PracaGrupypl.praca.dyskusje › Mała sonda

  • 1. Data: 2004-01-10 14:17:28
    Temat: Mała sonda
    Od: "BUF" <w...@w...pl>

    Witam

    Zamierzam wprowadzić w firmie nową usługę polegającą na oferowaniu
    pożyczek. Nowatorstwo tej usługi polega na tym, że przy jej udzielaniu
    nie istotna jest sprawa zdolności kredytowej (wymagana zawsze w bankach)
    a tylko forma zabezpieczenia hipotecznego ( mieszkanie własnościowe,
    dom, restauracja, pub, itp.) lub innej wartościowej
    ruchomości.(samochód, antyki, itp.). Prowizja z zawarcia tego typu umowy
    będzie dość wysoka ponieważ pożyczki sa udzielane na wysokie kwoty (
    powyżej 100 tys. zł)

    Jak sądzicie do jakiej grupy osób (przyszłych pracowników) mam
    przygotować ogłoszenie o pracę ?
    Zakładam, że powinny być to osoby mające tzw. "szerokie kontakty" a nie
    tylko zwykli handlowcy. Temat jest na tyle ciekawy, że nie można go
    "spalić" zatrudniając nieodpowiednie osoby.
    Czekam na sugestie i pomoc w sformułowaniu ciekawego ogłoszenia. Będę
    nie tylko wdzięczny. Myslę, że udział w sondzie będzie z korzyścią dla
    obydwu stron ponieważ oferta pracy ukaże sie niebawem w grupie praca
    oferowana.

    Zbędne komentarze są tu zbyteczne, natomiast dobra rada mile widziana.

    BUF

  • 2. Data: 2004-01-12 14:08:12
    Temat: Re: Mała sonda
    Od: "Marek" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BUF" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie tylko wdzięczny. Myslę, że udział w sondzie będzie z korzyścią dla
    > obydwu stron ponieważ oferta pracy ukaże sie niebawem w grupie praca

    Z tymi kontaktami to też nie jest, jak na mój gust, takie oczywiste. Zależy
    Ci chyba na tym, żeby kontrahenci dysponowali majątkiem stanowiącym
    faktyczne zabezpieczenie, a nie dostawali kasę z racji swojej znajomości z
    doradcą?
    Wydaje mi się, że podstawowymi cechami takiego konsultanta powinna być
    uczciwość (rzadko ostatnio spotykany towar), rzetelność, asertywność (to
    oczywiste) i prawdziwy (a nie papierowy) dynamizm w działaniu. Ostatecznie -
    decyzja kredytowa będzie musiała zostać podjęta BŁYSKAWICZNIE, a to wymaga
    od decydenta zdecydowania i wiary w siebie. Dlatego z założenia poniekąd
    odrzuciłbym wszystkich kandydatów w wieku lat dwudziestu paru. Żeby szybko i
    trafnie ocenić Klienta - trzeba wykazać się, jak mawiał Zagłoba, życiową
    eksperiencją. A ta przychodzi z czasem. Poszukaj chętnych wśród ludzi,
    którzy sporo przeżyli; którym życie dokopało. Taki ktoś z łatwością oceni
    czy pożyczkobiorca jest kimś rzeczywiście potrzebującym czy raczej zwykłym
    naciągaczem planującym z definicji opóźnienia w spłatach.

    Sam nie wiem czy napisałem na temat :-))

    Pzdr.
    M.

  • 3. Data: 2004-01-14 22:02:15
    Od: "J.P." <w...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pzdr.
    > M.
    >
    > Dzieki za sugestie - przydadzą się ale są ciężkie do wdrożenia. Bo
    skąd
    brac takich ludzi ? Z reguły wszystkich interesuje ciepła posadka za
    marne grosze. Tylko co dalej ? Podwyżka za lat 5 albo w ogóle. Zreszta
    to ich sprawa, nie rozumieją, że w ten sposób "nie schwycą Pana Boga za
    nogi !. Jacek