PracaGrupypl.praca.dyskusje › etat a dzialnosc gospodarcza

  • 1. Data: 2004-03-21 15:00:01
    Temat: etat a dzialnosc gospodarcza
    Od: "[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol" <"[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol"@kucharski.org>

    Ostatnio pytalem o skladki i dostalem super odpowiedz, wiec licze ,ze i
    tym razem pomozecie ( Waczek jeszcze raz dzieki)

    Chodzi mi o to czy jesli bede zatrudniony na 1/4 etatu (jakies grosze),
    to zakladajac dzaialnosc gospodarcza musze placic caly ZUS czy tylko
    skladke zdrowotna.
    Bo slyszalem, ze od 2004 cso sie w tym wzgledzie zmienilo. prawda to
    czy nie ?

    pozdrawiam
    karol k

  • 2. Data: 2004-03-21 19:09:20
    Temat: Re: etat a dzialnosc gospodarcza
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-21 16:00, osoba przedstawiająca się jako
    "[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol" napisała co następuje:

    > Chodzi mi o to czy jesli bede zatrudniony na 1/4 etatu (jakies grosze),
    > to zakladajac dzaialnosc gospodarcza musze placic caly ZUS czy tylko
    > skladke zdrowotna.

    Nie wiem czy to akurat wymysł tego roku bo w poprzednimbyło podobnie ale
    aby płacić tylko zdrowotne przy DG musisz mieć na umowie o pracę
    podstawę składek nie mniejszą niż 824 zł (bez względu na wymiar
    zatrudnienia).
    W przeciwnym wypadku przy DG płacisz wszystkie składki.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 3. Data: 2004-03-21 19:26:41
    Od: "[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol" <"[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol"@kucharski.org>

> [...]
    > zatrudnienia).
    > W przeciwnym wypadku przy DG płacisz wszystkie składki.

    a umowa zlecenia ? ostatnio o tym glosno. wystarczy podobno zglosic, ze
    ztej umowy

    chce sie byc oskladkowanym i wystarczy umowa np. na 100zl

    wtedy zostaje tylko 150zl zdrowotnej do zaplaty. prawda to ?

  • 4. Data: 2004-03-21 19:42:52
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-21 20:26, osoba przedstawiająca się jako
    "[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol" napisała co następuje:

    > wtedy zostaje tylko 150zl zdrowotnej do zaplaty. prawda to ?

    Narazie jeszcze tak ale właśnie przez to "ostatnio o tym głośno" już
    planują zamknięcie tej furtki.

    _ _ _

  • 5. Data: 2004-03-27 22:01:53
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Uzytkownik "[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol"
    <"[wycinajtoazostawtylkotopozanawiasem]karol"@kuchar
    ski.org> napisal w
    wiadomosci news:c3kbu8$qi2$1@inews.gazeta.pl...
    > to zakladajac dzaialnosc gospodarcza musze placic caly ZUS czy tylko
    > skladke zdrowotna.
    > Bo slyszalem, ze od 2004 cso sie w tym wzgledzie zmienilo. prawda to
    > czy nie ?

    deklarujesz w ZUS-ie od której placy maja Ci naliczac skladki na ZUS.
    Jesli jednak dzialalnosc rozpoczales zanim podpisales umowe to
    obowiazkowe skladki zusowskie zaplacisz od DG

  • 6. Data: 2004-03-28 10:13:02
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-03-27 23:01, osoba przedstawiająca się jako "libra" napisała co
    następuje:

    > Jesli jednak dzialalnosc rozpoczales zanim podpisales umowe to
    > obowiazkowe skladki zusowskie zaplacisz od DG

    Witam,
    Czy to nowe tegoroczne? Jeśli tak to poproszę (w miarę możliwości
    oczywiście) o przepis. W listopadzie dostałem pół etatu i ZUS nie miał
    nic przeciwko wyłączeniu składak z DG na rzecz składek z umowy.

    _ _ _