PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto zmieniać.....

  • 1. Data: 2006-04-07 16:08:56
    Temat: Czy warto zmieniać.....
    Od: "Damiano" <d...@i...pl>

    Witam,

    nie wiem czy można nazwać to dylematem, ale opisze w czym problem.

    Pracuje od dwóch lat na stanowisku informatyka. Zajmuję się administracją
    systemami Microsoftu (Windows 2000/Server, SQL Server), administracją sieci
    LAN, trochę Lotusem oraz help deskiem. Praca jest bardzo przyjemna, a
    stanowisko pracy bardzo pewne. Pensja zawsze na czas, co pół roku nagrody,
    raz w roku drobne podwyżki oraz dodatkowa pensja. Jedynym minusem jest brak
    rozwoju na danym stanowisku - owszem są szkolenia ale bardzo sporadycznie,
    używanie języka obcego to póki co czysta abstrakcja.

    Ostatnio złożyłem ofertę do jednej w firm informatycznych w Krakowie, żeby
    sprawdzić jaka jest moja obecna sytuacja na rynku pracy. Rekrutacja jest
    trzyetapowa - pierwszy etap (rozmowa telefoniczna) udało mi się przejść.
    Zostałem zaproszony na kolejny, już do Krakowa.

    I teraz moje pytanie - Czy warto zmieniać obecną sytuację zawodową na wyjazd
    do pracy do Krakowa. Dodam, że jestem mieszkańcem centralnej Polski, więc
    wymagana byłaby zmiana miejsca zamieszkania. Mam rodzinę, zobowiązania itp.

    Chętnie wysłucham opinii w temacie - Czy warto zmieniać??

    Pozdrawiam
    Damian

  • 2. Data: 2006-04-07 16:17:32
    Temat: Re: Czy warto zmieniać.....
    Od: "Damiano" <d...@i...pl>

    Oczywiście nie dostałem jeszcze oferty pracy, więc powstaje też pytanie o
    celowość wyjazdu na rozmowę, jeżeli do końca nie jestem przekonany czy mam
    zamiar zmieniać miejsce pracy.

    Damian

  • 3. Data: 2006-04-07 18:51:22
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "Damiano" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,

    Wyslales aplikacje chyba w celu ,,żeby sprawdzić jaka jest Twoja obecna
    sytuacja na rynku pracy,,.
    Czy po pierwszej rozmowie dowiedziales sie juz jaka jest Twoja wartosc na
    rynku?
    Czy w zyciu tez wszystko zaczynasz i nie konczysz?

    Najpierw powinienes zadac sobie pytanie czy chcesz zmienic prace bo z tego
    co widze nie za bardzo.

    Jest masa plusow i minusow:

    W mysl powiedzenia,,wszedzie dobrze gdzie nas nie ma,, moze byc roznie.Tutaj
    masz ugruntowana i stabilna sytuacje ,stala pensje i swiety spokoj.W
    ,,nowej,, firmie juz moze tak nie byc.Bedziesz musial od poczatku wykazywac
    swoja wartosc i budowac swoja ,,marke,,w nowej firmie.Bedziesz musial
    rozpracowac wewnetrzne uklady i ukladziki.etc.

    Natomiast mozesz trafic lepsze pieniadze i tu sobie mozesz przeliczyc jak
    bardzo sie Tobie to oplaca biarac pod uwage koszty zycia w innym miescie.

    Niestety jest to uklad,,cos za cos,,.Ja przez 3 lata kursowalem pomiedzy
    Gdanskiem a Warszawa w domu bywajac tylko na weekendy i to nie
    wszystkie.Fakt ,ze dzieki temu udalo mi sie splacic kredyt na dom jest
    plusem ale w pewnym momencie stracilem zupelnie kontakt z moim - wtedy 4
    letim synem.Musialem dokonac wyboru- albo kariera albo rodzina.

    W domu jestem juz 2 lata,pracuje w dobrej firmie za duzo mniejsze pieniadze
    ale jestem szczesliwy i nie szukam pracy.
    Dziecko ok ale zona tego mojego ,,wyjazdu,, nie zapomni do konca zycia i
    wypomina mi to przy byle okazji:-)

    Przemysl,czy majac dobra prace i rodzine jaka jest ,,twoja cena,, i motywy
    zmiany miejsca pracy?

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 4. Data: 2006-04-07 19:53:21
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    to ladna praca jak przez 3 lata splaciles kredyt za dom
    niezle
    :]

  • 5. Data: 2006-04-07 20:06:36
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > to ladna praca jak przez 3 lata splaciles kredyt za dom
    > niezle

    Bo co ... drewaniaka w wieku 50 lat na resztce działki 5 ar ...

    :)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2006-04-07 20:13:00
    Od: "exit" <josh11(antyspam)@wp.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > to ladna praca jak przez 3 lata splaciles kredyt za dom
    > niezle

    zarobki doskonale ale nie pieniadz jak sie okazalo jest wazniejszy.

    --
    pozdrawiam,
    exit

  • 7. Data: 2006-04-07 20:54:58
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Fri, 7 Apr 2006 18:08:56 +0200, użyszkodnik "Damiano"
    <d...@i...pl> napisał:

> [...]
    > wymagana byłaby zmiana miejsca zamieszkania. Mam rodzinę, zobowiązania itp.
    >
    > Chętnie wysłucham opinii w temacie - Czy warto zmieniać??

    Wszystko zależy od wielu czynnikow ktore trudno przewidzieć.

    Stała praca (w sensie rzeczywistym a nie formalnym) to z jednej strony
    piekna sprawa, nie martwisz się o przyszłość, znasz otoczenie w jakim
    funkcjonujesz, masz poważanie u ludzi,trafiają Ci się fuchy które by
    Ci się nie trafiały gdybyś tam nie pracował.
    Z drugiej strony istnieje właśnie ryzyko stania w miejscu, pewnego
    rodzaju wyjałowienia się, albo że zarobki będą stały w miejscu i Twoją
    dobrą wcześniej pensje zje inflacja.

    Z drugiej strony przenoszenie się do większego miasta to jakaś szansa,
    ryzyko i PEWNE zwiększenie kosztów życia, zwłaszcza że masz rodzine na
    utrzymaniu.
    Może się okazać że to nowe stanowisko pracy bedzie nietrafione i co
    wtedy ??? Jaki plan B ???

    Ideałem byłoby popracować na jakąś umowe o dzieło w nowej firmie przez
    jakiś czas, ot taki nieformalny okres próbny. Jak się okaże że
    będziecie do siebie pasowali to spoko, można powoli żegnać się z
    poprzednim stanowiskiem pracy, jak nie to sobie odpuszczasz.

  • 8. Data: 2006-04-08 09:52:58
    Od: "tomek" <n...@d...hehe>

    > Chętnie wysłucham opinii w temacie - Czy warto zmieniać??

    Wydaje mi się że na rozmowę warto jechać i zobaczyć jakie masz możliwości.
    To niewiele kosztuje a taka informacja może się przydać choćby przy
    pertraktacjach z dotychczasowym pracodawcą.
    A po rozmowie zobaczysz co oferują i czy opłaca się zmieniać.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 9. Data: 2006-04-08 10:04:39
    Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl>

    "Damiano" wrote in message news:e1633v$h1o$1@amigo.idg.com.pl...
    | Witam,
    | nie wiem czy można nazwać to dylematem, ale opisze w czym problem.
    <...>
    | Chętnie wysłucham opinii w temacie - Czy warto zmieniać??

    Wiesz... na Twoim miejscu nie zmieniałabym. Skoro, jak wynika z Twojego
    opisu masz dobrą i stabilną pracę z podwyżkami i premiami, nie przemęczasz
    się itd., to się jej trzymaj. W końcu nie wiadomo, co Cię może czekać w
    nowej firmie pod kątem stabilnośći, atmosfery, zarobków, ilości pracy itd.
    Na dodatek jest to inne miasto, więc trzeba będzie rozwiązać problem
    przeprowadzki (wynajęcie mieszkania itd.) - pytanie czy tylko Ty, czy też
    rodzina. Jeśli z rodziną, to co z pracą żony (jeśli pracuje) i
    przedszkolem/szkołą dzieci (jeśli są)? A jeśli tylko Ty sam, to czy nie
    będzie tak, jak pisze exit, który swoją drogą pisze bardzo mądrze. Zastanów
    się nad tym porządnie.
    Co do braku rozwoju i braku używania języków obcych w obecnej pracy, to moim
    zdaniem zawsze możesz wymyślić sobie tak zwane "zajęcia pozalekcyjne" czyli
    po prostu rób to, co Cię interesuje poza pracą... oczywiście ideałem byłoby,
    gdyby wszystko bylo w jednym i praca, i satysfakcja, i rozwoj, i pieniądze,
    ale jak widać tym razem tak nie ma, dlatego pokieruj się powiedzonkiem "dla
    chącego nic trudnego" i sam zadbaj o swój rozwój... ;)
    Życzę powodzenia :)

    Bożenka :-)
    słoneczna miodzio dziewczyna

  • 10. Data: 2006-04-09 13:30:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:e16cer$gho$1@nemesis.news.tpi.pl exit
    <josh11(antyspam)@wp.pl> pisze:

> [...]
    > pieniadze ale jestem szczesliwy i nie szukam pracy.
    > Dziecko ok ale zona tego mojego ,,wyjazdu,, nie zapomni do konca zycia i
    Ale w domu spłaconym z tego wyjazdu mieszka bez zahamowań i wspomina o tym
    znacznie rzadziej, jeśli w ogóle - prawda?

    Jotte