PracaGrupypl.praca.dyskusjedoswiadczenie › Re: doswiadczenie
    From: "Kania" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: doswiadczenie
    Date: Sat, 9 Aug 2003 09:24:17 +0200
    Sender: k...@p...onet.pl@195.150.162.66

    "web" <w...@p...fm> wrote in message
    news:MPG.199db2b1beb1525b9896a4@news.tpi.pl...
> [...]
    > bazodanowych aplikacji www i przetwarzaniem baz danych. Kazdy dzien
    > poswiecam na nauke i moge powiedziec, ze w pewnych dziedzinach w swojej
    > firmie jestem niezastapiony. Zarobki tez mam w miare OK, choc mozna
    > zarabiac wiecej (i dlatego przygotowuje sie do wyjazdu do UK). Z cala
    > pewnoscia moge powiedziec, ze sam nauczylem sie wiecej w konkretnych
    > dziedzinach niz ludzie, ktorzy w moim otoczeniu legitymuja sie dyplomami
    > uczelni wyzszych. I nauczylem sie tego, co nna prawde mnie interesuje i
    > co na prawde przydaje sie w pracy, a nie calej masy bzdetow, ktore na

    Widzisz to nie do konca jest tak, jak piszesz. Ja tez do pewnego momentu
    bylam dumna z samodzielnie zdobytej wiedzy i doswiadczenia. Moj maz (tez
    informatyk) namowil mnie, zebym poszla na studia. I dopiero na studiach
    okazalo sie ilu, tak na prawde rzeczy nie wiem. Obecnie przy realizowaniu
    projektow, rozmowach z klientami korzystam bardziej z podstaw teoretycznych,
    jakie nabylam na uczelni, niz z wiedzy praktycznej.

    > Ale czesto przegladam ogloszenia na temat pracy, aby zorientowac sie,
    > jakie kwalifikacje obecnie trzeba miec, aby byc na topie. I zauwazylem,
    > ze w Polsce to dziwnie wyglada.
    >
    > Firmy chca np. administratorow sieci z wyksztalceniem wyzszym,
    > znajomoscia baz danych Oracle, SQL Server, umiejetnoscia programowania w
    > Perlu, ASP, Javie, ze znajomoscia zasad obslugi klienta i koniecznie z
    > paszportem Polsatu.

    To fakt, najczesciej wymagania mijaja sie z rzeczywistoscia, dlatego dosc
    czesto wysylam CV na oferty, ktore pozornie mnie przerastaja, a pozniej sie
    okazuje, ze jestem w sam raz :)

    > Domyslam sie, ze w przypadku niektorych (szczegolnie tych mniejszych)
    > firm wiaze sie to z ograniczaniem kosztow i checia zatrudnienia
    > czlowieka, ktory bedzie jednoczesnie administratorem, programista,
    > specjalista ds baz danych i serwisantem.

    Nie zawsze. Najczesciej jest tak, ze firmy wola miec kogos z duza wiedza, bo
    wiadomo, ze taka osoba da sobie rade w podbramkowych sytuacjach.

    > Natomiast zasubskrybowalem jakis czas temu ogloszenia o pracy w IT w UK.
    > I tam nie ma raczej nic na temat wyksztalcenia. Dostaje konkretne
    > ogloszenia: 2 lata doswiadczenia w takiej technologii, rok w takiej, a
    > trzy w takiej. I jest konkretnie. Bez jakiejs takiej dziwnej
    > papierkologii.

    Ale z drugiej strony przydzielaja Cie do konkretnego projektu, w ktorym
    korzystasz TYLKO z wiedzy juz zdobytej, czyli tak na prawde nie rozwijasz
    sie...

    > Tak wiec moim zdaniem to zalezy od indywidualnego podejscia danej firmy.
    > I od tego, czy szukasz pracy w Polsce, czy gdzies za granica. Osobiscie
    > nie mam ochoty na studiowanie w Polsce, ale pewnie zaczne studiowac w
    > UK, gdy sie tam przeniose.

    A ja sobie cenie studia w Polsce, wlasnie za szerokie spojrzenie na
    problematyke. Jak bede chciala zrobic specjalizacje, to pojade na zachod,
    ale zeby zdobyc podstawy, wole studiowac w Polsce.

    Kania