PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu

  • 11. Data: 2003-03-21 09:40:44
    Temat: Re: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: "Duch" <a...@p...com>

    Użytkownik "Murek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b5d3ra$b5q$1@news.onet.pl...

    Nie mozna wrzucac wszystko do jednego worka - "kapitalizmu".
    Takie uprawszczanie jest czesto tez przyczyna biedy bo sie nie widzi
    tych wszystkich skomplikowanych zaleznosci, a wiec nie umie sobie
    czlowiek poradzic.

    Bieda bierze sie m.in. z tego, ze zeby nie byc biednym, trzeba sobie jakos z
    tym radzic,
    miec prace, a prace nie dostaje sie z rekawa - trzeba sie uczyc, potem
    zahaczyc,
    potem grzecznie budowac zaufanie i kariere, to lata pracy, jesli nie
    pokolenia
    danej rodziny. Nie mozna tematu pracy traktowac pobieznie - chyba ze chce
    sie byc biedniejszym.

    Teraz generalnie jest bryndza i to tu, to tam - zwalniaja, nie placa,
    bankrutuja
    Duch

  • 12. Data: 2003-03-21 09:42:36
    Od: "Duch" <a...@p...com>

    Uzytkownik "Kyniu" <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisal w wiadomosci

    > Sa. Ale myslacy. Jak Murek nie zarobi to oni tez nie. I Murek albo umrze z
    glodu
    > albo ich zaj...... za rogiem bo musi za cos przezyc.

    Czy ja wiem czy tak jest "u nich"? Poslali jakies babki do pracy w polu za
    granica
    jakis Turek wsadzil ich do jakis budek bez produ i wody - czy to nie taka
    legenda
    ze tam jest lepiej? Lepiej moze ale w tych pogatszych krajach (Niemcy,
    Francja),
    ale moze dlatego ze te panstwa generalnie sa bogatsze?

  • 13. Data: 2003-03-21 09:43:06
    Od: "dromader" <d...@p...onet.pl>

    > Kapitalizm socjalizm gówno mnie to obchodzi jak się nazywa... chcę po
    prostu
    > normalnie żyć. Gnoje z zarządu biorą po 100 tys. zl każdy miesiąc, ale
    wolą
    > zwolnić 10 osób zarabiających po 500 zł no bo 'redukcja kosztów' niż sobie
    > odjąć te kilka obiadów.
    po pierwsze zarobki ministrow juz nie sa tak wysokie ;-)
    obiady sa czescia uposazenia poselskiego wiec rezygnacja z jedzenia ich moze
    wplynac tylko na linie jednego lub drugiego - przydalo by sie co poniektorym
    :->
    po drugie (niestety tylko teoretycznie) ponosza odpowiedzialnosc znacznie
    wieksza niz ty i ja za swoja prace a ich dobra lub zla decyzja moze
    kosztowac wiecej niz jeden zapsuty telewizor ktory zle zlozyles w fabryce.
    po trzecie kogo te "gnoje z rzadu" zwolnily lub nie?

    > Jak nie płacą od grudnia moich groszy to wszystko w
    > porządku no bo mamy k***a kapitalizm! Gdy pytam o MOJĄ!! forsę to
    > gały jeden z drugim wybałusza że niewolnik śmie upominać się o swoje.
    coz ... w podobnych warunkach stracilem prace ostatnio ale wiesz jak to
    jest - pracodawca ma prawo cie zatrudniac lub nie, jak zatrudnia to ma
    obowiazek zaplacic - idz do sadu pracy i wyegzekwoj swoje skoro ci sie
    nalezy.

    > Naprawdę chciałbym zobaczyć jak wylwekani są z tych swoich willi,
    > jak zabiera im się konta i oszczędności żeby poczuli jak przyjemnie
    > jest po drugiej stronie barykady.

    smierdzi mi to podzeganiem do rewolucji. pamietaj jednak ze po okradzeniu
    kapitalistycznych przedsiebiorcow ci co byli najblizej "zabiara im sie konta
    i oszczednosci" z przyjemnoscia zamieszkiwali w "ich willach" i robili
    prawie to samo co poprzedni mieszkancy. niestey nie znali sie na niczym wiec
    prawie oznaczalo upadek nieudolnie zarzadzanych firm, rozkradanie majatku i
    biede (komunizm? - znasz takie slowo?)
    twoja nienawiosc mnie wkurza.

    > jej już nie mogę.... co lepiej podciąć sobie żyły, wyjechać, wegetować na
    > tym co mamuśka da czy co jeszcze? jaka przyszłość? jak długo można żyć w
    tej
    > beznadzei, samotności itp. może zna ktoś odpowiedzi na te pytania?
    moze sam cos zrob. wiem ze jest trudno - mi sie nie udalo jak do tej pory -
    ale u ciebie widze duza determinacje. nic nie robiac nic nie osiagniesz.
    powodzenia

    --
    pozdrawiam ja ....
    Marcin "dromader" Lanowy

  • 14. Data: 2003-03-21 09:47:48
    Od: "Duch" <a...@p...com>

> [...]
    się
    > konta i oszczędności żeby poczuli jak przyjemnie jest po drugiej stronie

    Cos w tym jest - rzeczywiscie niektorzy sa bardzo bezwgledni - tez to widze.
    Ale to nie kapitalizm wedlug mnie (bo nie jestem pewien czy teraz jest
    kapitalizm! :) ),
    ale tacy sa po prostu ludzie, "ludzie sie nie sprawdzili", ... w sumie
    generalnie jest
    chaos (tez moralny) i ma sie wrazenie ze tego nikt nie pilnuje,
    jakis gnojek robic co chce z usmiechem na ustach
    Duch

  • 15. Data: 2003-03-21 09:49:17
    Od: "Duch" <a...@p...com>

    Użytkownik "dromader" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > daleko posuniete sformuowanie. ja bym raczej nzwal ta niechlubna czesc
    > cwaniaczkami i manipulantami.
    > mam doswiadczenie z takim jednym co mnie jeszcze niedawno zatrudnial.

    Moze dlatego ze TAKI wlasnie przetrwal? Z takimi cechami?
    Duch

  • 16. Data: 2003-03-21 10:29:24
    Temat: Odp: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik Murek <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b5ejaq$130$...@n...onet.pl...

    > Kapitalizm socjalizm gówno mnie to obchodzi jak się nazywa... chcę po
    prostu
    > normalnie żyć.

    Facet- zastanów się nad sobą lepiej. Najpierw narzekasz na kapitalizm,
    potem mówisz, że to ciebie nie obchodzi co to jest bylebyś swoją forsę
    dostał.

    Jeżeli oni są tobie winni forsę - to nie ma nic wspólnego z kapitalizmem,
    czy z czymkolwiek innym.
    Trafileś na oszustów i podaj ich do sądu albo coś innego.
    Jeżeli sąd Ci nie pomoże to narzekaj na sądownictwo a nie na system
    gospodarczy.

    Jesteś sfrustrowany tym, że nie możesz sobie poradzić z oszustami i
    wywlekasz swoją złość na system gospodarczy, na kapitalizm na kraj itp...
    Ale oszukać CIebie mogą wszędzie - w socjalizmie, w kapitalizmie, w biednym
    kraju, w bogatym kraju, w polsce czy zagranicą.

    Weź się w chłopie w garść. Gdybym ja miał sobie żyły podcinać za każdym
    razem gdyby ktoś mnie oszukał???

    Rafał

  • 17. Data: 2003-03-21 11:17:03
    Od: "EvaTM" <e...@i...pl>

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    moze
    > wplynac tylko na linie jednego lub drugiego - przydalo by sie co

    Czytaj uważniej, Marcin.
    Zostawiaj "niebieską linię" na górze swojego postu
    i przypomnij sobie wiersz

    ***

    Który skrzywdziłeś człowieka prostego
    Śmiechem nad krzywdą jego wybuchając,
    Gromadę błaznów koło siebie mając
    Na pomieszanie dobrego i złego,

    Choćby przed tobą wszyscy się kłonili
    Cnotę i mądrość tobie przypisując,
    Złote medale na twoją cześć kując,
    Radzi że jeszcze dzień jeden przeżyli,

    Nie bądź bezpieczny. Poeta pamięta.
    Możesz go zabić - narodzi się nowy.
    Spisane będą czyny i rozmowy.

    Lepszy dla ciebie byłby świt zimowy
    I sznur i gałąź pod ciężarem zgięta.

    Cz.Miłosz

    To oczywiście nie do Ciebie, Marcin.
    Tobie mogę zarzucić na_razie tylko brak uważności.

    E.

  • 18. Data: 2003-03-21 12:15:21
    Od: "ttm" <n...@n...com>

    Użytkownik "Murek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > czesc
    >
    > Juz dluzej tak nie moge, nienawidze tego kraju, tego systemu. Pierdolony
    > kapitalista od grudnia nie zaplacil mi 400 zl. Z czego mam zyc i jak???
    Moge
    > sobie powoli zdychac z glodu i nikogo to nie obchodzi. Jak zyc w ciaglym
    > upokorzeniu i upodleniu? Nienawidze ich wszystkich, chce dozyc rewolucji
    > zeby zobaczyc i JAK ONI CIERPIA. Nic nie ma, wszedzie sciana obojetnosci,
    > pogardy i szyderstwa.

    ze smutkiem informuje, ze w Polsce nigdy nie bylo, nie ma i niestety
    prawdopodobnie nigdy nie bedzie kapitalizmu - to co jest teraz to socjalizm
    w czystym wydaniu, przez ostatnie kilkanascie lat niestety tez Niemcy i
    Anglia przeszly z kapitalizmu do socjalizmu, jedyne kapitalistyczne kraje to
    USA i kilka drobnych panstw azjatyckich,

    gdyby w Polsce byl kapitalizm takich problemow bys nie mial, po prostu bys
    tyle zarobil, ze by ci to spoko starczylo, a nie musialbys np. 80% tego co
    wypracujesz dac panstwu (ZUS + podatek + VAT + itp)

    pozdrawiam,

    Tomek

  • 19. Data: 2003-03-21 12:56:29
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik "ttm" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > ze smutkiem informuje, ze w Polsce nigdy nie bylo, nie ma i niestety
    > prawdopodobnie nigdy nie bedzie kapitalizmu - to co jest teraz to
    socjalizm
    > w czystym wydaniu,

    generalnie zgoda, ale mam wrazenie, ze mamy w Polsce wymieszany socjalizm i
    kapitalizm (kapitalizm XIX wieczny, moza rzec;). Socjalizm owszem, zabiera
    czlowiekowi lwia czesc zarobkow, ale (teoretycznie) cos z tego sie ma-
    darmowe leczenie, doplaty do wczasow, przyzwoite zasilki, itd. W
    Najjasniejszej RP owszem, zabieraja wiekszosc zarobkow, ale nic z tego nie
    mamy. Jak cie zab rozboli- idziesz go leczyc z Kasy Chorych (czy jak sie tam
    to teraz zwie) czy lecisz do prywatnego gabinetu?
    Wk... mnie to nieziemsko, bo rzadzacy mogliby sie w koncu zdeklarowac- albo
    socjal i plynace z tego przywileje, albo dajcie ludziom dzialac :) A ze
    socjalizm nigdzie sie nie dluzsza mete nie sprawdzil... :))

    Asiek

  • 20. Data: 2003-03-21 13:20:03
    Od: "Turbos1ö" <t...@N...onet.pl>

    "Duch" <a...@p...com> az alábbiakat írta a következő
    hírüzenetben: b5emqj$r7p$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > pokolenia
    > danej rodziny. Nie mozna tematu pracy traktowac pobieznie - chyba ze chce

    Masz racje skomplikowane to bardzo, feudalizm byl prosty a efekty dawal
    takie same.