PracaGrupypl.praca.dyskusje › instalowanie oprogramowania przez pracownikow

  • 11. Data: 2007-04-30 07:38:09
    Temat: Re: instalowanie oprogramowania przez pracownikow
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Marek.M. napisał(a):

    > Chcialbym zrzucic z siebie odrobine ciezaru jaki na mnie ciazy.
    > Chce dac pracownikom papier do podpisania odnosnie nie-instalowania
    > oprogramowania jakiegokolwiek na komputerach na ktorych pracuja

    Ja tak własnie robię; każdy user przy odbiorze sprzętu podpisuje mi
    protokól odebrania, na którym widnieje tłustym drukiem
    , że nie może instalować na odbieranym kompie softu (pomimo założonych
    restrykcji w systemie) i że wie, że jeśli jednak zainastaluje coś co nie
    jest zakupione przez naszą firmę, to dostanie po dupie.

    Dodatkowo dostaje do przeczytania i podpisania wyciąg z firmowej
    polityki B.I. , żeby potem nie było, że nikt nie mówił, że nie wolno
    ściągać filmów.

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 12. Data: 2007-04-30 09:53:01
    Od: Herakles <h...@b...pl>

> [...]
    > oprogramowania jakiegokolwiek na komputerach na ktorych pracuja i
    > przejecia przez nich odpowiedzialnosci karnej za znajdujace sie na tych
    > komputerach nielegalne oprogramowanie.
    > Coz, mimo ze nie maja praw, to jednak coraz populalniejsze staja sie
    > skrakowane programy przenosne "portable" ktore uzytkownicy zostawiaja na
    > komputerach - czy t ow moich dokumentach, czy na dyskach sieicowych, czy
    > nawet na pulpicie.
    > Chodzi i o jakis przyklad formularza, oswiadczenia, ze uzytkownik godzi
    > sie na przejecie odpowiedzialnosci za soft.
    Dane userów w domenie+Recovery card.

    I problem z głowy.

  • 13. Data: 2007-04-30 12:11:47
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    czarny napisał(a):

    > Legalna czy też nie, służbowy sprzęt to nie szafa grająca.
    > Jesli pracownik chce trzymać muzykę na komputerze, to proszę bardzo, ale
    > na prywatnym w domu. Proste.

    Rozumiem że zabraniasz także słuchania radia czy trzymania kwiatków w
    biurze? Po co pracownikowi ma się pracować przyjemniej i wydajniej jak
    może być "niewolnikiem" :) ?

    Ciekawy jestem co pcha pracodawców do takich dziwnych zachowań.

    pozdr

    Radek

  • 14. Data: 2007-04-30 12:15:09
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com>

    Any User napisał(a):

> [...]
    > skonfigurowane, aby zasadniczej większości pomysłów zapobiegać (jak
    > choćby uniemożliwienie wykonywania jakichkolwiek programów z katalogów,
    > do których użytkownik ma prawo zapisu), a resztę logować, celem
    > wyciągania konsekwencji post-factum. I dzięki temu nie ma żadnych pytań,
    > czy pracownik może sobie np. wejść w pracy na stronę banku, albo
    > prywatnej poczty, nie mówiąc już o typowych rozrywkach, typu muzyka. Po
    > prostu albo ktoś chce pracować i przyjmuje związany z tym wyborem
    > komplet warunków, albo nie chce. Finito.

    Ale co masz do muzyki?

    Bardzo wielu osobom lepiej sie pracuje (i co najważniejsze wydajniej)
    kiedy w trakcie pracy dodatkowo słuchają muzyki. Zakazywanie muzyki w
    takim wypadku to wylewanie dziecka z kąpielą.

    pozdr

    Radek

  • 15. Data: 2007-04-30 15:27:49
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > kiedy w trakcie pracy dodatkowo słuchają muzyki. Zakazywanie muzyki w
    > takim wypadku to wylewanie dziecka z kąpielą.

    To niech slucha ze swojej mptrojki czy cd-ka. Na sprzecie firmowym nie
    powinno byc zgrywanej muzyki. Zreszta wiekszosc (a mozna powiedziec, ze 99%)
    to sciagniete z sieci piraty...

    > pozdr
    >
    > Radek

    B.Z.

  • 16. Data: 2007-04-30 15:32:27
    Od: "Bartek" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > może być "niewolnikiem" :) ?
    >
    > Ciekawy jestem co pcha pracodawców do takich dziwnych zachowań.

    Moge ci powiedziec co znanych mi pracodawcow pcha do tego:
    mala siec na 20 komputerow (Biuro Rachunkowe), do wysylania maili, i
    sprawdzania stron wystarczy im pol megowe lacze. Pewnego dnia mam telefon,
    ze net im dziala jak krew z nosa. Maile z kilkumegowymi zalacznikami ida
    kilkanasci/kilkadziesiat minut. Co na miejscu sie okazuje? Kilka osob slucha
    sobie radyjka przez net. Po wylaczeniu nagle poczta ozywa...

    Radio kosztuje kilka-kilkanascie zlotych, a stracone nerwy troche wiecej
    (dlaczego nalezy radio kupic samemu? Sprawdz jak wyglada sprawa abonamentu
    rtv dla firm...).
    > pozdr
    >
    > Radek

    B.Z.

  • 17. Data: 2007-04-30 16:03:23
    Od: Any User <z...@u...pl>

> [...]
    > kiedy w trakcie pracy dodatkowo słuchają muzyki. Zakazywanie muzyki w
    > takim wypadku to wylewanie dziecka z kąpielą.

    Do muzyki nie mam nic. Ale komputer służbowy służy do pracy. Tylko i
    wyłącznie (oczywiście mam na myśli pracowników szeregowych).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 18. Data: 2007-04-30 19:41:45
    Od: "Marcin" <n...@p...onet.pl>

    > Do muzyki nie mam nic. Ale komputer sluzbowy sluzy do pracy. Tylko i
    > wylacznie (oczywiscie mam na mysli pracowników szeregowych).

    czy moglbys rozwniac watek pracownikow szeregowych/nie szeregowych w
    kontekscie wykorzystania komputera ?

    Marcin

  • 19. Data: 2007-04-30 23:17:39
    Od: "Marek.M." <m...@s...pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2007 09:38:09 +0200, czarny napisał(a):

> [...]
    >
    > Dodatkowo dostaje do przeczytania i podpisania wyciąg z firmowej
    > polityki B.I. , żeby potem nie było, że nikt nie mówił, że nie wolno

    a moze podeslalbys taki wyciag z BI... :)

  • 20. Data: 2007-04-30 23:43:08
    Od: Any User <z...@u...pl>

    > czy moglbys rozwniac watek pracownikow szeregowych/nie szeregowych w
    > kontekscie wykorzystania komputera ?

    Po prostu całkiem kadra kierownicza jest oceniana i rozliczana w całkiem
    inny sposób, niż szeregowi pracownicy (konkretniej, w zależności od
    osiągnięć) i nie ma potrzeby zabraniać jej korzystania z komputera
    służbowego na szersze sposoby - jest to wręcz zalecane, gdyż dzięki np.
    nielimitowanemu dostępowi do Internetu można znaleźć wiele informacji,
    wspomagających następnie zarządzanie. A jeśli np. kierownik X będzie
    tego dostępu nadużywał i opuści się w obowiązkach, to jest cała gama
    środków dyscyplinujących...