PracaGrupypl.praca.dyskusje › java czy oracle ?

  • 11. Data: 2006-09-23 19:00:13
    Temat: Re: java czy oracle ?
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    ixixixi napisał(a):

    > Założę się, że napisałeś te słowa w programie napisanym w C++
    > uruchomionym w OS napisanym w C/C++, a dookoła masz nauruchamiane masę
    > softu napisanego w C++.

    Głównie w C. Winapi jest w C (dopiero w GDI+ jakieś klasy się pojawiają).
    Jajko linuksa, z tego co wiem również jest w czystym C pisane.

    > Komunikacja sieciowa też zapewne odbyła się przy wsparciu softu
    > napisanego w C++.

    Ależ gdzie tam. Czyste C. :)

    > Piszą w tym tylko wciskacze softu, których odbiorcami są inne firmy, w
    > których ludzie nie wiedzą co kupują, bo też się nie znają. Nikt świadomy
    > by tego przecież nie kupił. Zwłaszcza, że mógłby mieć 10X wolniejsze
    > kompy/serwery i soft w C++, który by działał na tych złomach 2X szybciej
    > niż Java na tych szybkich.

    A i tak wszystko wymięka wobec wydajności asemblera!
    Piszmy więc wszystko w ASM!

    Ja jestem za. Swego czasu, w ramach zabawy, zaimplementowałem sobie cały
    algorytm haszujący hasło do GG, przy wykorzystaniu jedynie rejestrów procesora
    x64. W C++ tego nie zrobisz. :-P

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 12. Data: 2006-09-23 19:08:48
    Od: ixixixi <i...@p...fm>

    Wojciech Bańcer napisał(a):

    > Jesteś deczko zaślepiony tym swoim C++ i nie zauważasz nawet, że nie pisałem
    > o javie, ale o językach ogólnie. :) Tak jak pisałem, wszystko zależy
    > od zastosowań. Nie będę w C++ pisał aplikacji www, nie będę też w nim
    > pisać aplikacji bazodanowych, bo i po co? Nie dość, że przeogromnie
    > dużo czasu stracę, to jeszcze kod jest dużo bardziej narażony na błędy,
    > niż taki napisany w C#, PHP, Pythonie, czy też właśnie w Javie.

    Sorki, ale stronki też w PHP robię żeby było jasne. Nie przesadzajmy.

    Po prostu uważam, że niektóre języki programowania powstały tylko w
    celach politycznych, a na dodatek są kiepskie. I tyle.

    pzdr

  • 13. Data: 2006-09-23 20:01:49
    Od: "Muchomor" <m...@g...pl>

    "ixixixi" <i...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > w OS napisanym w C/C++, a dookoła masz nauruchamiane masę softu napisanego
    > w C++. Komunikacja sieciowa też zapewne odbyła się przy wsparciu softu

    Mam wlasnie nawet wlaczony kompilator C++. I co z tego? To o czym piszesz to
    historia, a nie przyszlosc. Za rok lub dwa bedziesz czytal usenet w swoim
    nowym telefonie przegladarka napisana w Java.

    > Pobudka, Javę wybiera prezio, bo zobaczył reklamę w gazecie i Java jeszcze
    > w tym roku jest trendy :-D

    Wszystko zalezy do tego co ma robic dany produkt.

    > Piszą w tym tylko wciskacze softu, których odbiorcami są inne firmy, w
    > których ludzie nie wiedzą co kupują, bo też się nie znają. Nikt świadomy
    > by tego przecież nie kupił.

    Od swiadomych mialem nie raz specyfikacje, ze soft ma byc w Javie
    (konkretnej technologii czy frameworku) i niczym innym. Nie raz rowniez
    przepisywalem kod z Javy na C++. Mimo wszystko nie czuje sie na tyle mocny
    by wyciagac z tego generalne wnioski dotyczace calej branzy IT. A Ty swoje
    wnioski na czym opierasz?

    >Zwłaszcza, że mógłby mieć 10X wolniejsze kompy/serwery i soft w C++, który
    >by działał na tych złomach 2X szybciej niż Java na tych szybkich.

    Kolega poza PC to chyba softu nie widzial, a i o biznesie tez raczej ma
    mgliste pojecie.
    Wiele lat pisalem soft i prowadzilem kilka projektow w C++ i najchetniej
    kazdy bym robil w C++. Ale jak mi z estymat wychodzi ze bede sie grzebac w
    C++ przez pol roku, a w Javie zloze soft z klockow w miesiac albo dwa to
    wybieram to szybsze rozwiazanie. Wieksza premie wtedy dostane. Moje chlopaki
    tez wola pojechac sobie na egzotyczne wakacje niz w tym czasie klepac kod
    chocby nawet w najukochanszym z jezykow. Wybor jezyka to nie kwestia tego co
    jest trendy tylko przemyslana decyzja z nastawieniem na jak najwiekszy zysk
    z faktu bycia pierwszym na rynku z danym tematem. Zero sentymentow w tym
    momencie.

    pzdr
    Muchomor

  • 14. Data: 2006-09-23 21:13:01
    Od: jerry <...@i...pl>

    > Jestem studentem 1 roku. Jaki wybrać kierunek rozwoju:

    Zalicz najpierw analizę, algebrę i fizykę. Ucz się języka angielskiego.
    Ćwicz swój umysł. Naucz go rozwiązywać problemy. Poznawaj algorytmy.
    Realizuj je w języku programowania: C++. Naucz się sortować,
    przeszukiwać listy, drzewa i grafy. Naucz się optymalizacji działań na
    liczbach, stringach. Poznaj wyrażenia regularne. Koniecznie opanuj
    arytmetykę wskaźników i zasady zarządzania pamięcią. Nie zaniedbaj też
    obsługi systemu plików.. Zainteresuj się co znajduje się pod obudową
    Twojego PC. Pracuj nad własnymi rozwiązaniami powyższych problemów.
    Gdy już nauczysz się programować i będziesz na 4 roku możesz przejść do
    komercji. Wybór spory: java, C#, Delphi, VB lub coś skryptowego: ASP,
    PHP. Kończąc studia powinieneś już pracować jako klepacz kodu w jakiejś
    dużej firmie (Motorola, Siemens itp. ) Mają dobre programy stażowe i
    można poznać typowe mechanizmy używane w produkcji oprogramowania,
    technologie, frameworki, serwery aplikacji, serwery DB, organizację pracy.
    Po obronie z pewnością zostawią Cię w tej firmie, a Ty wówczas pomyśl o
    jakiejś specjalizacji. Rozpocznij ścieżkę certyfikacji.

    Te rady masz zupełnie za darmo, gdyż mam chwilę czasu. Klepać kod w
    durnej javie potrafi już niejeden licealista, a PHP w gimnazjum nikogo
    nie zdziwi. Pierwsze lata studiów poświęć na to by do swojego przyszłego
    kodu dołożyć także sporą dawkę logiki i uzasadnienia. Twoje przyszłe
    programy nie powinny zawierać zlepków instrukcji przeklejonych z netu, a
    świadomie i pewnie użyte rozkazy realizujące dokładnie przemyślany
    algorytm. Nie porywaj się także teraz na oracle, gdyż nie jesteś sobie w
    stanie wyobrazić problemów bazodanowych jakie rozwiązują
    administratorzy. Nie masz doświadczenia biznesowego. Nie znasz wymagań i
    oczekiwań co do aplikacji opartych na tym i podobnych RDBMS.

    > programista java czy programista,administrator oralce.

    sugerujesz teraz, że programista java jest zwolniony z wiedzy jak
    napisać procedurę w plsql? A i administrator oracle nigdy nie słyszał o
    programowaniu zorientowanym obiektowo? Albo jesteś w błędzie, z którego
    Cię teraz wyprowadzę albo chcesz dołączyć do tych "specjalistów", którzy
    zarabiają 2k - 2,5k netto i plują na forach i grupach, że są
    wykorzystywani, tymczasem powinni być wdzięczni, że jeszcze mają pracę
    gdyż jedyny algorytm sortowania jaki stosują to algorytm bąbelkowy, przy
    czym nawet nie wiedzą że on się tak nazywa i dlaczego. Ot taka prawda o
    tych programistach. Ich kapitałem wiedzy i doświadczenia jest google.
    Ufają tylko temu co przeczytają w lakonicznym opisie fragmentu kodu
    którego szukali w sieci. Nie idź w ich ślady. Twoim kapitałem powinna
    być Twoja wiedza i teraz masz najlepszy moment by ją zdobywać.
    Powodzenia,

  • 15. Data: 2006-09-23 21:18:01
    Od: "max" <m...@p...qwe>

    Użytkownik "Lucek K" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Jestem studentem 1 roku. Jaki wybrać kierunek rozwoju: programista java
    > czy
    > programista,administrator oralce. W którym kierunku jest łatwiej znaleść
    > pracę
    > i jak jest z zarobkami.

    Na tak postawione pytanie odpowiedz jest jedna - oracle, ale trzeba byc
    naprawde dobrym w tym i bez min 5 letniego doswiadczenia w duzych projektach
    nie ma co marzyc o kokosach . Warto jednak wiedziec takze to, ze w duzych
    projektach java to nie tylko GUI ale takze warstwa komunikacji z baza (
    CORBA, EJB itp ) - tzw business objects. Bez zrozumienia calosci trudno
    myslec o nastepnych stopniach kariery zawodowej ...

  • 16. Data: 2006-09-24 08:32:10
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 20:22:19 +0200, ixixixi <i...@p...fm>
    w <ef3tsp$gs4$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > Najlepiej ucz się programować w C++. Takie wynalazki jak Java, to taka
    > bańka mydlana, która za chwilę pęknie. Niewiele ma to sensownych

    Nie pękła i już nie pęknie.

    > zastosowań, wolne jak diabli, a sam język prymitywny i ubogi. Java to

    Sensownych zastosowań jest tyle samo, co innych języków, jest coraz
    szybsze i może się okazać, że jest szybsze niżjęzyki mopilowane do kodu
    natywnego - optymalizacja on the fly, może i sam język jest głupawy, ale
    ma bardzo duże biblioteki.

    > W sumie prawie każdy język programowania oferuje jakiś mały podzbiór
    > możliwości C++, ale raczej nic ponadto.

    Jak na przykład Garbage Collector.

    > Oracle nauczą Cię w pracy, więc na studiach naucz się po prostu SQL. Ale

    Brednie, istnieje standard SQL, ale każdy serwer ma swoje zdanie na
    temat tego standardu. I plsql do tego jeszcze dochodzi.

    [ ... ]
    > A tak szczerze mówiąc, to Ty sam powinieneś czuć pociąg w jakimś
    > kierunku. Powinieneś wiedzieć, czy interesują Cię multimedia, czy sieci,
    > czy bazy danych. Ale jeśli nawet nie wiesz czy chcesz programować, czy
    > administrować i patrzysz co się lepiej sprzeda, to żenada.

    Jak dla mnie całkiem sensowne podejście.
    Pytanie tylko, czy nie frustrujące.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 17. Data: 2006-09-24 08:49:47
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 23 Sep 2006 20:43:00 +0200, ixixixi <i...@p...fm>
    w <ef3v81$ar6$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Kod Javy jest zaśmiecony. Trzeba się też niepotrzebnie opisać - w innym
    > języku mówi się na to /wordy/. Znaleźć coś w takim kodzie dość ciężko, a

    A w polskim - przegadany.
    Java ma taką zaletę, że zrobić do niej edytor z podpowiadaniem składni i
    skakaniem po kodzie jest o niebo łatwiej niżdo C++.

    > zabezpieczanie przed błędami, o którym piszesz, to po prostu usunięcię
    > 90% przydatnych rzeczy jakie są w C++ - małe możliwości, to może i mniej
    > błędów (ja tam nie wiem czy to tak się przekłada, ale skoro piszesz).

    Phi, tylko parę razy zdarzyło mi się kląć na Javę, że nie ma ficzerów z
    C++ (przeładowywanie operatorów), w drugą stronę też.

    > Java to język dobry dla kiepskiego producenta kompilatorów. Co tu wogóle

    Możesz rozwinąć tę frustrację?

    > mówić o języku, który nawet nie ma programowania generycznego, a

    No to nie wiem, dlaczego mówisz o Javie - 1.5 ma (jakieś).

    > typizacja silna do absurdu - co linijka to niepotrzebna rzutowanie.

    Zależy od kodera i hierarchii klas.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 18. Data: 2006-09-24 11:12:56
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    ixixixi wrote:
    > Java to język dobry dla kiepskiego producenta kompilatorów.

    rotfl :)

> [...]
    > Nawet nie ma przeciążania operatorów: używanie metody żeby dodać dwie
    > liczby to już paranoja. Pisać się nie chce...

    Chyba wyszło na jaw, że ktoś coś o czymś słyszał, ale za bardzo nie wie,
    co mówi. Poczytaj może trochę o generics i autoboxingu w Java czy
    zaletach silnego typowania w wytwarzaniu oprogramowania biznesowego
    zamiast mi tu mówić, że język pełny gwiazdek wskazujących na cokolwiek
    jest fajny ;). Bo i owszem, bywa fajny, ale nie jest najfajniejszy -
    wszystko zależy od zastosowania. A zastosowania C/C++ i Java są przecież
    na tyle wręcz wybitnie rozłączne, że dziwię się, że tego nie czujesz.

    I już widzę, ile trwałoby testowanie i odbugowienie systemu chociażby do
    przetwarzania transakcji kartami płatniczymi zintegrowanego z tuzinem
    innych, gdyby ktoś teraz zaczął go pisać w C++... (a potem chciałby go
    skompilować sypiącym się XL na AIX ;P)

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 19. Data: 2006-09-24 11:20:08
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    ixixixi wrote:
> [...]
    > uruchomionym w OS napisanym w C/C++, a dookoła masz nauruchamiane masę
    > softu napisanego w C++. Komunikacja sieciowa też zapewne odbyła się przy

    Hint dla Ciebie: widocznie Java niekoniecznie jest lepszym wyborem do
    pisania oprogramowania dla domowego użytkownika Windows. I pisania
    systemów operacyjnych. No cóż, co do wszystkiego, to do niczego.

> [...]
    > Piszą w tym tylko wciskacze softu, których odbiorcami są inne firmy, w
    > których ludzie nie wiedzą co kupują, bo też się nie znają.

    Pewnie dlatego głupie banki same sobie piszą systemy w Java. Oj, głupie
    banki, nie znają się liczeniu kasy...

    > Nikt świadomy
    > by tego przecież nie kupił. Zwłaszcza, że mógłby mieć 10X wolniejsze
    > kompy/serwery i soft w C++, który by działał na tych złomach 2X szybciej
    > niż Java na tych szybkich.

    A jakie znasz serwery, że oddzielasz je od "kompów", zapominając zresztą
    przy tym, że szybkość przy wielu zastosowaniach ma mniejsze znaczenie
    niż stabilność? I o jakich firmach mówisz, w których koszt sprzętu jest
    istotny przy cenie działającego na nim oprogramowania? No proszę Cię...

    --
    pozdrawiam,
    Michał

  • 20. Data: 2006-09-24 11:24:09
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    ixixixi wrote:
> [...]
    > zastosowań, wolne jak diabli, a sam język prymitywny i ubogi. Java to
    > tylko reklama i polityka, a nie narzędzie dla programisty.

    Kaczyńscy sfotografowali się z Dukiem? Czy że jak?! :)

    > W sumie prawie każdy język programowania oferuje jakiś mały podzbiór
    > możliwości C++, ale raczej nic ponadto.

    O językach funkcyjnych czy programowania w logice to się nie słyszało,
    ani nie korzystało, co?

    > Oracle nauczą Cię w pracy, więc na studiach naucz się po prostu SQL. Ale
    > uważaj, bo Oracle może ma niezłe bazy danych same w sobie, ale od strony
    > programistycznej to prymitywizm i beznadzieja: pisanie pod to jest męką
    > - mało rozwijające, wręcz przeciwnie.

    Nie to, co dziubanie w MySQL, nie?

    > A tak szczerze mówiąc, to Ty sam powinieneś czuć pociąg w jakimś
    > kierunku. Powinieneś wiedzieć, czy interesują Cię multimedia, czy sieci,
    > czy bazy danych.

    "Tak... moje zainteresowania: muzyka klasyczna, bazy danych i kuchnia
    francuska", no rotfl :)

    --
    pozdrawiam,
    Michał