PracaGrupypl.praca.dyskusje › doswiadczenie

  • 1. Data: 2003-08-08 11:47:37
    Temat: doswiadczenie
    Od: "fraglez" <t...@N...gazeta.pl>

    Podobno szczegolnie ostatnio w branzy informatycznej nie liczy sie zupelnie
    dyplom wyzszej uczelni (jego brak) tylko doswiadczenie.
    Czy liczy sie tez doswiadczenie zdobyte samemu, nad projektami dla siebie, na
    zaliczenie na uczelni, czy tylko jako praca dla firmy, na zlecenie czy etat?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-08 11:51:58
    Temat: Re: doswiadczenie
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    innymi slowy czy licza sie wiedza i umiejetnosci czy dupogodziny w firmie.

    aha interesuje mnie dobrze platna praca w silnych firmach, a nie jakis admin
    byle linuxa w biurze czy programista php.

  • 3. Data: 2003-08-08 12:01:06
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "fraglez" <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Podobno szczegolnie ostatnio w branzy informatycznej nie liczy sie
    zupelnie
    > dyplom wyzszej uczelni (jego brak) tylko doswiadczenie.

    Jasne tylko dlaczego 90% ogłoszeń wymaga dyplomu a 80% dyplomu z informatyki
    i dlaczego jakiś czas temu wymiatacze bez dyplomu żalili sie na grupie, że
    nie chca ich zatrudniać bo nie maja dyplomu?

  • 4. Data: 2003-08-08 12:13:07
    Od: "fraglez" <t...@N...gazeta.pl>

    winetu <P...@w...pl> napisał(a):

    > Jasne tylko dlaczego 90% ogłoszeń wymaga dyplomu a 80% dyplomu z informatyki
    > i dlaczego jakiś czas temu wymiatacze bez dyplomu żalili sie na grupie, że
    > nie chca ich zatrudniać bo nie maja dyplomu?

    ok pominmy sprawe syplomu, zakladamy ze bedzie odpowiedni, pytam o doswiadczenie.
    przykladowo taki target: bazy oracle, systemy ERP. jak w to wejsc?

  • 5. Data: 2003-08-08 12:20:02
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh02ko$b2l$1@inews.gazeta.pl>,
    t...@N...gazeta.pl says...

> [...]
    > zaliczenie na uczelni, czy tylko jako praca dla firmy, na zlecenie czy etat?

    To zalezy od tego, jak dana firma podchodzi do pracownika.

    Ja np. mam wyksztalcenie srednie, a zajmuje sie programowaniem
    bazodanowych aplikacji www i przetwarzaniem baz danych. Kazdy dzien
    poswiecam na nauke i moge powiedziec, ze w pewnych dziedzinach w swojej
    firmie jestem niezastapiony. Zarobki tez mam w miare OK, choc mozna
    zarabiac wiecej (i dlatego przygotowuje sie do wyjazdu do UK). Z cala
    pewnoscia moge powiedziec, ze sam nauczylem sie wiecej w konkretnych
    dziedzinach niz ludzie, ktorzy w moim otoczeniu legitymuja sie dyplomami
    uczelni wyzszych. I nauczylem sie tego, co nna prawde mnie interesuje i
    co na prawde przydaje sie w pracy, a nie calej masy bzdetow, ktore na
    drugi dzien wylatuja z glowy.

    Ale czesto przegladam ogloszenia na temat pracy, aby zorientowac sie,
    jakie kwalifikacje obecnie trzeba miec, aby byc na topie. I zauwazylem,
    ze w Polsce to dziwnie wyglada.

    Firmy chca np. administratorow sieci z wyksztalceniem wyzszym,
    znajomoscia baz danych Oracle, SQL Server, umiejetnoscia programowania w
    Perlu, ASP, Javie, ze znajomoscia zasad obslugi klienta i koniecznie z
    paszportem Polsatu.

    Domyslam sie, ze w przypadku niektorych (szczegolnie tych mniejszych)
    firm wiaze sie to z ograniczaniem kosztow i checia zatrudnienia
    czlowieka, ktory bedzie jednoczesnie administratorem, programista,
    specjalista ds baz danych i serwisantem.

    Natomiast zasubskrybowalem jakis czas temu ogloszenia o pracy w IT w UK.
    I tam nie ma raczej nic na temat wyksztalcenia. Dostaje konkretne
    ogloszenia: 2 lata doswiadczenia w takiej technologii, rok w takiej, a
    trzy w takiej. I jest konkretnie. Bez jakiejs takiej dziwnej
    papierkologii.

    Tak wiec moim zdaniem to zalezy od indywidualnego podejscia danej firmy.
    I od tego, czy szukasz pracy w Polsce, czy gdzies za granica. Osobiscie
    nie mam ochoty na studiowanie w Polsce, ale pewnie zaczne studiowac w
    UK, gdy sie tam przeniose.

  • 6. Data: 2003-08-08 12:20:04
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <bh044j$gne$1@inews.gazeta.pl>,
    t...@N...gazeta.pl says...

    > ok pominmy sprawe syplomu, zakladamy ze bedzie odpowiedni, pytam o doswiadczenie.
    > przykladowo taki target: bazy oracle, systemy ERP. jak w to wejsc?

    Sprobuj zaczac prace w firmie, ktora sie tym zajmuje i ktora jest z tego
    znana na rynku i ma na nim dobra, stabilna pozycje. Czasem mozna zaczec
    prace od stanowiska, na ktorym nie jest wymagany dyplom, a pozniej
    zaczac piac sie w gore.

  • 7. Data: 2003-08-08 12:52:28
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "winetu" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i dlaczego jakiś czas temu wymiatacze bez dyplomu żalili sie na grupie, że
    > nie chca ich zatrudniać bo nie maja dyplomu?

    No wiesz, nie od dzis wiadomo ze w tej branzy (pewnie i nie tylko) najlepsze
    oferty pracy nie ukazuja sie w "ogloszeniach".
    A te co juz sa w ogloszeniach i zwieraja jakies zaporowe warunki to glownie
    po to zeby pozniej ktos z HR nie mial za duzo pracy z przegladaniem
    aplikacji.
    Latwiej i dokladniej woli przejrzec 10 ofert niz 100 z czego 90 nijakich.
    I potwierdzam to co mowi fraglez - w tej branzy faktycznie liczy sie
    doswiadczenie i skonczone kursy a dopiero gdzies dalej wyksztalcenie.

    m.

  • 8. Data: 2003-08-08 13:14:17
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    web <w...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > znajomoscia baz danych Oracle, SQL Server, umiejetnoscia programowania w
    > Perlu, ASP, Javie, ze znajomoscia zasad obslugi klienta i koniecznie z

    Problem jest też często taki, że firmy nie wiedzą kogo chca, poza tym, że
    chcą kogos w temacie "informatyka". Zlecają to tzw. "doradcom personalnym",
    którzy tez nie mają o tym pojęcia albo klient nie potrafi sprecyzowac, o co
    mu właściwie chodzi, więc skąds przepisują taką listę pobożnych życzeń.
    Pokazują to klientowi, który jest zachwycony, że całość wygląda mądrze i
    dostojnie. I potem biorą się tego typu ogłoszenia, mimo, iż naprawdę chodzi
    o faceta od sieci windows, drukarki i pomocy użytkownikom przy Wordzie.

  • 9. Data: 2003-08-09 07:24:17
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "web" <w...@p...fm> wrote in message
> [...]
    > uczelni wyzszych. I nauczylem sie tego, co nna prawde mnie interesuje i
    > co na prawde przydaje sie w pracy, a nie calej masy bzdetow, ktore na

    Widzisz to nie do konca jest tak, jak piszesz. Ja tez do pewnego momentu
    bylam dumna z samodzielnie zdobytej wiedzy i doswiadczenia. Moj maz (tez
    informatyk) namowil mnie, zebym poszla na studia. I dopiero na studiach
    okazalo sie ilu, tak na prawde rzeczy nie wiem. Obecnie przy realizowaniu
    projektow, rozmowach z klientami korzystam bardziej z podstaw teoretycznych,
    jakie nabylam na uczelni, niz z wiedzy praktycznej.

> [...]
    > znajomoscia baz danych Oracle, SQL Server, umiejetnoscia programowania w
    > Perlu, ASP, Javie, ze znajomoscia zasad obslugi klienta i koniecznie z

    To fakt, najczesciej wymagania mijaja sie z rzeczywistoscia, dlatego dosc
    czesto wysylam CV na oferty, ktore pozornie mnie przerastaja, a pozniej sie
    okazuje, ze jestem w sam raz :)

> [...]
    > czlowieka, ktory bedzie jednoczesnie administratorem, programista,
    > specjalista ds baz danych i serwisantem.

    Nie zawsze. Najczesciej jest tak, ze firmy wola miec kogos z duza wiedza, bo
    wiadomo, ze taka osoba da sobie rade w podbramkowych sytuacjach.

> [...]
    > ogloszenia: 2 lata doswiadczenia w takiej technologii, rok w takiej, a
    > trzy w takiej. I jest konkretnie. Bez jakiejs takiej dziwnej

    Ale z drugiej strony przydzielaja Cie do konkretnego projektu, w ktorym
    korzystasz TYLKO z wiedzy juz zdobytej, czyli tak na prawde nie rozwijasz
    sie...

> [...]
    > I od tego, czy szukasz pracy w Polsce, czy gdzies za granica. Osobiscie
    > nie mam ochoty na studiowanie w Polsce, ale pewnie zaczne studiowac w

    A ja sobie cenie studia w Polsce, wlasnie za szerokie spojrzenie na
    problematyke. Jak bede chciala zrobic specjalizacje, to pojade na zachod,
    ale zeby zdobyc podstawy, wole studiowac w Polsce.

    Kania

  • 10. Data: 2003-08-09 08:43:48
    Od: "Tomek Słota" <t...@p...pl>

    Myślę że studia bez praktyki są wprawdzie mniej warte, niż sama dobra
    praktyka, ale jednocześnie praktyka i dobre studia są nie do zastąpienia...

    Jeśli dasz sobie szansę przekonania się o tym zaczynając studia, to
    prawdpopodobnie przyjdzie dzień, w którym odkryjesz sens przedmiotów, które
    na pierwszy rzut oka wydają się oderwane od pracy programisty...

    Jak zaznaczyłem na początku, praktyka ma również znaczenie kluczowe i
    najlepiej jeśli jest zdobywana równolegle ze studiami (dziennymi, ew.
    wieczorowymi). W naszym warunkach oznacza to, że trzeba zajmować się
    praktyką raczej poza uczelnią. Ale jednocześnie dobrze jest mieć też coś z
    tzw. ,,życia studenckiego''. Znajdowanie złotego środka między tymi trzema
    sprawami nie jest niestety prostą sprawą ;-)