PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wlasna dzialalnosc i umowa zlecenia

  • 1. Data: 2004-11-27 15:41:44
    Temat: Wlasna dzialalnosc i umowa zlecenia
    Od: Tomasz Lewicki <stalker@USUN:TEN:WPIS:poczta.onet.pl>

    Witam!

    Mam kilka pytan do doswiadczonych w bojach z ZUS i urzedami pracy, jako
    ze planuje likwidacje dzialalnosci gospodarczej:

    1) prowadze dzialalnosc gospodarcza jako jednoosobowy przedsiebiorca i
    kilka dni temu zawarlem umowe zlecenia z inna firma. Czy te okresy
    sumuja sie przy obliczaniu stazu pracy do uzyskania prawa do zasilku dla
    bezrobotnych? (dokladniej: a) likwiduje dzialalnosc gosp., b) dalej
    jestem zatrudniony na umowe zlecenia, c) koncze prace na umowe zlecenia,
    d) ide zarejestrowac sie jako bezrobotny do PUP - czy urzad pracy uzna
    moje prawo do zasilku?),

    2) jaka jest zasada wplacania skladek na ZUS? Chodzi o to, do kiedy (do
    ktorego dnia miesiaca) musialbym zlikwidowac dzialalnosc gospodarcza, by
    nie placic skladek za nastepny miesiac?

    3) jaka jest kolejnosc "odwiedzin" w urzedach w celu wyrejestrowania
    dzialalnosci (urzad statystyczny, urzad skarbowy, ZUS, urzad miasta)?

    Z gory dziekuje za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam! :) --- Tomasz Lewicki