PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w soboty i niedziele

  • 1. Data: 2006-01-15 07:40:13
    Temat: Praca w soboty i niedziele
    Od: "Parasolek79" <p...@k...poczta.killznowu.onet.pl>

    Witka

    Szykuje sie mi pewien problem chyba... pracuje w firmie od poniedzialku do
    piatku. Piszemy pewien projekt (wewnetrzny) z ustalona data ktora juz
    minela. Uslyszelismy od bossa ze nasz dzial bedzie zadylal w soboty i
    niedziele zeby jak najszybciej skonczyc ten projekt.

    Czy boss moze nas zmusic do takiej pracy ? To mi smierdzi niewolnictwem
    kurka. Wiemy, ze za to beda nam sie nalezec odsiadki (najblizszy wolny
    termin to pewnie listopad 2011 r. ). Czy jest tak ze szef powie ze 'nastapi
    zaklocenie ukladu pracy w firmie' i dostaniemy dozywotni nakaz charowanie 7
    dni w tygodniu ?

    Pozdrawiam

    Tadek

  • 2. Data: 2006-01-15 07:43:09
    Temat: Re: Praca w soboty i niedziele
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    spojz na to tak - nie napiszecie, nie będzie kasy.
    zmusić was nie moze. moze was poprosic :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 3. Data: 2006-01-15 07:43:33
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Parasolek79 zapodał(-a):
> [...]
    ze
    > 'nastapi zaklocenie ukladu pracy w firmie' i dostaniemy dozywotni nakaz

    W piątek też pracujecie? Co za wyzysk...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2006-01-15 08:00:03
    Od: "Kacper W" <a...@o...pl>

    ...a jak sie nie podoba na wasze miejsca są inni ,Nie ma ludzi
    niezastąpionych...

  • 5. Data: 2006-01-15 09:00:04
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Parasolek79" <p...@k...poczta.killznowu.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dqcu8p$cto$1@news.onet.pl...

    > Czy jest tak ze szef powie ze 'nastapi zaklocenie ukladu pracy w firmie' i
    dostaniemy dozywotni nakaz charowanie 7
    > dni w tygodniu ?

    Możliwe, że tego jeszcze nie wiesz, ale ktoś ci musi tą straszna prawdę
    powiedzieć:

    - wypłatę płaci ci nie szef, lecz klienci firmy w której pracujesz. Szef tylko
    pośredniczy w przekazaniu kasy. Olewanie klientów jest więc olewaniem swojej
    wypłaty, gdyż nawet władza ludowa mocą kodeksu pracy nie stworzy pieniędzy na
    koncie pracodawcy, jak one tam od klienta nie przyjdą.
    - z chwilą otrzymania dowodu osobistego musisz samodzielnie podejmować decyzje
    co do swojego życia. Jeżeli więc stwierdzisz, że już nie podobają ci się warunki
    na jakie się z szefem umówiłeś (zajrzyj do umowy), albo sam szef ci się przestał
    podobać, albo cokolwiek innego ci nie pasuje, to... MOŻESZ W KAŻDEJ CHWILI
    WYPOWIEDZIEĆ UMOWĘ. Poważnie. Jesteś nawet w lepszej sytuacji od swojego szefa,
    bo nie musisz swojego wypowiedzenia niczym uzasadniać i nie płacisz też szefowi
    żadnej odprawy.

    --
    vertret

  • 6. Data: 2006-01-15 10:23:49
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    vertret wrote:
> [...]
    > wypłaty, gdyż nawet władza ludowa mocą kodeksu pracy nie stworzy pieniędzy na
    > koncie pracodawcy, jak one tam od klienta nie przyjdą.

    Tylko, że szef odpowiada za planowanie pracy. Jeśli zaplanował tak, że
    brakuje ludzi do wykonania projektu w terminie i normalnym czasie pracy
    - i "trzeba" pracować w soboty i niedziele, to znaczy, że zysk firmy
    bierze się z dodatkowej pracy pracowników kosztem ich wolnego czasu,
    wypoczynku, byczenia się czy innych czynności. Chyba, że firma płaci za
    nadgodziny (!).
    Żeby była jasność - nie jestem przeciwnikiem poświęcania się pracy,
    ale nie może być tak, że praca po godzinach w soboty, niedziele i
    święta jest reguła.

    Pozdrawiam,
    --
    Maciej Koziński
    http://maciej_kozinski.webpark.pl/

  • 7. Data: 2006-01-15 10:25:02
    Od: Maciej Koziński <m...@w...wp.pl>

    Kacper W wrote:
    > ...a jak sie nie podoba na wasze miejsca są inni ,Nie ma ludzi
    > niezastąpionych...

    Owszem, tylko rotacja kadr też kosztuje ;P

    M.

  • 8. Data: 2006-01-15 12:44:35
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Maciej Koziński [Sun, 15 Jan 2006 11:23:49 +0100]:

    > Tylko, że szef odpowiada za planowanie pracy.

    Tylko że szef zazwyczaj jasnowidzem nie jest, w związku z czym
    nie przewidzi że np. główny programista pojedzie sobie na narty
    i połamie gnaty na miesiąc przed ukończeniem projektu ;) Tak że
    ja bym jednak tego typu uwagi najpierw weryfikowała w stosunku
    do konkretnej sytuacji.

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 9. Data: 2006-01-15 12:52:23
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-01-15 08:43:09 +0100, gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> said:

    > spojz

    <pac>
    chyba "spujż" - o ile nie chodziło Ci o coś innego :)

    camel[OT]

  • 10. Data: 2006-01-15 12:56:59
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-01-15 13:44:35 +0100, Kira <c...@e...wytnij.pl> said:

> [...]
    > gnaty na miesiąc przed ukończeniem projektu ;) Tak że ja bym jednak
    > tego typu uwagi najpierw weryfikowała w stosunku do konkretnej sytuacji.

    Tak krawiec kraje... jak źle wyliczyłem i spaprałem wszystkie
    materiały, to nie ma przebacz - kupuję nowe i zap... jeszcze raz, chyba
    że... mam pracowników! Eureka! I wtedy to oni poniosą finansowe
    konsekwencje mojego błędu zapierda...jąc w weekendy. I będzie miło i
    dochodowo (dla mnie).

    camel[OT]