PracaGrupypl.praca.dyskusje › instalowanie oprogramowania przez pracownikow

  • 1. Data: 2007-04-27 13:17:31
    Temat: instalowanie oprogramowania przez pracownikow
    Od: "Marek.M." <m...@s...pl>

    Witam,

    Chcialbym zrzucic z siebie odrobine ciezaru jaki na mnie ciazy.
    Chce dac pracownikom papier do podpisania odnosnie nie-instalowania
    oprogramowania jakiegokolwiek na komputerach na ktorych pracuja i przejecia
    przez nich odpowiedzialnosci karnej za znajdujace sie na tych komputerach
    nielegalne oprogramowanie.
    Coz, mimo ze nie maja praw, to jednak coraz populalniejsze staja sie
    skrakowane programy przenosne "portable" ktore uzytkownicy zostawiaja na
    komputerach - czy t ow moich dokumentach, czy na dyskach sieicowych, czy
    nawet na pulpicie.
    Chodzi i o jakis przyklad formularza, oswiadczenia, ze uzytkownik godzi sie
    na przejecie odpowiedzialnosci za soft.
    Czy ma ktos takowy-gotowy ?

  • 2. Data: 2007-04-28 16:48:24
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > nawet na pulpicie.
    > Chodzi i o jakis przyklad formularza, oswiadczenia, ze uzytkownik godzi

    Przykladowy:
    http://www.bsa.org/poland/upload/Porozumienie-z-prac
    ownikiem.pdf

    B.Z.

  • 3. Data: 2007-04-28 17:10:12
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > skrakowane programy przenosne "portable" ktore uzytkownicy zostawiaja na
    > komputerach - czy t ow moich dokumentach, czy na dyskach sieicowych, czy

    Pomijając kwestie formalne, dam Ci jedną podpowiedź:

    Na każdym nowoczesnym, desktopowym systemie operacyjnym możesz ustawić w
    ten lub inny sposób tryb "noexec", czyli wymusić na określonej partycji
    lub katalogu niemożliwość uruchomienia z niego jakiegokolwiek programu.
    Wystarczy więc zastosować prostą zasadę, że użytkownik nie może
    uruchomić niczego z miejsc, w których ma prawo do zapisu, aby pozbyć się
    problemu. Wówczas każdy dodatkowy program musi być zaakceptowany przez
    Ciebie i celem uruchomienia przeniesiony w miejsce, w którym użytkownik
    samodzielnie go zapisać nie może.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-04-29 08:27:38
    Od: gerlach <g...@l...com>

    Marek.M. wrote:
    > Witam,
    >
    > i przejecia
    > przez nich odpowiedzialnosci karnej

    Jeżeli myślisz o odpowiedzialności karnej w sensie przestępstwa, to nie
    jest to kwestia, którą reguluje umowa! O tym, kto jest odpowiedzialny
    decyduje sąd, śledztwo przeprowadzają policja, prokuratura.

> [...]
    > skrakowane programy przenosne "portable" ktore uzytkownicy zostawiaja na
    > komputerach - czy t ow moich dokumentach, czy na dyskach sieicowych, czy

    Mam pewne podejrzenia - czy wasza firma na pewno dostarcza pracownikom
    niezbędne do pracy narzędzia programowe? Bo skądś się to zapotrzebowanie
    na dodatkowe oprogramowanie wzięło.

  • 5. Data: 2007-04-29 12:58:12
    Od: "re" <...@...org>

    Chyba nie mozna karac firmy za skróty do programów, których to programów w
    danej chwili nie mozna wykryc bo sa na dysku przenosnym? Skasujecie te
    skróty zeby nie denerwowaly kogos. Audyt wykrywa tylko pliki programów a nie
    wpisy do rejestru. Zawsze mozna sie wytlumaczyc, ze wpisy te zostaly bo
    deinstalator zle zadzialal. Mówie to wam ze swego nieznanego serca.

  • 6. Data: 2007-04-29 16:56:22
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > nie wpisy do rejestru. Zawsze mozna sie wytlumaczyc, ze wpisy te zostaly
    > bo deinstalator zle zadzialal. Mówie to wam ze swego nieznanego serca.
    Numery seryjne softu raczej mozna z rejestru wyciagnac

    B.Z.

  • 7. Data: 2007-04-29 20:29:00
    Od: "Marek.M." <m...@s...pl>

    Dnia Sun, 29 Apr 2007 10:27:38 +0200, gerlach napisał(a):

> [...]
    >
    > Mam pewne podejrzenia - czy wasza firma na pewno dostarcza pracownikom
    > niezbędne do pracy narzędzia programowe? Bo skądś się to zapotrzebowanie

    Nie przesadzaj. Maly ponad 100 stacji i tyleż pracowników. Cały soft
    (akurat Microsoftowy) jest legalny. Mimo, że uzytkownicy prawa maja obciete
    do minimum, to i tak co róż pojawia się na tych komputerach jakiś soft.
    Narzędzia sa im niepotrzebne, oprocz przegladarki i klienta Citrixa :)
    Ewentualnie od czasu do czasu komuś przestaje wystarczać Wordpad, czy
    notatnik, to na prośbę dostaje również openoffice. Styka mu.
    Nie chce nikogo karać, ale...hmm...moze ostrzec pracownikow. Wiesz, jak
    podpisujesz papier i przejmujesz na siebie odpowiedzialnosc to nastepnym
    razem dwa razy sie zastanowisz, zanim zainstalujesz, skopiujesz program
    muzyke na sluzbowy komputer.

  • 8. Data: 2007-04-29 21:37:09
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Marek.M. napisał(a):

> [...]
    > podpisujesz papier i przejmujesz na siebie odpowiedzialnosc to nastepnym
    > razem dwa razy sie zastanowisz, zanim zainstalujesz, skopiujesz program

    Nielegalny program to rozumiem, ale co masz do muzyki i na jakiej
    podstawie twierdzisz że samo posiadanie jej na służbowym komputerze
    oznacza że jest nielegalna?

    pozdr

    Radek

  • 9. Data: 2007-04-29 23:58:05
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > Nielegalny program to rozumiem, ale co masz do muzyki i na jakiej
    > podstawie twierdzisz że samo posiadanie jej na służbowym komputerze
    > oznacza że jest nielegalna?

    Nie wiem, jak inicjator wątku, ale u mnie zasady są proste: komputer
    służbowy służy do pracy. Tylko i wyłącznie do pracy. Komputery są tak
    skonfigurowane, aby zasadniczej większości pomysłów zapobiegać (jak
    choćby uniemożliwienie wykonywania jakichkolwiek programów z katalogów,
    do których użytkownik ma prawo zapisu), a resztę logować, celem
    wyciągania konsekwencji post-factum. I dzięki temu nie ma żadnych pytań,
    czy pracownik może sobie np. wejść w pracy na stronę banku, albo
    prywatnej poczty, nie mówiąc już o typowych rozrywkach, typu muzyka. Po
    prostu albo ktoś chce pracować i przyjmuje związany z tym wyborem
    komplet warunków, albo nie chce. Finito.

  • 10. Data: 2007-04-30 07:33:49
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Radosław Korzeniewski napisał(a):
    > Nielegalny program to rozumiem, ale co masz do muzyki i na jakiej
    > podstawie twierdzisz że samo posiadanie jej na służbowym komputerze
    > oznacza że jest nielegalna?

    Legalna czy też nie, służbowy sprzęt to nie szafa grająca.
    Jesli pracownik chce trzymać muzykę na komputerze, to proszę bardzo, ale
    na prywatnym w domu. Proste.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.