PracaGrupypl.praca.dyskusje › irlandia

  • 11. Data: 2004-01-11 15:19:45
    Temat: Re: irlandia
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    eeech znam z autopsji, z niemczech, jestesmy pomyslowi.

    To co napisalem bazuje na autentycznych przypadkach
    polakow pracujacych w Wielkiej Brytanii.

    Do przyjecia do pracy nie wymagano od nich
    zadnych dokumentow jedynie numeru PPS
    na ktory byly odprowadzane wszystkie podatki.
    Zaplata byla gotowka na reke.
    No chyba ze sie przepisy zmienily,
    to bylo w polowie lat 90-tych.

    Zapamietalem to, poniewaz i wtedy i teraz
    takich mozliwosci "pol-legalnej" pracy w niemczech
    nie bylo...

    tomek z hamburga

  • 12. Data: 2004-01-11 17:22:10
    Od: "gosia77" <g...@h...com>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message
    > "gosia77" <g...@h...com> wrote in message

    > jak
    >
    > Mozesz podac linka do tej bzdury?

    niestety nie.
    a tak na marginesie, to mily zbytnio nie jestes:(

    gosia

  • 13. Data: 2004-01-11 17:32:15
    Od: "m...@c...tk" <1...@-...com>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message
    > "gosia77" <g...@h...com> wrote in message

    > jak do tej pory.
    >
    > Mozesz podac linka do tej bzdury?

    hm... ja nie moglbym podac... natomiast slyszalem wersje troche inna: kilka
    krajow UE zadeklarowalo, ze Polacy (i cala reszta aspirantow ;) beda mieli
    pelny dostep do ich rynku pracy juz od 1 stycznia 2004 roku. Oprocz Irlandii
    miala to byc chyba Holandia, Belgia, cos ze Skandynawii...
    Pozniej, ok pol roku temu przeczytalem (niestety nie pamietam, gdzie, chyba
    w jednej z polonijnych gazet w Londynie, ze Irlandia i ktores jeszcze
    panstwa z tej deklaracji sie wycofalo, w Irlandii powodem mialoby byc bardzo
    wysokie bezrobocie, ok 20% (?).
    Od tej pory cisza. Mysle, ze gdyby mozna bylo pracowac od 1 stycznia tego
    roku, jednak byloby o tym dosc glosno, przynajmniej w polskich mediach.
    btw, Wlk Brytania zadeklarowala pelny dostep do rynku pracy 1 maja 2004, ale
    tak naprawde, oprocz tej deklaracji, NIC konkretnego (na pismie) do tej pory
    nie widzialem.

    marek

  • 14. Data: 2004-01-11 17:59:25
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "m...@c...tk" <1...@-...com> wrote in message

> [...]
    > w jednej z polonijnych gazet w Londynie, ze Irlandia i ktores jeszcze
    > panstwa z tej deklaracji sie wycofalo, w Irlandii powodem mialoby byc

    Buhaha! W Irl bezrobocie wynosi 4%, a kraj nie wycofal swoich deklaracji.
    Zmien zrodlo informacji.

> [...]
    ale
    > tak naprawde, oprocz tej deklaracji, NIC konkretnego (na pismie) do tej

    A to wszystkie papiery przechodza przez twoje rece? No comment...

    GreG

  • 15. Data: 2004-01-11 18:01:20
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "gosia77" <g...@h...com> wrote in message news:FFfMb.21809

    > niestety nie.
    > a tak na marginesie, to mily zbytnio nie jestes:(

    Dla zamieszczanych niesprawdzonych i nieprawdziwych informacji
    faktycznie mily nie jestem i nazywam je po imieniu.

    GreG

  • 16. Data: 2004-01-11 18:22:20
    Od: "gosia77" <g...@h...com>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message

    > Dla zamieszczanych niesprawdzonych i nieprawdziwych informacji
    > faktycznie mily nie jestem i nazywam je po imieniu.

    no to jak jestes taki pewny, ze sie nie mylisz to prosze ty mi podaj
    aktualnego oficjalnego linka, wg ktorego bedziemy mogli pracowac w irlandii
    po 1 maja (albo jak uwazasz juz teraz mozemy?). normalnie i legalnie, jak
    czlonkowie unii.
    dziekuje.
    gosia

  • 17. Data: 2004-01-11 18:30:28
    Od: "m...@c...tk" <1...@-...com>

    "GreG" <g...@w...pl> wrote in message
    > "m...@c...tk" <1...@-...com> wrote in message
    >
    > Buhaha! W Irl bezrobocie wynosi 4%, a kraj nie wycofal swoich deklaracji.
    > Zmien zrodlo informacji.

    tzn od 1 stycznia 2004 mozna juz tam pracowac? Moze masz jakas linke do tej
    informacji? Mam znajomych, ktorzy chca wyemigrowac.
    co do 20%... wiesz, sprawdze to, bo jestem dosc pewny tej wysokiej liczby i
    slyszalem o wyhamowaniu gospodarki irlandzkiej, z drugiej strony...
    sprawdze.

    > A to wszystkie papiery przechodza przez twoje rece? No comment...

    nie rozumiem? Przeciez napisalem, ze nie widzialem zadnych dokumentow?
    Tzn dokumentow / informacji "opublikowanych" w internecie, zazwyczaj na
    stronie brytyjskiego IND.
    tak sie sklada, ze kwestia ta dotyczy mnie i osobiscie i zawodowo, zatem
    chcac nie chcac grzebie w tym temacie, mysle tez, ze jakiekolwiek KONKRETNE
    informacje rozeszlyby sie blyskawicznie w polskich kregach, a na razie
    rozchodza sie tylko plotki.
    ale to oczywiscie OT, bo dot. tylko wlk brytanii.

    marek

  • 18. Data: 2004-01-11 19:20:21
    Od: "m...@c...tk" <1...@-...com>

    "m...@c...tk" <1...@-...com> wrote in message

    > co do 20%... wiesz, sprawdze to, bo jestem dosc pewny tej wysokiej liczby
    > slyszalem o wyhamowaniu gospodarki irlandzkiej, z drugiej strony...
    > sprawdze.

    hm... ta kwestia zostala jednak rozstrzygnieta, wlasnie sprawdzilem:
    "8 stycznia 2004:
    wg raportu biura statystycznego UE (Eurostat) w listopadzie 2003 roku
    Irlandia miala czwarta najnizsza liczbe bezrobotnych w UE (4,6%)
    zatem 20% musialo byc rzeczywiscie wziete "z powietrza", szkoda ze nie
    pamietam, kto to wymyslil...

    ach, jest tez druga kwestia:

    (http://www.oasis.gov.ie/employment/working_in_irela
    nd/work_permits.html)

    "Od 1 maja 2004 roku, tj od daty rozszerzenia UE, obywatele panstw
    przystepujacych do UE, nie beda potrzebowac juz pozwolenia na prace w
    Irlandii".

    a ponizej, troche dla mnie niezrozumiale:

    "Dlatego tez ministerstwo dzialanosci gospodarczej, handlu i zatrudnienia
    preferencyjnie traktowac bedzie podania [???] dotyczace obywateli tych
    panstw.

    nie rozumiem tego, skoro nie beda potrzebne pozwolenia na prace, po co
    pracodawcy mieliby skladac podania dotyczace obywateli tych panstw?
    Chyba, ze dot. to preferencji w chwili obecnej, tj DO 1 maja przy
    wystepowaniu o pozwolenia o prace dla Polakow, etc., poniewaz tekst ten
    powstal jakis czas temu...

    no nic, chyba wiecej pytan nie mam, a data 1 stycznia 2004 przejdzie po
    cichu "do historii".

    marek

    no, ale przynajmniej to jest prawie jasne, ze od 1 maja bedzie mozna
    pracowac w Irlandii. To i tak wiecej niz pisemnie zadeklarowal gdziekolwiek
    rzad brytyjski ;)

  • 19. Data: 2004-01-11 20:58:57
    Od: "Pawelek" <n...@y...com>

    > niestety nie.
    > a tak na marginesie, to mily zbytnio nie jestes:(

    Witam

    Tak sie sklada, ze Irlandia i Wielka Brytania to kraje ktore calkowicie
    zgadzaja
    sie na zatrudnienie cudzoziemcow z poszerzonej UE, bez zadnych problemow.

    Zrodlo: Traktat Akcesyjny. Wiekszosc panstw zglasza obecnie jakies
    zastrzerzenia,
    z wyjatkiem dwu wyzej wymienionych

    Pozdrawiam
    Pawelek

  • 20. Data: 2004-01-11 21:17:02
    Od: "gosia77" <g...@h...com>

    "Pawelek" <n...@y...com> wrote in message

> [...]
    > sie na zatrudnienie cudzoziemcow z poszerzonej UE, bez zadnych problemow.
    >
    > Zrodlo: Traktat Akcesyjny. Wiekszosc panstw zglasza obecnie jakies

    hmm, dzieki za oswiecenie:)
    gosia