PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu

  • 31. Data: 2003-03-21 20:48:14
    Temat: Re: jak poradzic z nienawiscia do kapitalizmu
    Od: "Asia Kubiak" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_BE]@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b5f4nc$54d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Darmowe leczenie? Dopłaty? Źle to nazywasz. Mniej więcej tak to wygląda:
    > okrada Cię jakiś złodziej, a z zagrabionych środków funduje Ci -
    > - ZA DARMO - batonika i kwiaty na pocieszenie.

    taaa, niech chociaz dadza ten batonik i te kwiatki ;)

    > Jak może być coś za darmo, skoro na to coś tak czy inaczej, z dużą
    nawiązką,
    > płacimy...

    to byl skrot myslowy :)

    > Mylisz się moim zdaniem w swojej ocenie sytuacji. Rządzący już dawno się
    > zadeklarowali - mamy socjal pełną gębą, ale przywileje, jakie z tego
    > tytułu wynikają dla społeczeństwa, są na miarę wyjątkowo mizernej
    > kondycji i nieefektywności polskiej gospodarki.

    za PRL panstwo bylo rownie mizernej kondycji i nieefektywne gospodarczo
    (wyjawszy teksty z podrecznikow do geografii o 10 potedze gospodarczej
    swiata, bo to sie jako czysta fantastyka kwalifikowalo:)) i smarkata bylam,
    ale wowczas wszystkie znane mi rodziny jezdzily co roku na wczasy,
    korepetycje braly osly klasowe a dzielnicowi znali swoj rejon. Nie sledze
    moze zbyt pilnie wiadomosci, ale nie przypominam sobie deklaracji
    rzadzacych, ze III RP jest panstwem socjalnym, wrecz przeciwnie, ciagle
    trabia o kapitalizmie.

    > Nieprawdą jest, że
    > nic nie mamy od państwa. Fatalnie, bo fatalnie, ale jednak jakoś
    > działa policja, sądy, służby celne, administracja, szkolnictwo,
    > i nawet ta nieszczęsna służba zdrowia. Udało mi się kilka świadczeń
    > wydębić z niej "za darmo"!

    gratuluje cierpliwosci, nigdy nie chcialo mi sie czekac pol roku na miejsce
    w kolejce do kasy chorych ;)
    Owszem, cos tam od panstwa otrzymujemy, tylko ze zabieraja nam realne
    pieniadze, a w zamian daja szajs. Jakos mnie taka zabawa nie kreci.

    Asiek

  • 32. Data: 2003-03-21 21:32:26
    Od: Michal Glass <m...@u...pl>

    W artykule <b5fmub$m7k$1@news.onet.pl> Murek napisal(a):

    > Kolejny który za dużo wyborczej się naczytał. O redystrybucji słyszałeś? Jak
    > ktoś zarabia 100 tys. zł miesięcznie to nie zbiednieje jak zafunduje
    > ubezpieczenie medyczne kilku biedakom. Mamy zdychać pod płotem na zapalenie
    > płuc czy inną banalną chorobę żeby jakiś złodziej miał jeszcze więcej i mógł
    > chlać wino nie za 5 tys zł butelka, ale 6 tys zł butelka?

    Złodziej to jesteś ty, jeżeli wymagasz od innych aby płacili za twoje leczenie
    czy ubezpieczenie, może jeszcze lepiej zarabiający powinni ci zafundować
    piwko albo bełta ?.

    --
    M.G.

  • 33. Data: 2003-03-21 21:42:57
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Murek" <m...@w...pl> writes:

    > Użytkownik "Rafal" <?@?.?> napisał w wiadomości

    > Jaki sąd facet??? Umowy o dzieło w jednym egzemplarzu po podpisaniu chowane
    > przez tzw "pracodawce", powodzenia. Złodzieje po prostu.

    wybacz, ale ja bym nie pracowala na umowe o dzielo w jednym
    egzemplarzu schowana do szuflady.
    dales sie wydupcyc jak dziecko w podstawowce, a teraz zwalasz wszystko
    na kapitalistow.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 34. Data: 2003-03-22 16:11:35
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    W Polsce nie ma kapitalizmu, jest dziwna, oligarchiczna trzecia droga.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 35. Data: 2003-03-22 17:09:23
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Cos w tym jest - rzeczywiscie niektorzy sa bardzo bezwgledni - tez to
    widze.
    > Ale to nie kapitalizm wedlug mnie (bo nie jestem pewien czy teraz jest
    > kapitalizm! :) ),

    Ano nie jest, nie jest. To niemal system kastowy. Ale nie kapitalizm. Jedną
    z podstawowych zasad kapitalizmu jest uszanowanie czyjejś własności i
    uczciwość w interesach (a więc i wypłacanie wynagrodzeń za wykonaną pracę).

    > ale tacy sa po prostu ludzie, "ludzie sie nie sprawdzili", ... w sumie
    > generalnie jest
    > chaos (tez moralny) i ma sie wrazenie ze tego nikt nie pilnuje,
    > jakis gnojek robic co chce z usmiechem na ustach
    > Duch

    Problemem rzeczywiście są ludzie. Nieodpowiednie osoby są w stanie spieprzyć
    każdy system, nawet dobrze zapowiadający się kapitalizm (mieliśmy taki na
    początku lat 90'). Nie ma w tym kraju etosu pracy, nie ma etosu prowadzenia
    interesów, jaki wytworzył się w społeczeństwacyh protestanckich z długimi
    kupieckimi tradycjami. My jeszcze nie rozumiemy, że zabierając najbogatszym
    w imię "sprawiedliwości społecznej", ostatecznie krzywdzimy
    najbiedniejszych, a na wzajemnym oszukiwaniu się (pracownicy pracodawców i
    vice versa) nikt w końcu nie wygrywa.

  • 36. Data: 2003-03-22 17:12:17
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > ze smutkiem informuje, ze w Polsce nigdy nie bylo, nie ma i niestety
    > prawdopodobnie nigdy nie bedzie kapitalizmu - to co jest teraz to
    socjalizm
    > w czystym wydaniu, przez ostatnie kilkanascie lat niestety tez Niemcy i
    > Anglia przeszly z kapitalizmu do socjalizmu, jedyne kapitalistyczne kraje
    > USA i kilka drobnych panstw azjatyckich,

    Już nawet w USA od kilkudziesięciu lat redystrybucja PKB przez państwo
    wzrasta. Nawet w USA :-(

  • 37. Data: 2003-03-22 18:27:10
    Od: "Irek" <j...@w...pl>

> [...]
    > w imię "sprawiedliwości społecznej", ostatecznie krzywdzimy
    > najbiedniejszych, a na wzajemnym oszukiwaniu się (pracownicy pracodawców i

    Kurcze zacytuje "gdybym nie wiedzial ze glupota to bym myslal ze prowokacja"
    Jak mi znajdziesz najbogatszego ktory placi podatki to sam zaproponuj co mam
    Ci zrobic :-)))). Jest tyle mozliwosci manewru w wykonaniu dobrego
    ksiegowego ze mozna kupic Jaguara cabrio i zamontowac mu za jedynymi
    przednimi siedzeniami slynna czarna kratke i to przejdzie :-(( ,ze o safari,
    wykupionych posilkach w najlepszych knajpach, zagranicznych stypendiach dla
    dzieci itp. I tego wlasnie broni SUPER GIRL Zyta Gilowska i spolka. Nikt
    nikomu w tym kraju nie broni byc bogatym, dlatego troche opamietania.
    daj se luzu
    pozdrawiam
    Irek

  • 38. Data: 2003-03-22 20:43:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl> writes:

> [...]
    > z podstawowych zasad kapitalizmu jest uszanowanie czyjejś własności i
    > uczciwość w interesach (a więc i wypłacanie wynagrodzeń za wykonaną pracę).

    no i nie zapominaj o wolnym rynku czyli nieuprzywilejowaniu zadnych
    podmiotow gospodarczych...

  • 39. Data: 2003-03-22 23:08:59
    Od: w...@g...pl (WOJSAL)

    Szanowny(a) Murek napisal(a) Thu, 20 Mar 2003 20:07:57 +0100:
    >Juz dluzej tak nie moge, nienawidze tego kraju, tego systemu. Pierdolony
    >kapitalista od grudnia nie zaplacil mi 400 zl.

    Pracodawca dal plame - nie ulega watpliwosci.
    Jednak zwroc uwage, ze dzisiaj pracodawcy nie placa
    pracownikom nie dlatego ze sa pier.... kapitalisatmi,
    tylko dlatego ze nie maja gotowki (problemy z plynnoscia).
    Czesto wiec nie jest to ich wina, co raczej rzadzacych
    ktorzy obledna polityka podatkowa probuja zarznac wszystko
    co sie da.

    >Z czego mam zyc i jak??? Moge
    >sobie powoli zdychac z glodu i nikogo to nie obchodzi. Jak zyc w ciaglym
    >upokorzeniu i upodleniu? Nienawidze ich wszystkich, chce dozyc rewolucji
    >zeby zobaczyc i JAK ONI CIERPIA. Nic nie ma, wszedzie sciana obojetnosci,
    >pogardy i szyderstwa.

    Jasne. Rewolucja wprowadzi dobrobobyt. To juz
    przerabialismy.
    Moja rada: poznaj przyczyny tego chorego stanu rzeczy
    i walcz z przyczynami, lub przynajmniej staraj sie je
    zrozumiec.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)

  • 40. Data: 2003-03-23 01:08:27
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > no i nie zapominaj o wolnym rynku czyli nieuprzywilejowaniu zadnych
    > podmiotow gospodarczych...

    Ech, Nina, nawet mi się już o tym nie chce wspominać. Nawet u ciebie w USA
    już nie jest tak różowo: dopłaty do rolnictwa, coraz większa redystrybucja
    PKB itd.