PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu

  • 21. Data: 2003-03-21 13:39:39
    Temat: Re: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_BE]@gazeta.pl>

    "Asia Kubiak" napisała:

    > [.....] Socjalizm owszem, zabiera
    > czlowiekowi lwia czesc zarobkow, ale (teoretycznie) cos z tego sie ma-
    > darmowe leczenie, doplaty do wczasow, przyzwoite zasilki, itd.

    Darmowe leczenie? Dopłaty? Źle to nazywasz. Mniej więcej tak to wygląda:
    okrada Cię jakiś złodziej, a z zagrabionych środków funduje Ci -
    - ZA DARMO - batonika i kwiaty na pocieszenie.

    Jak może być coś za darmo, skoro na to coś tak czy inaczej, z dużą nawiązką,
    płacimy...

    > [...] Wk... mnie to nieziemsko, bo rzadzacy mogliby sie w koncu zdeklarowac- albo
    > socjal i plynace z tego przywileje, albo dajcie ludziom dzialac :) A ze
    > socjalizm nigdzie sie nie dluzsza mete nie sprawdzil... :))

    Mylisz się moim zdaniem w swojej ocenie sytuacji. Rządzący już dawno się
    zadeklarowali - mamy socjal pełną gębą, ale przywileje, jakie z tego
    tytułu wynikają dla społeczeństwa, są na miarę wyjątkowo mizernej
    kondycji i nieefektywności polskiej gospodarki. Nieprawdą jest, że
    nic nie mamy od państwa. Fatalnie, bo fatalnie, ale jednak jakoś
    działa policja, sądy, służby celne, administracja, szkolnictwo,
    i nawet ta nieszczęsna służba zdrowia. Udało mi się kilka świadczeń
    wydębić z niej "za darmo"! Poszczęściło mi się nawet z jedną małą
    plombą (OK, musiałem kilkadziesiąt złotych dopłacić za lepszy materiał).

    Dylemat - kapitalizm czy socjalizm - to dylemat między rozwiązaniem
    złym a jeszcze gorszym. Nic mi nie wiadomo o trzeciej drodze.

    --
    Sławek

  • 22. Data: 2003-03-21 14:36:14
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ups ... sorrrrrrrry

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 23. Data: 2003-03-21 15:24:53
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Murek <m...@w...pl> napisał(a):

    > czesc
    >

    > wyjechalbym za granice, gary zmywac chociaz ale nie wiem jak nie wiem gdzie.
    > Jestem tylko polaczkiem-biedaczkiem, gdzie moglbym pojechac zeby zarobic na
    > zycie?

    A co będzie, jak ten zleceniodawca od zmywania garów ci nie zapłaci ?

  • 24. Data: 2003-03-21 15:27:06
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    ttm <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > Moge
    >
    > ze smutkiem informuje, ze w Polsce nigdy nie bylo, nie ma i niestety
    > prawdopodobnie nigdy nie bedzie kapitalizmu - to co jest teraz to socjalizm
    > w czystym wydaniu, przez ostatnie kilkanascie lat niestety tez Niemcy i
    > Anglia przeszly z kapitalizmu do socjalizmu, jedyne kapitalistyczne kraje to
    > USA i kilka drobnych panstw azjatyckich,
    >
    > gdyby w Polsce byl kapitalizm takich problemow bys nie mial, po prostu bys
    > tyle zarobil, ze by ci to spoko starczylo, a nie musialbys np. 80% tego co
    > wypracujesz dac panstwu (ZUS + podatek + VAT + itp)

    To twoim zdaniem w kapitaliźmie wszyscy mają pracę, są szczęśliwi i bogaci ?
    Kto ci takich głupot naopowiadał ?

  • 25. Data: 2003-03-21 18:37:46
    Od: "Murek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

    > Trafileś na oszustów i podaj ich do sądu albo coś innego.
    > Jeżeli sąd Ci nie pomoże to narzekaj na sądownictwo a nie na system
    > gospodarczy.

    Jaki sąd facet??? Umowy o dzieło w jednym egzemplarzu po podpisaniu chowane
    przez tzw "pracodawce", powodzenia. Złodzieje po prostu.

    > Ale oszukać CIebie mogą wszędzie - w socjalizmie, w kapitalizmie, w
    biednym
    > kraju, w bogatym kraju, w polsce czy zagranicą.

    Ciekawe czemu w Polsce oszustwo jest normą a uczciwość wyjątkiem.

  • 26. Data: 2003-03-21 18:38:52
    Od: "Murek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
    > miec prace, a prace nie dostaje sie z rekawa - trzeba sie uczyc, potem
    > zahaczyc,
    > potem grzecznie budowac zaufanie i kariere, to lata pracy, jesli nie
    > pokolenia
    > danej rodziny.

    .....w międzyczasie umierasz z głodu, no nie?

    < Nie mozna tematu pracy traktowac pobieznie - chyba ze chce
    > sie byc biedniejszym.

    Jakbym miał wybór :)))))

  • 27. Data: 2003-03-21 18:44:07
    Od: "Murek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "ttm" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > jedyne kapitalistyczne kraje to
    > USA i kilka drobnych panstw azjatyckich,

    Dyskusyjne bardzo. USA ma rozwinięty interwencjonizm że pałka mała. Kilka
    drobnych państw azjatyckich się nie liczy. Po prostu kapitalizm się nie
    sprawdza. :))

    > gdyby w Polsce byl kapitalizm takich problemow bys nie mial, po prostu bys
    > tyle zarobil, ze by ci to spoko starczylo, a nie musialbys np. 80% tego co
    > wypracujesz dac panstwu (ZUS + podatek + VAT + itp)

    Oj chłopie za dużo naczytałeś się Wyborczej czy Bochniarzowej za dużo
    nasłuchałeś.Wiem że oni chcieliby nam zabrać i emerytury i ubezpieczenie
    medyczne, ale pomyśl: tak czy inaczej ubezpieczenia społeczne muszą istnieć,
    można je uczynić odrobinę tańszymi i bardziej efektywnymi ale zawsze będą
    dużo kosztowały, niezależnie czy łapę położy na nich ZUS czy
    złodziej-prywaciarz. A może naszym celem jest kapitalizm jak "w kilku
    drobnych państwach azjatyckich" czyli zapierdalanie po 15 godzin na dobę za
    miskę ryżu ????

  • 28. Data: 2003-03-21 18:46:03
    Od: "Murek" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_BE]@gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Darmowe leczenie? Dopłaty? Źle to nazywasz. Mniej więcej tak to wygląda:
    > okrada Cię jakiś złodziej, a z zagrabionych środków funduje Ci -
    > - ZA DARMO - batonika i kwiaty na pocieszenie.

    Kolejny który za dużo wyborczej się naczytał. O redystrybucji słyszałeś? Jak
    ktoś zarabia 100 tys. zł miesięcznie to nie zbiednieje jak zafunduje
    ubezpieczenie medyczne kilku biedakom. Mamy zdychać pod płotem na zapalenie
    płuc czy inną banalną chorobę żeby jakiś złodziej miał jeszcze więcej i mógł
    chlać wino nie za 5 tys zł butelka, ale 6 tys zł butelka?

  • 29. Data: 2003-03-21 18:46:39
    Od: "Murek" <m...@w...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A co będzie, jak ten zleceniodawca od zmywania garów ci nie zapłaci ?

    Zaj*** na kotleta sk***syna :))))

  • 30. Data: 2003-03-21 20:36:59
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    > Kolejny który za dużo wyborczej się naczytał. O redystrybucji słyszałeś?
    Jak
    > ktoś zarabia 100 tys. zł miesięcznie to nie zbiednieje jak zafunduje
    > ubezpieczenie medyczne kilku biedakom.

    Murek, nie przesadzaj. Nie wnikam jakich gazet Ty sie naczytales, ale jesli
    zasuwam nascie godzin na dobe i mam z tego jakies przyzwoite pieniadze to
    sorry winnetou, ale to moja forsa i ja decyduje co z nia zrobie. Jak bede
    miala gest to wspomoge ubogich, ale bedzie to moja wlasna decyzja, a nie
    odgorny nakaz panstwa :)

    Asiek