PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak dolaczac CV i list do maila??

  • 1. Data: 2004-11-27 23:15:18
    Temat: jak dolaczac CV i list do maila??
    Od: "adasiek" <d...@p...onet.pl>

    witam serdecznie!

    pierwszy raz na tej grupie, zatem wezcie pod uwage, ze
    ewentualne FAQ wyslane przez robota przyjdzie juz po
    wyslaniu tego posta; a i anulowac nie bede go mogl,
    bo wysylam z bramki WWW<-->Usenet :D

    so... chcialbym dowiedziec sie, jak nalezy dolaczyc
    CV i list motywacyjny do podania o prace, ktore jest
    wysylane na emalie??

    oferta przewaznie zawiera oczekiwany tytul maila, np.
    ref. numer oferty itepe; czy powinienem dolaczyc do
    maila osobne pliki dokumentow: jeden zawierajacy CV,
    drugi zawierajacy list motywacyjny oraz trzeci z
    oswiadczeniem dotyczacym przetwarzania danych osobowych??
    czy moze oswiadczenie na koncu CV i listu??

    a jezeli pliki, to w jakim formacie?? (na pewnie nie
    w Microsoftowym .DOC, wolalbym raczej w .PDF);

    no i wreszcie sama tresc maila: czy wogole sie przejmowac
    nia?? bo tak na logike to wypadaloby cos tam napisac;

    wielkie dzieki za odpowiedzi :D
    pozdrawiam;
    adas;

  • 2. Data: 2004-11-28 00:13:47
    Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
    Od: "Monika Chmielewska" <m...@c...no-ip.com>

    Witam,
    Zakładam, ze nie tylko pierwszy raz na tej grupie, ale pierwszy raz w zyciu
    wysylasz oferty via email.
    Sprawa wyglada nastepujaco:
    1) Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych najlepiej i najwygodniej
    umieścić na końcu CV. Są takie ogłoszenia o prace, gdzie wystarczy wysłać
    tylko CV. W ten sposób zawsze to oswiadczenie bedzie dołączone.

    2) Jako osoba która nie tylko przez ostatnie 4 miesiące szukała pracy, ale
    wcześniej odbierała emaile z ofertami pracy to moja uwaga i propozycja są
    takie - załaczone dokumenty - CV i List Mot. proponuję jednak pisac w
    Microsoft Word. Ten program mają wszyscy i bez problemu każdy biurowy
    człowiek sobie poradzi. Acrobat Reader'a nie jest wszędzie zainstalowany,
    więc jak jakiś kierownik personalny nie otworzy Twoich załaczników - a takie
    ryzyko istnieje to odpadniesz w przedbigach. IM PROŚCIEJ TYM LEPIEJ - nie
    wydziwiaj. pliki utworzone w MS Word kazdy odczyta.

    3) Jeśli w Ogłoszeniu prosza o list motywacyjny to CV masz juz z
    oswiadczeniem i dołaczasz drugi dokument w postaci Listu motywacyjnego

    4) Wysyłanie pustej wiadomości też może Cie zdyskwalifikowac już na samym
    wstępie. PROPONUJĘ: bardzo dokładnie pisać w TEMACIE wiadomości na jakie
    stanowisko aplikujesz (np.sekretarka/asystentka) i podawac nr referencyjny
    (bezwzględnie). W treści wiadomości warto napisac:
    Szanowni Państwo (jeśli kierujesz do konkretnej osoby to piszesz Szanowna
    Pani, Szanowny Panie, można podac nazwiska),
    W odpowiedzi na Państwa ogłoszenie umieszczone w (np: Gazecie Wyborczej, na
    liście dyskusyjnej, na stronie internetowej itp.) przesylam swoją aplikację
    na stanowisko (podajesz na jakie stanowisko).

    Z poważaniem
    Jan Kowalski
    tel +48 555 559 599
    mailto:j...@w...pl

    DODATKOWE RADY:
    Jesli nie określają się czy CV ze zdjęciem czy bez - to zawsze wysyłaj bez.
    Jak trafisz na kogoś kto przepada za blondynami, a Ty jestes np brunetem, to
    kadry nawet nie przeczytają ci Ty umiesz.

    Proponuje od razu stworzyć CV i LM w języku angielskim bo tego też mogą
    wymagać. Jeśli byłeś gdzieś na jakiś praktykach, albo już gdzieśpracowałęs
    to postaraj się o tzw List referencyjny, polecający - to pomaga w
    przyszłości

    Pozdrawiam
    Monika

  • 3. Data: 2004-11-28 00:27:06
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "adasiek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    (...)
    > wysylane na emalie??

    emalia to taka farba

    >(...) maila, np.
    >(...) tresc maila: (...)

    Nie używaj angielskich słów w tekście polskim. Po polsku jest to po prostu
    list elektroniczny lub w skrócie e-list, nie ma w j.polskim sformuowania
    "poczta mailowa" tylko "poczta elektroniczna".

    Owszem przyjęły się w języku potocznym sformuowania z angielkiego, ale są
    one niedopuszczalne w dokumentach i pismach pisanych.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl

  • 4. Data: 2004-11-28 00:30:12
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Monika Chmielewska" <m...@c...no-ip.com> napisał w
    wiadomości news:cob5f5$qtp$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Proponuje od razu stworzyć CV i LM w języku angielskim bo tego też mogą
    > wymagać.

    A ja proponuję zamiast Curriculum Vitae napisać Życiorys Zawodowy.

  • 5. Data: 2004-11-28 01:18:44
    Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>

    > Microsoft Word. Ten program mają wszyscy i bez problemu każdy biurowy

    Oj chyba nie wszyscy. Zachęcam do zapoznania się z formatem RTF.

  • 6. Data: 2004-11-28 01:38:16
    Od: mgl <m...@s...net>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    >
    > Owszem przyjęły się w języku potocznym sformuowania z angielkiego, ale są
    > one niedopuszczalne w dokumentach i pismach pisanych.

    "e-list"?:) na hamburgera mówisz "kanapka z mięsem na gorąco", muzykę
    nagrywasz na "płytę kompaktową z dźwiękiem" zamiast na cd audio, na
    procesor mówisz "centralna jednostka przetwarzająca", a szukając błędów
    w programie używasz "odpluskwiacza" czy debuggera? no i kiedy ostatnio
    napisałeś pismo, które nie było pisane?

    jestem zdumiony nadmiarem elokwencji.

    pozdrawiam,
    mgl

  • 7. Data: 2004-11-28 05:24:47
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    > so... chcialbym dowiedziec sie, jak nalezy dolaczyc
    > CV i list motywacyjny do podania o prace, ktore jest
    > wysylane na emalie??

    jak tego nie wiesz to najlepiej nie szukaj pracy!! Boze....

  • 8. Data: 2004-11-28 09:21:38
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "mgl" <m...@s...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > procesor mówisz "centralna jednostka przetwarzająca", a szukając błędów
    > w programie używasz "odpluskwiacza" czy debuggera?

    oczywiście masz rację, używam tych słów;
    niedługo doprowadzimy do tego, że w polsce językim urzędowym będzie
    angielski, zbyt chętnie zapożyczamy od imperialistów różne słówka, które
    wchodzą do języka potocznego;
    nie mniej jednak jeśli w "Słowniku Języka Polskiego" są te słowa o których
    wyżej... można je używać w oficjalnych pismach w j.polskim;

    > no i kiedy ostatnio
    > napisałeś pismo, które nie było pisane?

    masz rację, ale chciałem zwrócić baczniejszą uwagę na to co piszemy na
    nośniku papierowym przykładowo.

  • 9. Data: 2004-11-28 11:13:06
    Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>

> [...]
    > procesor mówisz "centralna jednostka przetwarzająca", a szukając błędów
    > w programie używasz "odpluskwiacza" czy debuggera? no i kiedy ostatnio

    A na "CD-ROM" pewnie "laserofon":D

    pozdr
    zasiu

  • 10. Data: 2004-11-28 12:28:58
    Od: Rafal Czarny <r...@M...pl>

    Monika Chmielewska wrote:

> [...]
    > ryzyko istnieje to odpadniesz w przedbigach. IM PROŚCIEJ TYM LEPIEJ - nie
    > wydziwiaj. pliki utworzone w MS Word kazdy odczyta.

    Nie jest też przecież tak źle z tymi pedeefami...

    Format pdf jest obecnie chyba najlepszym formatem przenoszalnym dla
    dokumentów (w końcu Potrable Document Format ;) ) zaś
    tworząc pdf-a mamy pewność, że będzie on wyglądał wszędzie tak samo.
    Zaś dane z pdf można przecież też łatwo skopiować (Ctrl+C, Ctrl+V :-) )

    Do tego jeśli Adobe Reader (albo wcześniej Acrobat Reader) jest darmowy
    oraz w sieci mnóstwo jest dokumentów właśnie w tym formacie to IMHO nie
    można nie mieć go zainstalowanego...

    Wadą CV w pdf może być spora waga dokumentu (to też zależy od sposobu i
    narzędzia utworzenia) zwykle coś około 100 kB.

    Pozdrowienia :-)
    Rafał

    --
    e-mail: rafal_czarny[_at_]tlen.pl