PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak z urlopem?

  • 1. Data: 2004-04-01 21:36:39
    Temat: jak z urlopem?
    Od: "grooby" <g...@w...pl>

    Witam!
    Mam umowe na czas okreslony (20 miesiac od pierwszego zatrudnienia) co z
    urlopem z chwila wygasniecia umowy z koncem kwietnia?
    Czy zasada "zdobywania" dni urlopu z kazdym miesiacem obowiazuje tylko w
    pierwszyjm roku, czy teraz juz zawsze? Bo jesli nie obowiazuje, to nalezy mi
    sie 20 dni, i czy w takim razie pracodawca moze mnie zmusic do wybrania
    takowego? Co jesli nie zmusi?
    Pzdr
    grooby

  • 2. Data: 2004-04-01 21:45:48
    Temat: Re: jak z urlopem?
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "grooby" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Mam umowe na czas okreslony (20 miesiac od pierwszego zatrudnienia) co
    > urlopem z chwila wygasniecia umowy z koncem kwietnia?

    Masz prawo do 4/12 x 20 = 7 dni urlopu wypoczynkowego do wykorzystania
    lub wypłaty ekwiwalentu przy rozstaniu się z tym pracodawcą.

    > Czy zasada "zdobywania" dni urlopu z kazdym miesiacem obowiazuje tylko
    > pierwszyjm roku,

    Tak, tylko w pierwszym roku pracy, począwszy od 2004 r.

    czy teraz juz zawsze? Bo jesli nie obowiazuje, to nalezy mi
    > sie 20 dni, i czy w takim razie pracodawca moze mnie zmusic do
    wybrania
    > takowego? Co jesli nie zmusi?

    Nabędziesz prawo tylko do 7 dni. Jeżeli pracodawca nie udzieli urlopu,
    to wypłaci ekwiwalent.

    Pozdrawiam

    wa

  • 3. Data: 2004-04-02 16:30:16
    Od: "grooby" <g...@w...pl>

    Użytkownik "waczek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, tylko w pierwszym roku pracy, począwszy od 2004 r.

    Skoro tylko w pierwszym roku pracy, to mnie juz nie lapie ta zasada.
    I mam naliczony z gory urlop tj. od 1 stycznia 20 dni?

  • 4. Data: 2004-04-02 17:46:29
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    > Skoro tylko w pierwszym roku pracy, to mnie juz nie lapie ta zasada.
    > I mam naliczony z gory urlop tj. od 1 stycznia 20 dni?

    Pomyśl chwilę. Piszesz w pierwszym poście, że masz umowę o pracę na czas
    określony (ok. 20-miesięczny) do 30.04.2004 r.
    Zatem pierwszą pracę podjąłeś jeszcze w 2002 r., a pierwszy rok pracy
    upłynął w 2003 r.

    Dlatego z tytułu tej umowy o pracę już w dniu 01.01.2004 r. nabyłeś
    prawo do urlopu proporcjonalnego za 2004 r.: 4/12 x 20 dni = 7 dni (po
    zaokrągleniu - zawsze w górę).

    Gdy zawrzesz następną (następne) umowy o pracę nabędziesz prawo do
    dalszego urlopu proporcjonalnego w 2004 r.

    Gdybyś miał umowę na czas nieokreślony lub na czas określony co najmniej
    do 31.12.2004 r., to Twoje przemyślenia byłyby prawidłowe - już w dniu
    01.01.2004 r. nabyłbyś prawo do 20 dni urlopu wypoczynkowego.

    Pozdrawiam

    wa