PracaGrupypl.praca.dyskusjedoswiadczenie › Re: doswiadczenie
    From: web <w...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: doswiadczenie
    Date: Fri, 8 Aug 2003 14:20:02 +0200

    In article <bh02ko$b2l$1@inews.gazeta.pl>,
    t...@N...gazeta.pl says...

    > Podobno szczegolnie ostatnio w branzy informatycznej nie liczy sie zupelnie
    > dyplom wyzszej uczelni (jego brak) tylko doswiadczenie.
    > Czy liczy sie tez doswiadczenie zdobyte samemu, nad projektami dla siebie, na
    > zaliczenie na uczelni, czy tylko jako praca dla firmy, na zlecenie czy etat?

    To zalezy od tego, jak dana firma podchodzi do pracownika.

    Ja np. mam wyksztalcenie srednie, a zajmuje sie programowaniem
    bazodanowych aplikacji www i przetwarzaniem baz danych. Kazdy dzien
    poswiecam na nauke i moge powiedziec, ze w pewnych dziedzinach w swojej
    firmie jestem niezastapiony. Zarobki tez mam w miare OK, choc mozna
    zarabiac wiecej (i dlatego przygotowuje sie do wyjazdu do UK). Z cala
    pewnoscia moge powiedziec, ze sam nauczylem sie wiecej w konkretnych
    dziedzinach niz ludzie, ktorzy w moim otoczeniu legitymuja sie dyplomami
    uczelni wyzszych. I nauczylem sie tego, co nna prawde mnie interesuje i
    co na prawde przydaje sie w pracy, a nie calej masy bzdetow, ktore na
    drugi dzien wylatuja z glowy.

    Ale czesto przegladam ogloszenia na temat pracy, aby zorientowac sie,
    jakie kwalifikacje obecnie trzeba miec, aby byc na topie. I zauwazylem,
    ze w Polsce to dziwnie wyglada.

    Firmy chca np. administratorow sieci z wyksztalceniem wyzszym,
    znajomoscia baz danych Oracle, SQL Server, umiejetnoscia programowania w
    Perlu, ASP, Javie, ze znajomoscia zasad obslugi klienta i koniecznie z
    paszportem Polsatu.

    Domyslam sie, ze w przypadku niektorych (szczegolnie tych mniejszych)
    firm wiaze sie to z ograniczaniem kosztow i checia zatrudnienia
    czlowieka, ktory bedzie jednoczesnie administratorem, programista,
    specjalista ds baz danych i serwisantem.

    Natomiast zasubskrybowalem jakis czas temu ogloszenia o pracy w IT w UK.
    I tam nie ma raczej nic na temat wyksztalcenia. Dostaje konkretne
    ogloszenia: 2 lata doswiadczenia w takiej technologii, rok w takiej, a
    trzy w takiej. I jest konkretnie. Bez jakiejs takiej dziwnej
    papierkologii.

    Tak wiec moim zdaniem to zalezy od indywidualnego podejscia danej firmy.
    I od tego, czy szukasz pracy w Polsce, czy gdzies za granica. Osobiscie
    nie mam ochoty na studiowanie w Polsce, ale pewnie zaczne studiowac w
    UK, gdy sie tam przeniose.