PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytury dla przyszlych pokolen

  • 1. Data: 2006-04-08 09:13:48
    Temat: emerytury dla przyszlych pokolen
    Od: "mieszkaniec" <...@p...pl>

    Zewsząd słychać, że w przyszłości zabraknie rąk do pracy i nie będzie
    miał kto na emerytury pracować. Rzeczywistość może okazać się bardziej
    smutna, ale rozwiązująca w pewien sposób ten problem. Otóż obecne tłumy
    bezrobotnych po prostu nigdy nie uzyskają prawa do emerytury, bo albo
    nie przepracują wymaganego okresu, albo robią na czarno, lub na umowy
    zlecenia czy o dzieło. Będzie masa ludzi w wieku emerytalnym, ale bez
    emerytur...

  • 2. Data: 2006-04-08 09:57:55
    Temat: Re: emerytury dla przyszlych pokolen
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    chory jest system emerytlany opart jeszcze na zalozeniach Bismarka

    zmiany powinny dazyc do tego zeby ue bylo zadnych umow pokoleniaowych czy
    spolecznych a tylko dobro jednego obywatela

    proste pracujesz odkladasz to masz emeryture, nie pracujesz nie odkladasz
    nie masz

  • 3. Data: 2006-04-08 13:30:29
    Od: "zasiu" <z...@w...to.gower.peel>

    > proste pracujesz odkladasz to masz emeryture, nie pracujesz nie odkladasz
    > nie masz

    Gorzej, że w społeczeństwie do czegoś takiego nieprzyzwyczajonym (polskie)
    może to wywołać mały przewrót;-)

    pozdr
    zasiu

  • 4. Data: 2006-04-08 13:53:55
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > chory jest system emerytlany opart jeszcze na zalozeniach Bismarka
    >
    > zmiany powinny dazyc do tego zeby ue bylo zadnych umow pokoleniaowych czy
    > spolecznych a tylko dobro jednego obywatela

    Nie opowiadaj głupot, spróbuj utzrymać się za 700 zł z czego masz jeszcze na
    emeryturę odłożyć. Ludzie sami są sobie winni że się dają w bambuko robić
    pracując na czarno. Przecież prwacodawca jeden z drugim musi kogoś przyjąć
    żeby ten na niego zarobił (wykonał pracę którą on potrzebuje). Jeżeli ludzie
    byli by solidarni i na wejściu powiedzieli "nie chce pracować na czarno !"
    to facet jednego by zwolnił drugiego by zwolnił ale trzeciego czy któregoś z
    rzędu musi przyjąć bo kto na niego zarobi ? Według mnie dodatkowo nie równy
    dostęp do rynku (emeryci, renciści bez ZUSu, całe stado na wcześniejszych)
    dodatkowo psują rynek.

  • 5. Data: 2006-04-08 15:28:20
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Tomek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to facet jednego by zwolnił drugiego by zwolnił ale trzeciego czy któregoś z
    > rzędu musi przyjąć bo kto na niego zarobi ?

    Wolny rynek na szczęście nie działa tak jakbyś chciał tylko ty lub ja, ale jak
    ci bardzo zależy na pokonaniu go to ogłoś, że nakarmisz tych co się mu postawią.

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 6. Data: 2006-04-08 18:23:02
    Od: Roderic <r...@p...fm>

    Tomek napisał(a):
    > Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie opowiadaj głupot, spróbuj utzrymać się za 700 zł z czego masz jeszcze na
    > emeryturę odłożyć.

    Jak ktoś dostaje na rękę 700, to państwo mu kradnie prawie 500 w PIT,
    składkach "społecznych" itp, do tego dobrze ponad 100 miesięcznie w VAT,
    różnych akcyz, ceł, i tego że wszystko jest droższe bo wszyscy inni też
    muszą płacić podatki nie licząc.

> [...]
    > dostęp do rynku (emeryci, renciści bez ZUSu, całe stado na wcześniejszych)

    Najlepiej zostań jakimś ważnym urzędnikiem, decyduj kto może pracować
    i za ile, i bierz za odpowiednie decyzje wielkie łapówki.

    --
    pozdrawiam,
    Roderic

  • 7. Data: 2006-04-08 18:25:15
    Od: Roderic <r...@p...fm>

    Tomek napisał(a):
> [...]

    Jak ktoś dostaje na rękę 700, to państwo mu kradnie prawie 500 w PIT,
    składkach "społecznych" itp, do tego dobrze ponad 100 miesięcznie w VAT.
    Różnych akcyzy, cła, i to że wszystko jest droższe bo wszyscy inni też
    muszą płacić podatki trudno zliczyć.

  • 8. Data: 2006-04-08 19:48:34
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Użytkownik "Roderic" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Najlepiej zostań jakimś ważnym urzędnikiem, decyduj kto może pracować
    > i za ile, i bierz za odpowiednie decyzje wielkie łapówki.

    A jak jest dziś ? Gość na wcześniejszej emeryturze orze na czarno, czyli
    ma kasę z emerytury + pracy na czarno i później narzeka na rynek pracy, że
    jego znajomy nie może znaleźć roboty, ale nie zauważa, iż on sam jest po
    części sprawcą psucia rynku pracy.

  • 9. Data: 2006-04-08 19:55:24
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    czlowieku ty nie rozumiesz ze Polska solidarna to mit
    ja nie mam zamiaru do niej nic doplacac

    to ile dostaniesz na emeryturze powinno zalezec tylko i wylacznie od ciebie
    czyli powinies miec mozliwosc wyboru czy chcesz nalezec do jakiegos funduszu
    czy tez nie

    ludzie musza zrozumiec ze system "ja pracuje i place na twoja emeryture"
    jest nie tyle ze niewydajny co i przestarzaly
    dodatkowo nie kreuje zadnego popytu na cokolwiek
    ale w tym trzeba zmiany pokoleniowej o co u nas w Polsce bardzo trudno
    prosze sie tylko zobaczyc ile kasy ktora znajduje sie w funduszach
    emerytalnych jest inwestowana (obligacje,gielda) sa to grube miliardy zł,
    ktore napedzaja Polska gospodarke

    ZUS to bankrut ktorego wiecznie trzeba dotowac
    Nie posiada majatku zadnych rezerw czyli mozna powiedziec to co moi rodzice
    wypracowali przez 30-35 lat pracy poszło na marne i malo tego nie poszlo to
    na zadne inwestycje ktore moglyby dac dodatkowe oszczednosci

  • 10. Data: 2006-04-08 21:54:53
    Od: RysiekO <r...@p...onet.pl>

    On Sat, 08 Apr 2006 11:13:48 +0200, mieszkaniec <...@p...pl> wrote:

    > Zewsząd słychać, że w przyszłości zabraknie rąk do pracy i nie będzie
    > miał kto na emerytury pracować.

    Nie ważne jest ilu ludzi pracuje, ale jaką kase zarabiają.
    Jeśli w przyszłości będzie o połowe mniej ludzi pracujących to wystarczy,
    że będą zarabiać dwa razy tyle co obecnie a na ZUS i podatki pójdzie tyle
    samo. Czyż nie? Oczywiście teoretyzuje, ale czy tak nie jest?