PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyk od wszystkiego, ile dostaje ? [dlugi monolog po kawie;))]]

  • 1. Data: 2006-01-15 12:39:16
    Temat: informatyk od wszystkiego, ile dostaje ? [dlugi monolog po kawie;))]]
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    Witam,
    mam pytanie do osob ktore pracuja podobnie lub znaja temat;), chodzi o
    informatykow, takich ktorzy zajmuja sie wszystkim co lezy w poblizu
    komputera czyli poza komputerem na ich glowie jest ksero telefon i inne
    takie.
    Moze na poczatek opisze moja sytuacje, wlasnie koncze studia ( ostatnie
    2 miesiace) i dostalem prace, pracuje juz 2 miesiace, pracodawca poszedl
    mi na reke bo 1 dzien w tygodniu musze jechac do szkoly wiec ten dzien
    mam wolny, ale czesto pracuje po 12h i w soboty wiec w sumie wychodzi
    jak bym ten dzien przepracowal. Teraz mam umowe na 3 miesiace podpisana
    aby pracodawca mogl sprawdzic czy jestem w stanie poradzic sobie z
    obowiazkami.
    Za miesiac powinni podpisac ze mna normalna umowe lub mnie zwolnic;)
    zakladam teoretycznie ze jednak zostane ;)
    Pytanie brzmi ile moge zarobic jako taki informatyk ?

    Zajmuje sie tam :
    utrzymaniem okolo 100 windowsow w porzadku, administracja sredniej
    wielkosci VPNa, telefonami - liniami telefonicznymi w biurze i kilku
    siedzibach, na mojej glowie tez jest zamawianie sprzetu i nowego
    software'u, budowa i utrzymanie sieci informatycznych i telefonicznych w
    nowych siedzibach, jesli cos nie dziala a lezy kolo komputera to kazdy
    dzowni do mnie ;) do moich obowiazkow tez nalezy montowanie urzadzen
    ktore przypominaja alarmy tzn centralka + kilka czujek

    do tego mam samochod sluzbowy( musze jezdzic po polsce bo komputery
    firmowe sa w kilku miejscach) i telefon sluzbowy ;)

    Pracuje od 9 do 16-20;) pod telefonem jestem cala dobe, jesli cos jest
    do zrobienia to pracuje w sobote i chyba w niedziele tez bede musial ;)

    Ile moge wyciagnac od pracodawcy ?:) Biorac pod uwage to wszytsko i to
    ze to moja pierwsza praca chociaz nie wiem czy to ma jakies znaczenie.
    Firma jest sredniej wielkosci zatrudnia z tego co wiem okolo 100-120
    osob i zajmuje sie sprzedaza telefonow/aktywacja gsm.

    pozdrawiam, szczegolnie informatykow-ludzi-od-wszystkiego ;-))

    --
    Mateusz Pronobis

  • 2. Data: 2006-01-15 13:42:27
    Od: "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    blednie nazwane "informatyk"
    to technik komputerowy

  • 3. Data: 2006-01-15 15:23:08
    Od: "Chris" <j...@m...wp.pl>

    Użytkownik "Wujek Dobra Rada z Kraju Rad" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:dqdjg0$fmq$1@news.dialog.net.pl...
    > blednie nazwane "informatyk"
    > to technik komputerowy

    Minimum 2500 netto , zakres obowiązkow spokojnie moznaby podzielic na dwa
    etaty , wiec skoro w ten sposob oszczedzaja to moga ci te 2,5 wyplacic -
    poza tym , prace dostales/dostaniesz bo ich byly informatyk sie cenil (i
    pewnie jak wiekszosc z podbnym doswiadczeniem) a tobie beda chcieli dac psie
    pieniadze .... tak mi sie wydaje , mnie tak raz f-ma zalatwila ... wiec ,
    cen sie bo inaczej caaaly rynek sie zepsuje ! Pamietaj ze jko informatyk
    ciagle musisz sie doksztalcac (gazety , ksiazki ) traktuj to jak dodatkowe
    wydatki zwiazane z praca (nie "tłumacz" tego pasja zyciowa).

    Pozdro Krzysztof

  • 4. Data: 2006-01-15 15:42:40
    Od: g e y b <g...@p...com>

    W normalnej firmie za taką pracę powinieneś brać 3000 na rękę, ale nie
    zdziw się, jeśli zaproponują połowę z tego.

    g.

  • 5. Data: 2006-01-15 16:22:45
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    Chris wrote:
> [...]
    > ciagle musisz sie doksztalcac (gazety , ksiazki ) traktuj to jak dodatkowe
    > wydatki zwiazane z praca (nie "t?umacz" tego pasja zyciowa).

    starego informatyka poznalem :) pracowal nie na umowe tylko placone mial
    za wyjazdy, ile dokladnie nie wiem ale skrobne do niego mejla zeby mi
    doradzil ;)on zrezygnowal bo ma swoja firme i za duzo tracil czasu na 1
    firme ;) przynajniej tak mowil :)

    Jesli mi zaproponuja jakas szmieszna kwote to niestety bede musial
    zrezygnowac bo cos czuje ze wtedy dopiero by sie rozochocili z moimi
    obowiazkami ;)

    thx za odp.

    --
    Mateusz Pronobis

  • 6. Data: 2006-01-15 16:39:44
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    g e y b wrote:
    > W normalnej firmie za taką pracę powinieneś brać 3000 na rękę, ale nie
    > zdziw się, jeśli zaproponują połowę z tego.
    >
    > g.

    Jesli mi zaproponuja polowe lub nawet mniej to moge pracowac ale pon-ptk
    i tylko 8h :) ale im to raczej nie na reke ;-)

    Z tego co wiem to roznie sie zarabia w roznych czesciach Polski, Ty
    pisales o ktorej ;)?

    Ja to okolice Katowic.

    --
    Mateusz Pronobis

  • 7. Data: 2006-01-15 16:41:36
    Od: Mateusz Pronobis <s...@-...pl>

    Wujek Dobra Rada z Kraju Rad wrote:
    > blednie nazwane "informatyk"
    > to technik komputerowy

    heh racja ;)

    --
    Mateusz Pronobis

  • 8. Data: 2006-01-15 19:47:48
    Od: g e y b <g...@p...com>

    Ja piszę z Wrocławia. Od ponad roku pracuję jako serwisant (cholera wie,
    jak to dokładnie nazwać) od komputerów, sieci, terminali, trochę od
    elektroniki itp. i płaca nie wygląda różowo. W poprzedniej firmie
    zarabiałem od 1700 do 1900 na rękę, ale praca była po 12-13 godzin
    dziennie (u szefa pojęcie nadgodzin nie istniało), dyspozycyjność 24h,
    telefon służbowy + samochód + laptop. Teraz pracuję w tej samej branży,
    gdzie mam teoretycznie 1100 netto za 8h etat, ale tu bardzo trzymają
    się przepisów i normalnie płacą nadgodziny i delegacje, więc realnie
    płaca powinna być na zbliżonym poziomie. Trochę ostatnio chodziłem na
    rozmowy do różnych firm i sytuacja wcale nie wygląda tak różnowo, jak
    czasem mówią o tym media. Jeśli nie jesteś specjalistą w konkretnej
    dziedzinie np. doświadczony wdrożeniowiec SAP czy programista, który
    myśli w SQL-u to ciężko przekonać szefa, żeby płacił więcej niż 2000
    netto. Myślę, że nawet za te 1500 netto warto pracę podjąć, zdobyć
    doświadczenie i szukać dalej nie będąc lojalnym wobec szefa, który
    wycenia Twoją pracę gorzej niż zarząd Cegielskiego płaci za etat spawacza.

    g e y b

  • 9. Data: 2006-01-15 20:37:08
    Od: "palkens" <p...@g...pl>

    Czyzby firma z Będzina zajmująca się dystrybucją Orange????

    pozdro

  • 10. Data: 2006-01-15 21:06:28
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Mateusz Pronobis na pl.praca.dyskusje:
    > Witam,
    > mam pytanie do osob ktore pracuja podobnie lub znaja temat;), chodzi o
    > informatykow, takich ktorzy zajmuja sie wszystkim co lezy w poblizu

    Jak rozumiem robota samodzielna? (tj. tylko Ty?). I raportowanie do
    prezesa, czy innego dyrektora administracyjnego?

    --
    Ziemek