują
    takich co mało umieją i oni się w pracy nauczą czego trzeba. Zaś jak
    idziesz gdzieś jako oraklowiec to trzeba już więcej niż podstawy znać.
    Wybierz to co Cię bardziej interesuje.

    najlepiej znać się zarówno na Javie i Oracle - wtedy bez problemów
    znajdziesz pracę ;]

    Pozdrawiam,
    Adam

  • 3. Data: 2006-09-23 13:10:31
    Od: "wirefree" <w...@s...pl>

    Najlepiej jest znac jedno i drugie w dzisiejszych czasach dobrze jest byc
    specjalista w swojej dziedzinie.

  • 4. Data: 2006-09-23 14:17:51
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W czasie studiów to trzeba się jak najwięcej uczyć ogólnych rzeczy z zakresu
    informatyki. Specjalizacja w jakiejś konkretnej umiejętności to sprawa
    uboczna, najlepiej to zostawić na późniejszy okres. Samo twoje pytanie "czego
    się uczyć żeby lepiej zarabiać" raczej świadczy, że masz znikomą wiedzę i o
    rynku i o informatyce i jeszcze dużo nauki przed tobą.

  • 5. Data: 2006-09-23 18:22:19
    Od: ixixixi <i...@p...fm>

    Lucek K napisał(a):

    > Jestem studentem 1 roku. Jaki wybrać kierunek rozwoju: programista java czy
    > programista,administrator oralce. W którym kierunku jest łatwiej znaleść pracę
    > i jak jest z zarobkami.

    Najlepiej ucz się programować w C++. Takie wynalazki jak Java, to taka
    bańka mydlana, która za chwilę pęknie. Niewiele ma to sensownych
    zastosowań, wolne jak diabli, a sam język prymitywny i ubogi. Java to
    tylko reklama i polityka, a nie narzędzie dla programisty.
    W sumie prawie każdy język programowania oferuje jakiś mały podzbiór
    możliwości C++, ale raczej nic ponadto.
    Oracle nauczą Cię w pracy, więc na studiach naucz się po prostu SQL. Ale
    uważaj, bo Oracle może ma niezłe bazy danych same w sobie, ale od strony
    programistycznej to prymitywizm i beznadzieja: pisanie pod to jest męką
    - mało rozwijające, wręcz przeciwnie. Jeśli możesz, to unikaj. Od strony
    administracyjnej nie wiem.
    A tak szczerze mówiąc, to Ty sam powinieneś czuć pociąg w jakimś
    kierunku. Powinieneś wiedzieć, czy interesują Cię multimedia, czy sieci,
    czy bazy danych. Ale jeśli nawet nie wiesz czy chcesz programować, czy
    administrować i patrzysz co się lepiej sprzeda, to żenada.

    pzdr

  • 6. Data: 2006-09-23 18:26:07
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ixixixi napisał(a):

> [...]
    > tylko reklama i polityka, a nie narzędzie dla programisty.
    > W sumie prawie każdy język programowania oferuje jakiś mały podzbiór

    Sorki, ale ROTFL. Dla Twojej informacji: są zastosowania, gdzie wydajność
    rozwiązania nie jest pierwszorzędnym priorytetem, w przeciwieństwie do
    jakości kodu. I są języki, które zabezpieczają przed wieloma typowymi
    błędami programistów i C++ do nich nie należy.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2006-09-23 18:32:56
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "ixixixi" <i...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > tylko reklama i polityka, a nie narzędzie dla programisty.
    > W sumie prawie każdy język programowania oferuje jakiś mały podzbiór

    Kolega niech lepiej zajmie sie swoja edukacja, a dawanie porad zostawi komus
    innemu. Zdajesz sobie sprawe, ze mozesz skrzywdzic pytajacego piszac taki
    belkot? Mam nadzieje, ze on juz ma na tyle wiedzy by nie uwierzyc w te
    bzdury.

    pzdr
    Muchomor

  • 8. Data: 2006-09-23 18:43:00
    Od: ixixixi <i...@p...fm>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

> [...]
    > jakości kodu. I są języki, które zabezpieczają przed wieloma typowymi
    > błędami programistów i C++ do nich nie należy.

    Kod Javy jest zaśmiecony. Trzeba się też niepotrzebnie opisać - w innym
    języku mówi się na to /wordy/. Znaleźć coś w takim kodzie dość ciężko, a
    zabezpieczanie przed błędami, o którym piszesz, to po prostu usunięcię
    90% przydatnych rzeczy jakie są w C++ - małe możliwości, to może i mniej
    błędów (ja tam nie wiem czy to tak się przekłada, ale skoro piszesz).
    Java to język dobry dla kiepskiego producenta kompilatorów. Co tu wogóle
    mówić o języku, który nawet nie ma programowania generycznego, a
    typizacja silna do absurdu - co linijka to niepotrzebna rzutowanie.
    Nawet nie ma przeciążania operatorów: używanie metody żeby dodać dwie
    liczby to już paranoja. Pisać się nie chce...

    pzdr

  • 9. Data: 2006-09-23 18:54:01
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ixixixi napisał(a):

> [...]
    > 90% przydatnych rzeczy jakie są w C++ - małe możliwości, to może i mniej
    > błędów (ja tam nie wiem czy to tak się przekłada, ale skoro piszesz).

    Jesteś deczko zaślepiony tym swoim C++ i nie zauważasz nawet, że nie pisałem
    o javie, ale o językach ogólnie. :) Tak jak pisałem, wszystko zależy
    od zastosowań. Nie będę w C++ pisał aplikacji www, nie będę też w nim
    pisać aplikacji bazodanowych, bo i po co? Nie dość, że przeogromnie
    dużo czasu stracę, to jeszcze kod jest dużo bardziej narażony na błędy,
    niż taki napisany w C#, PHP, Pythonie, czy też właśnie w Javie.
    I czasem się to bardziej liczy niż to, że programista sobie może dla
    swojej wygody użyć plusika w innym miejscu niż zwykle. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2006-09-23 18:54:35
    Od: ixixixi <i...@p...fm>

    Muchomor napisał(a):

> [...]
    > innemu. Zdajesz sobie sprawe, ze mozesz skrzywdzic pytajacego piszac taki
    > belkot? Mam nadzieje, ze on juz ma na tyle wiedzy by nie uwierzyc w te

    Założę się, że napisałeś te słowa w programie napisanym w C++
    uruchomionym w OS napisanym w C/C++, a dookoła masz nauruchamiane masę
    softu napisanego w C++. Komunikacja sieciowa też zapewne odbyła się przy
    wsparciu softu napisanego w C++. Pobudka, Javę wybiera prezio, bo
    zobaczył reklamę w gazecie i Java jeszcze w tym roku jest trendy :-D
    Piszą w tym tylko wciskacze softu, których odbiorcami są inne firmy, w
    których ludzie nie wiedzą co kupują, bo też się nie znają. Nikt świadomy
    by tego przecież nie kupił. Zwłaszcza, że mógłby mieć 10X wolniejsze
    kompy/serwery i soft w C++, który by działał na tych złomach 2X szybciej
    niż Java na tych szybkich.

    pzdr