PracaGrupypl.praca.dyskusje › ------ZUS----- Kapital poczatkowy

  • 1. Data: 2002-11-06 08:08:38
    Temat: ------ZUS----- Kapital poczatkowy
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

    Witam,

    1. przepracawalem 2 lata i 2 miesiace z czego 2 miesiace za minimum ,
    nastepnie w innej firmie 2 lata
    za 2.5 srednie krajowe , uczciwie podalem caly okres zatrudnienia i okazalo
    sie ze gdybym nie podal
    pierwszych 2 miesiecy mój kapital bylby 2 razy wiekszy :(((

    To jako przestroga dla wszytkich uczciwych , gdybym teraz kompletowal
    dokumenty po prostu nie
    odnalazlbym swiadectwa pracy z pierwszej pracy ( owe 2 miesiace )

    swoja droga ciekawe wiecej skladek odprowadzilem ale kapitalu mniej ehh

    Chyba nawet nie mam sie po co odwolywac od decyzji .

    ale moze ma szanse z nastepujacego powodu

    2. Jesli studia zakonczyly sie po terminie ( urlop dziekanski - zdrowotny)
    czy czas studiowania mozna wziac pod uwage podczas obliczania kapitalu
    poczatkowego ????

    wiadomo jak w terminie to OK 0.7 % a jak urlop zdrowotny to co niby ze nic
    :))))

    ktos juz przerabial temat kapitalu poczatkowego ????

    pozdarwiam

    Papa Joe

  • 2. Data: 2002-11-06 12:30:55
    Temat: Re: ------ZUS----- Kapital poczatkowy
    Od: "Mariusz T." <m...@u...wp.pl>

    Użytkownik "PapaJoe" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odnalazlbym swiadectwa pracy z pierwszej pracy ( owe 2 miesiace )
    >
    > swoja droga ciekawe wiecej skladek odprowadzilem ale kapitalu mniej ehh

    Przez chwilę już miałem w to uwierzyć, nie takie cyrki się w Polsce
    zdarzają, ale znalazłem kalkulator kapitału początkowego i nijak nie
    wychodzi mi taka sytuacja, jak piszesz
    (http://firma.onet.pl/1,kalkulator.html).

    Przelicz tam swój przypadek i powiedz, co wyszło.

    Mariusz

  • 3. Data: 2002-11-06 16:25:20
    Od: "PapaJoe" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > wychodzi mi taka sytuacja, jak piszesz
    > (http://firma.onet.pl/1,kalkulator.html).
    >
    > Przelicz tam swój przypadek i powiedz, co wyszło.

    Ano wychodzi tak że średnia zarobków za rok kiedy pracowałem 2 miesiące
    liczona jest
    tak jak pracowałbym 12 miesięcy . ( dokładnie tak policzył ZUS )

    załóżmy że srednia krajowa wynosi 12 000 za rok 1996 , pracujesz 2 miesiące
    za 1000zł
    i tu niespodzianka okazuje się ze za rok 1996 to pracowałeś za 16 % srednich
    krajowych
    2000 / 12000 * 100%

    ale przecież pracowałem tylko 2 miesiące powinno być jeszcze mnożone prez
    wskażnik ilosći
    składkowych miesięcy czyli 16 % * 12/2

    Co ciekawsze srednią mi obcieli ale tych 2 miesięcy nie wliczyli do okresu
    składkowego?

    to tyle

    Papa Joe