PracaGrupypl.praca.dyskusje › [informatyka] Solaris 10 warto?

  • 1. Data: 2004-12-13 23:37:12
    Temat: [informatyka] Solaris 10 warto?
    Od: Makson <m...@g...pl>

    Warto sie tego uczyc?
    Jest to przydatne dla pracodawcy?
    Czy sa jakies specjalne certyfikaty? Czy placa jest dobra jesli zna sie
    dobrze Solarisa?

  • 2. Data: 2004-12-14 00:01:11
    Temat: Re: [informatyka] Solaris 10 warto?
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 00:37:12 +0100, na pl.praca.dyskusje, Makson napisal(a):

    > Czy sa jakies specjalne certyfikaty? Czy placa jest dobra jesli zna sie
    > dobrze Solarisa?

    No coz - jesli bedziesz bardzo dobry to co jakis czas pojawiaja sie oferty
    dla inzynierow systemowych wyspecjalizowanych w Sun Microsystem. Ale bylo
    nie bylo jest to rynek niszowy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 3. Data: 2004-12-14 06:56:14
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > Warto sie tego uczyc?
    > Jest to przydatne dla pracodawcy?
    > Czy sa jakies specjalne certyfikaty? Czy placa jest dobra jesli zna sie
    > dobrze Solarisa?

    To zalezy od pracodawcy. Np firma w ktorej pracowalem troche SUNow po Polsce
    rozrzucila (tw przekroju od SUN ultra5 przez Enerprise 3500 do SUN
    StarFire)- glownie w TPSA. Tam tez widywalem w serwerowniach maszyny ktore
    robily wrazenie ze sa warte wiecej niz miasto w ktorym pracuja :-)

    Proponuje wiec rozeznac sytuacje w roznych telekomach. Ztego co sie
    obserwuje, rynek pojedynczych maszyn o duzych mocach przynajmniej w
    ostatnich dwoch latach w Polsce troche kulal. Rozklad sil jest mniej wiecej
    zrownowazony: IBM, HP i SUN, przy czym wydaje mi sie ze SUN ma najmniejszy
    udzial ale jest to moje empiryczne doswidczenie nie poparte zadnymi danymi
    ststystycznymi.
    --
    Jackare
    Bytom

  • 4. Data: 2004-12-14 11:19:26
    Od: "SLaw" <s...@w...pl>

    "Makson" <m...@g...pl> wrote in message
    > Warto sie tego uczyc?
    > Jest to przydatne dla pracodawcy?
    > Czy sa jakies specjalne certyfikaty?

    A czego nie warto sie uczyc????? jesli chodzi o informatyke. Jesli bedziesz
    SPECJALISTA w tej dziedzinie napewno prace znajdziesz.

    >Czy placa jest dobra jesli zna sie
    > dobrze Solarisa?

    Zalezy co wg. Ciebie oznacza znac Solarisa?
    --
    SLaw

  • 5. Data: 2004-12-14 11:32:08
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 07:56:14 +0100, pl.praca.dyskusje, Jackare napisal(a):

    > To zalezy od pracodawcy. Np firma w ktorej pracowalem troche SUNow po Polsce
    > rozrzucila (tw przekroju od SUN ultra5 przez Enerprise 3500 do SUN
    > StarFire)- glownie w TPSA.

    Zaraz sie okaze ze sie znamy. Tepsa jest w gruncie rzeczy jedynym duzym
    odbiorcom SUN'ow. Gazownictwo postawilo na Compaqu a energetyka na HP (ze
    znanych mi wyjatkow to Elektrownia Polaniec w ktorej automatyka jest
    kierowana przez Sun'y). Administracja zas kupuje co popadnie, chociaz
    znalazlo by sie kilka IBM'ow.

    > Tam tez widywalem w serwerowniach maszyny ktore robily wrazenie ze sa warte
    > wiecej niz miasto w ktorym pracuja :-)

    Jak by nie bylo jedyny E10000 w Polsce jest wlasnoscia Tepsy i obsluguje
    kolektor. A i tak nie jest wpelni obsadzony - AFAIR ma 64 procesory.

    > Proponuje wiec rozeznac sytuacje w roznych telekomach. Ztego co sie
    > obserwuje, rynek pojedynczych maszyn o duzych mocach przynajmniej w
    > ostatnich dwoch latach w Polsce troche kulal.

    Bo nie ma klientow na takie maszyny.

    > Rozklad sil jest mniej wiecej zrownowazony: IBM, HP i SUN, przy czym wydaje
    > mi sie ze SUN ma najmniejszy udzial ale jest to moje empiryczne doswidczenie
    > nie poparte zadnymi danymi ststystycznymi.

    To zalezy o ktorych maszynach mowimy, to zalezy jak ten rozklad liczymy -
    sztukami czy moca obliczeniowa. A jesli sztukami to znowy pytanie co
    bierzemy pod uwage - sztuke jako szafe czy liczac zainstalowane w niej
    procesory. Zreszta wybor maszyny jest pochodna wyboru rozwiazania ktore ma
    obslugiwac - bo wiadomo ze jesli DB2 to IBM, w sumie Informix, kiedy byl
    niezalezna firma blizszy byl Sun'on ale teraz gdy jest czescia giganta
    wiadomo ze tez sympatyczniej sie czuje na IBM'ach. Oracle jest w miare
    uniwersalny. Ale tez nikt nie wystawi Solarisa na swiat jako serwer webowy
    bo o ile jest to bardzo wydajny i skalowalny system, to bezpieczniej
    stawiac serwer HTTP na linuksie. I tak dalej, i tak dalej.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 6. Data: 2004-12-14 14:46:06
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Kyniu <k...@u...poczta.gazeta.pl> wrote:

    > Zaraz sie okaze ze sie znamy. Tepsa jest w gruncie rzeczy jedynym duzym
    > odbiorcom SUN'ow. Gazownictwo postawilo na Compaqu a energetyka na HP (ze

    Dyskutowałbym z tym jedynym dużym odbiorcą.

    > kierowana przez Sun'y). Administracja zas kupuje co popadnie, chociaz
    > znalazlo by sie kilka IBM'ow.

    Hmmm. Mało chyba wiesz o rynku przetargów w instytucjach publicznych.

    > uniwersalny. Ale tez nikt nie wystawi Solarisa na swiat jako serwer webowy
    > bo o ile jest to bardzo wydajny i skalowalny system, to bezpieczniej
    > stawiac serwer HTTP na linuksie. I tak dalej, i tak dalej.

    Bezpieczniej? Bo?

    FUT warning

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2004-12-14 14:51:19
    Temat: Odp: Re: [informatyka] Solaris 10 warto?
    Od: "krzyzyk do zamykania okna w systemie windows" <szfagropol@wp_nospam.pl>

    >Hmmm. Mało chyba wiesz o rynku przetargów w instytucjach publicznych.

    caly Przemek:) nic sie nie zmienil od pracy w TPI;)

    ---

  • 8. Data: 2004-12-14 15:21:20
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    In article <1dr88f760mcpl$.1704eydvo4tbb$.dlg@40tude.net>, Kyniu wrote:
    > Jak by nie bylo jedyny E10000 w Polsce jest wlasnoscia Tepsy

    Znaczy kupili go od ICMu? ;-) Bo parę lat temu obmacywałem E10K w
    serwerowni na Pawińskiego - ale teraz faktycznie nie ma go w spisie
    na WWW. Pewnie się "zestarzał moralnie" ;-)

    Poza tym coś kojarzę drugiego E10K na PW i, zdaje się, E15K u oponiarzy
    w Olsztynie - ale mogę się mylić.
    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH
    \---------------------------------------------------

  • 9. Data: 2004-12-15 00:48:50
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 16:21:20 +0100, na pl.praca.dyskusje, Daniel Rychcik
    napisal(a):

    > Poza tym coś kojarzę drugiego E10K na PW i, zdaje się, E15K u oponiarzy
    > w Olsztynie - ale mogę się mylić.

    No coz - czasem zapominam ze jakis czas juz uplynal odkad bylem na biezaco.
    Czlowiekowi ciezko pogodzic sie ze czas tak szybko plynie a wydaje sie
    jakby pewne sprawy byly dopiero wczoraj. E15K pojawil sie na krotko przed
    tym jak zmienilem prace i wypadlem z obiegu.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 10. Data: 2004-12-15 00:53:08
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 14:46:06 +0000 (UTC), na pl.praca.dyskusje napisales(as):

    > Dyskutowałbym z tym jedynym dużym odbiorcą.

    Z czystej ciekawosci spytam - ktora jeszcze branza tak mocno siedzi na
    Sun'ach??

    > Hmmm. Mało chyba wiesz o rynku przetargów w instytucjach publicznych.

    Z tego co do mnie ostatnio dociera to glownie protesty AMD ze Intel jest
    faworyzowany. Co slychac na rynku serwerow to obecnie nie wiem.

    > Bezpieczniej? Bo?

    Bo Solaris mial sporo dziur i latwiej bylo po prostu postawic po drodze
    jakiegos PC z Apache i z niego serwowac interfejs uzytkownikom a na Sun'ie
    postawic wylacznie aplikacje.

    Kyniu

    --
    _ __ _