PracaGrupypl.praca.dyskusje › spółka cywilna - wierzytelności

  • 1. Data: 2003-08-08 11:58:26
    Temat: spółka cywilna - wierzytelności
    Od: "M" <i...@W...onet.pl>

    Cześć

    Przepraszam z góry jeśli to nie ta grupa.

    Moje pytanie tyczy sie nieuregulowanych należnosci. Bylem w s.c. z wspolnikiem.
    Podpisalismy umowe (na umowie z firma x widnialy podpisy obu wspolnikow) na
    reklame. Zamowilismy cos i bylismy zobowiazani do zaplaty za towar w ciagu 1/2
    roku. Traf chcial ze odszedlem ze spolki, na moje miejsce wszedl ktos inny. Na
    umowie wyjscia ze spolki mam deklaracje iz pan i pan zobowiazuja sie do
    pokrycia WSZELKICH naleznosci, ktore powstaly w czasie mojego dzialania od
    poczatku do konca.

    Teraz mam pytanie, czy wierzyciel ma prawo mnie sciagac za niezaplacona FV,
    albo lepiej czy zapis o pokryciu naleznosci przez spolke gwarantuje
    mi "nietylkalnosc" w sensie ze nie musze partycypowac finansowo w pokrywaniu
    zaleglych naleznosci spolki?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2003-08-08 16:59:04
    Temat: Re: spółka cywilna - wierzytelności
    Od: "JL" <j...@x...walor.torun.pl>

    "M" <i...@W...onet.pl> wrote in message
    > Cześć
    >
    > Przepraszam z góry jeśli to nie ta grupa.

    Nie ta.

> [...]
    1/2
    > roku.

    > Teraz mam pytanie, czy wierzyciel ma prawo mnie sciagac za niezaplacona

    Ma prawo.
    Spółka Cywilna nie posiada osobowości prawnej, "wspólnicy" odpowiadają
    solidarnie za zaciągnięte zobowiązania.

    > albo lepiej czy zapis o pokryciu naleznosci przez spolke gwarantuje
    > mi "nietylkalnosc" w sensie ze nie musze partycypowac finansowo w
    pokrywaniu
    > zaleglych naleznosci spolki?

    Odpowiadasz całym majątkiem za zaciągnięte zobowiązania.
    Jeśli Twój wspólnik będzie niewypłacalny, odpowiadasz sam.

    JL