PracaGrupypl.praca.dyskusjeinformatyk - Green Card - Niemcy › Re: informatyk - Green Card - Niemcy
    From: "Slavo" <s...@g...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: informatyk - Green Card - Niemcy
    Date: Thu, 31 Jan 2002 00:35:16 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@dsl-213-023-060-213.arcor-ip.net

    "arml" <a...@k...net.pl> wrote in message
    news:a38dqm$9rl$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
    > Witam,
    >
    > bardzo mnie interesuje ten temat
    > zamierzam skorzystac z okazji i zaczac prace w Niemczech na ww zasadzie
    > mam kilka pytan a widze (np po odp na post nizej) ze jest kilka osob tutaj
    > ktorzy sa juz tak zatrudnieni
    > 1. macie moze pomysly gdzie najlepiej zaczac wyszukiwanie
    > takich informacji/ofert

    najlepiej sam uderz do firm hh z niemcowa i powysyłaj im swoje oferty (ja
    tak zrobiłem)

    > 2. w jakim stopniu (tak z wlasnego doswiadczenia) wymagana jest zwykle
    > znajmosc niemieckiego

    niestety niemcy coraz bardziej na niemiecki zwracaja uwagę, choć możesz sie
    też z samym angielski załapać, ale będziesz musiał się szybko douczyć

    > 3. jakie sa przykladowe place - jesli mozna zapytac :)

    po studiach 60-70kdm, po kilku latach ok 100kdm, brutto na rok, podatki i
    ubezpieczenie dla singla 50%, żonatego 30%

    > 4. jakie sa zwykle warunki oferowane przez pracodawce tzn. mieszkanie,
    > opieka zdrowotna, ubezpieczenia jesli tam sie podejmuje prace

    każdy legalnie zatrudniony płaci swoje ubezpieczenie i ma za to niebo lepszą
    opiekę zdrowotną niz w pl, co do mieszkania to powinieneś liczyć na pomoc w
    znalezieniu, opłatę za maklera no i z parę(naście) początkowych tygodni w
    hotelu na koszt firmy i trochę kasy na zagospodarowanie się

    > 5. jesli wyjade z zona to czy ona takze ma pozwolenie na prace,
    > ubezpieczenie zdrowotne itp?

    po dwóch latach może się starać o pracę, można to podobno do rouku skrócić,
    jak masz ubezpieczenie państwowe to automatycznie obejmuje ono członków
    rodziny, jak masz prywatne to musisz za kobiałkę dodatkowo płacić, i to
    jeszcze więcej niż za ciebie, więc jak masz rodzine to państwowe
    ubezpieczenie, jak jesteś single to mozesz prywatne

    > 6. na jaki okres zwykel takie umowy sa zawierane

    nie wiem, ja mam bez limitu, ogranicza mnie tylko wiza na 5lat

    > chce bardzo wiec sie bede staral!!! pomozcie to sie szybciej moje
    > zyczenie spelni a i wiecej nas tam bedzie...

    staraj się, staraj a jak sie dobrze postarasz, to może się spotkamy na jakim
    browcu z mnichem na okładce (fyi: ulubione kingrama)

    viele gluck, slavo