PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?

  • 41. Data: 2006-03-24 08:39:27
    Temat: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:e008b9$af3$1@atlantis.news.tpi.pl Kira
    <c...@e...wytnij.pl> pisze:

    > A nie no, zawsze może. Może też w dresie, czemu nie. Ale jak
    > dla mnie jednak to trochę o jego kulturze i szacunku do innych
    > ludzi mówi.
    Czy Tobie strój ślubny to tylko z garniturem itp. się kojarzy? Niektórzy
    robią inaczej.

    Jotte

  • 42. Data: 2006-03-24 10:48:35
    Od: "psd" <t...@o...pl>

> [...]
    > sensie "kilka mialo sens", reszta byla wyslana bez sensu przez ludzi,
    > ktorzy "urwali sie nie wiadomo skad" (cytujac rekrutera).
    > Jak zdawalam na studia i sie stresowalam prawie 30-ma osobami na miejsce,
    > rodzina mi powiedziala, ze nie ma 30 osob na miejsce, tylko 2 albo 3, a
    > reszta tylko tak sobie probuje. Skutecznie mnie to nauczylo nie bac sie
    > statystyk "ilosc na miejsce" i wszystkim polecam to podejscie. Jesli nie
    > ma
    > odpowiednio wysokiego wpisowego za przystapienie do konkurencji, wiekszosc

    Absolutnie z tobą się zgadzam.
    Szukam dla swojej firmy kobiety Grafika - projektanta, bardziej grafika niż
    projektant w Warszawie. Nasze wymagania to bardzo dobra znajomość Photoshop,
    angielski komunikatywny i gotowość do podróż zagranicznych. Mam więc okazję
    spojrzeć na to wszystko z punktu widzenia pracodawcy. Sam kiedyś szukałem
    pracy i wiem, jak ciężko dostać się na rozmowę kwaliwikacyjną i starałem się
    być bardzo cierpliwy. Przeczytałem wszystkie cv uważnie, odrzuciłem te, w
    których nie było wzmianki o photoshop. Z 120 zostało 70. cv bez zdjęcia
    przeniosłem do folderu "na później". Analizowałem wszystko, co było pisane w
    CV. CV z listem motywacyjnym robią lepsze wrażenie. W naszym przypadku nie
    wymagamy doświadczenia, tylko znajomość Photoshop, wiek nie ma znaczenia,
    wszystkie inne atuty jak inne języki obce, prawo jazdy itd... mile widziane,
    ale niekonieczne. Zwróciłem uwagę nawet na hobby. Dzwoniłem do 40 osób,
    zaprosiłem na rozmowę 26 osób (nawet te, które mają cv bez zdjęcia). Z
    angielskim większość sobie poradzi, ale test z Photoshopu przeszły dokładnie
    7 osób. Pytanie o spodziewanej pensji miało nacelu sprawdzić, czy ta osoba
    jest szczera, jak się zreaguje na trudne pytanie, i tak mamy zamiar płacić
    2000zł na rękę na początku. Ostatecznie 4 osoby przeszły na rozmowę z
    dyrektorką, nawet ta młoda dziewczyna, która mówiła, że chce dostać 5000zł
    na rękę, bo koleżanka tyle zarabia.
    Powiedź więc czy ten tłum jest naprawdę duży!
    Wszystkie podania zachowam na przyszłe zapotrzebowania.
    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2006-03-24 11:21:11
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu psd porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > projektant w Warszawie.
    > (...)
    > cv bez zdjęcia przeniosłem do folderu "na później".
    Tak z ciekawosci - czemu koniecznie kobieta (a nie facet) i czemu cv bez
    zdjecia byly traktowane jako drugiej kategorii?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 44. Data: 2006-03-24 11:38:03
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Fri, 24 Mar 2006 09:39:27 +0100]:

    > Czy Tobie strój ślubny to tylko z garniturem itp. się kojarzy?

    Czy Tobie mówi coś słowo "przykład"?...

    Kira

  • 45. Data: 2006-03-24 12:02:49
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

    Użytkownik "mgl" <a...@f...email.com> napisał w wiadomości

    > No tak, to typowe... wszystkiemu winni są "Oni" :)
    > Przejrzałem z ciekawości wątek dotyczący Twoich dokumentów - Kira i Immona
    > udzieliły Ci bardzo dobrych, bardzo konkretnych rad.

    Zgadza się, że udzieliły mi rad. Ale czy one były efektywne. Nadal szukam
    pracy. Nie zwalan winy, na Oni. Bo kazdy jest jest Panem swojego losu.

    > Ekspresowe przygotowanie poważnej aplikacji to 2-3 godz. Jeśli "cv na
    > maksa" oznacza wysłanie 100 aplikacji, to wymaga to prawie miesiąca po
    > osiem godzin dziennie siedzenia nad dokumentami i ofertami. Nie lepiej
    > wybrać to, co naprawdę interesujące, i sensownie się przygotować?

    Cv i Lm motywacyjny trzeba wysylac na maksa. Opracowuje się wzór i do boju.
    Bo wiesz ja z przyjemnością chciabym pracować tam i uwdzie, ale nawet
    ogłoszenie o naborze czy wypocona 50 godzina aplikacja nie daje
    odpowiedniego efektu (np. zaproszenie na rozmowę, nie piszę już o
    zaproszeniu na rozmowę).

    A co ty uważasz za poważną aplikację? I co uwazasz za sensownie się
    przygotować?

  • 46. Data: 2006-03-24 12:10:19
    Od: "psd" <t...@o...pl>

    > Tak z ciekawosci - czemu koniecznie kobieta (a nie facet) i > --

    Wyłącznie dlatego, że ta osoba musiałby podróżować z dyrektorką. Koszty są
    tańższe, bo można wziąć 1 pokój zamiast 2. Poza tym chcemy uniknąć
    podejrzenia od zazdrosnych małżonków.

    >czemu cv bez zdjecia byly traktowane jako drugiej kategorii?

    Też kiedyś zastanawiałem się nad tym, kiedy szukałem pracy, ale teraz, kiedy
    siedzę po drugiej stronie, to widzę, że tak naprawdę bardzo mało wiem o
    kandydacie. Każda informacja przybliża mnie do niego, zdjęcie, list
    motywacyjny, zainteresowania, data urodzin, miejsce zamieszkania, miejsce
    urodzenia itd...
    Szukałem grafika i myślałem, że grafik powinien umieć zrobić dobrze własne
    zdjęcie. Poza tym myślę, że tu działa podświadomość. Jeśli wszyscy wysyłają
    CV ze zdjęciem, a nagle jedna osoba nie, to ma się wrażenie jakby ona jest
    trochę inna. Oczywiście w naszym przypadku wygląd nie ma żadnego znaczenia
    zwłaszcza, że każdy może wyglądać zupełnie inaczej niż na zdjęciu ,ale
    zjdęcie daje większą szansę na rozmowę. Póżniej powróciłem do tych CV bez
    zdjęcia, bo nadal pamiętam, że kiedyś też wysłałem je bez zdjęcia. Nie wiem
    jednak, czy inni rekruterzy tak postępują.
    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2006-03-24 12:48:42
    Od: "kkk" <b...@u...wp.pl>

    Z jakich tam moich obserwacji pracy dla dobrych grafików, w
    > szczególności freelancerów jest trochę. W jakim mieście szukasz pracy?

    trójmiasto

    > A dlaczego chcesz ubiegać się o pracę grafika przez UP?

    generalnie Urząd Pracy to jakaś szansa powiedzmy w 1% :)
    głównie jeśli chodzi o przyuczenie zawodowe na grafika
    ale zbytnio w to nie wierzę, więc szukam na własną rękę

    > Na stanowisko grafika na pewno OK, w razie aplikowania na stanowisko
    > asystentki czy sekretarki - nie bardzo.

    no na asystentke i sekretarke nie startuje

    > I... jesteś kobietą, a już drugi raz wspominasz o garniturze? :)

    tak, jestem kobietą
    a Ty mężczcynzą? to możesz nie wiedzieć, ale informuję, że
    dla kobiet eleganckie spodnie i żakiet czy marynarka to też garnitur :)

  • 48. Data: 2006-03-24 13:54:03
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e00prs$l7l$1@atlantis.news.tpi.pl>
    kkk <b...@u...wp.pl> pisze:

    > trójmiasto

    Tu próbowałaś? :)
    http://www.profabrica.pl/strona-19.html
    Firma z Sopotu.

    --
    PozdrawiaM

  • 49. Data: 2006-03-24 15:46:30
    Od: "VotA" <v...@g...pl>

    Tomasz Czupryński wrote:
    > Użytkownik "kkk" <b...@u...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Mam ten sam problem. Również radziłem się grupowiczów.

    I jesli Ty stosujesz sie do tych swoich porad, to z mizernym skutkiem, skoro
    nadal masz problem z praca...
    --
    [ VotA *** http://www.vota.prv.pl *** GG: 1631276]

  • 50. Data: 2006-03-24 18:55:43
    Od: "Tomasz Czupryński" <m...@i...pl>

    A mam jakies wyjscie.
    Zakutualizuj sobie niusy zamiast pouczac innych.