PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dopełnienie do etatu, obowiązki kierownika.

  • 1. Data: 2007-04-26 22:41:41
    Temat: Dopełnienie do etatu, obowiązki kierownika.
    Od: Bart <b...@w...pl>

    Witam.

    Od kilku miesięcy pracuje na pól etatu w sklepie (sprzedaż odzieży)
    mieszczącym się w dużym centrum handlowym. W związku z tym, ze na miejscu
    nie potrafie doprosić się o odpowiedzi postanowilam zapytać tu.
    Mianowicie:
    Czy istnieje coś takiego jak dopełnienie do etatu (tzn. przepracowana
    wymagana ilość godzin w miesiącu na polowie etatu i czy kolejne
    przepracowane liczą się jako nadgodziny czy tez w/w dopełnienie do etatu,
    a po dopełnieniu dopiero jako nadgodziny)?
    Czy kierownicy takich sklepów mają nienormowalny czas pracy (tzn. w
    rozumieniu mojej kierowniczki ona jest po to by nic nie robić, układa
    grafik, który zmienia kiedy i jak chce, sama go kompletnie nie
    przestrzegając. A pod koniec miesiąca ślęczy nad kompem poprawiając
    'ercepa' żeby to ładnie wyglądało)?
    Czy są jakieś przepisy regulujące czynności związane z grafikiem i zmianami
    w nim? (czasem męczące jest dowiadywanie się, że jutro pracuję siedem
    godzin zamiast planowanych trzech bo tak!)

    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-04-27 07:37:04
    Temat: Re: Dopełnienie do etatu, obowiązki kierownika.
    Od: "TMK" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bart" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w nim? (czasem męczące jest dowiadywanie się, że jutro pracuję siedem
    > godzin zamiast planowanych trzech bo tak!)

    Dopełnienie do etatu tak istnieje-praktyka jest własnie taka i dlatego
    często zatrudniają dwie osoby po pól a nie jedną na cały.
    Co do przestrzegania grafiku- to batdzo trudny temat owszem są jakieś
    przepisy ale jeszcze nie widziałam zeby ktoś sie do nich sttosował. wszystko
    zależy od zarzadzającego grafikiem. Teoretycznie powinieneś dodtawać grafik,
    podpisywać ze dostałeś na kopii i wtedy możesz przychodzić wg gafiku- a nie
    wg jakiegoś widzimisię- ale w tej sytuacji najlepiej zmienić pracę.. Bo
    jak zaczniesz walczyc o swoje to będziesz niedyspozycyjny, niechętny, nie
    zwiazany emocjonalnie z firmą, nie zależy Ci na wynikach.... i tak dalej aż
    do zaszczucia.

    tmk
    --
    http://www.tworzenie-stron.ovh.org/

  • 3. Data: 2007-04-27 09:07:42
    Od: "100p@" <n...@e...com>

    Bart wrote:

> [...]
    > przepracowane liczą się jako nadgodziny czy tez w/w dopełnienie do etatu,
    > a po dopełnieniu dopiero jako nadgodziny)?

    Mam ten sam problem.
    Umowa na 3/4,grafik na cały etat,oczywiście całośc z tą samą stawką.
    Szukam pracy Bielsko Biała
    b...@b...pl

  • 4. Data: 2007-04-27 15:48:29
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Bart napisał(a):

> [...]
    > przepracowane liczą się jako nadgodziny czy tez w/w dopełnienie do etatu,
    > a po dopełnieniu dopiero jako nadgodziny)?

    Kodeks pracy (art. 151 par.5) wymaga ustalenia w umowie o pracę
    dopuszczalnej liczby godzin pracy, ponad określony w umowie wymiar
    etatu, której przekroczenie uprawnia niepełnoetatowca do dodatku za
    pracę w godz. nadliczbowych.
    Przykładowo, może być zapis, że praca powyżej 6h na dobę uprawnia do
    dodatku. Jeśli zobaczyłbym Twój grafik, to mógłbym powiedzieć czy są
    nadgodziny czy nie. (ale zapis w umowie musi być)

> [...]
    > w nim? (czasem męczące jest dowiadywanie się, że jutro pracuję siedem
    > godzin zamiast planowanych trzech bo tak!)

    To ciężki temat. Sam go wałkowałem ostatnio na różnych szkoleniach i nie
    mam jednoznacznej odpowiedzi. Generalnie grafik/harmonogram powinien być
    znany pracownikowi przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego. Nie
    wyobrażam sobie, żebym dowiadywał się, z dnia na dzień, że pracuje 7h
    zamiast 3h. Wołałbym kasę za nadgodziny (biorąc pod uwagę to co
    napisałem wyżej)

    Dostajesz indywidualną kartę czasu pracy na koniec miesiąca ?

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/