PracaGrupypl.praca.dyskusje › dlaczego praca w IT w Polsce to TAKI SYF ???

  • 61. Data: 2006-09-15 16:29:57
    Temat: Re: dlaczego praca w IT w Polsce to TAKI SYF ???
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    sheer napisał(a):

    > wiem... a co w/g Ciebie jest następnym etapem?

    Analiza? Projektowanie? Zarzadzanie zepolem? To zalezy od Twoich
    kompetencji, od tego, w czym czujesz sie najlepiej i masz najwieksza
    wiedze.

    Blondi

  • 62. Data: 2006-09-15 17:31:51
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Sep 2006 09:27:31 -0700, "blondi" <m...@g...com> wklepał(-a):

    >Wiesz, to jest naturalna kolej rzeczy. Jak jestes dobrym programista,
    >to bedziesz szedl dalej. Nikt nie lubi patrzec jak sie zdolnosci
    >marnuja. Jesli jestes dobrym programista, to zazwyczaj jestes dobrym
    >analitykiem, co powoduje, ze coraz czesciej jestes zapraszany do
    >projektowania aplikacji, ktore masz wykonac.

    A jak ktoś dobrze operuje koparką, to ma zdolności projektowe i zostaje
    architektem? ;P Coś tu namieszałaś. Nie myl analizy algorytmów z analizą
    biznesową, bo to dwa różne światy. Umiejętności w jednym obszarze nie muszą się
    przekładać na drugi, tym bardziej że do analizy biznesowej trzeba mieć wiedzę
    merytoryczną dot. analizowanej działalności, a nie tylko wiedzę programistyczną.

  • 63. Data: 2006-09-15 17:51:07
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Sławomir Szyszło napisał(a):
> [...]
    > merytoryczną dot. analizowanej działalności, a nie tylko wiedzę programistyczną.

    A kto broni douczac sie? Gdybym opierala sie TYLKO na tym, co mam w
    pracy, dalej organizowalabym zloty dla uzytkownikow CZATerii. To, ze w
    ciagu 6 lat przeszlam taka droge wynika z tego, ze caly czas sie
    doksztalcam, ucze nowych rzeczy, ktore interesuja mnie lub sa po prostu
    wymagane, zeby isc dalej.

    Jesli operator koparki skonczy studia na architekturze, to bedzie mogl
    byc architektem - nie widze przeciwskazan. Praca w IT i wielu innych
    dziedzinach, to nie tylko robienie tego, co sie umie, ale przede
    wszystkim stale doszkalanie sie i szukanie swojej niszy.

    Mnie samo kodowanie nie bawi, choc jestem w tym bardzo dobra. Jednak
    wysokie kompetencje spoleczne dodatkowo rozwiniete na odpowiednich
    szkoleniach i studiach psychologicznych daja mi duze szanse na dobre
    zaprezentowanie sie w innych obszarach IT, nie tylko programowania. I z
    tego chce skorzystac. Dla mnie jest to dalsza sciezka rozwoju. Bycie
    programista, dla mnie, to tylko etap.

    Jak robilismy rekrutacje na osobe do mojego dzialu, to nie szukalismy
    osoby z twarda wiedza. Tylko osoby z POTENCJALEM, bo jeszcze nie do
    konca bylo wiadomo w jakiej technologii beda robione kolejne projekty.
    Zatrudniony chlopak okazal sie byc bardzo kumaty. I szybko uczy sie i
    idzie dalej.

    Wedlug mnie to wlasnie na tym polega robienie kariery, w kazdej
    dziedzinie.

    Blondi

  • 64. Data: 2006-09-15 17:58:50
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 15 Sep 2006 10:51:07 -0700, "blondi" <m...@g...com> wklepał(-a):

> [...]
    >dziedzinach, to nie tylko robienie tego, co sie umie, ale przede
    >wszystkim stale doszkalanie sie i szukanie swojej niszy.

    Chodziło mi konkretnie o zdanie:
    "Jesli jestes dobrym programista, to zazwyczaj jestes dobrym
    analitykiem, co powoduje, ze coraz czesciej jestes zapraszany do
    projektowania aplikacji, ktore masz wykonac."

    Czyli programista = analityk = projektant. Tak to zrozumiałem z twojej
    wypowiedzi. Co innego programista -> projektant -> analityk.

    Mnie też nie bawi. :)

  • 65. Data: 2006-09-16 01:42:14
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "futszaK" <f...@p...pl> napisał w wiadomości

    > mi sie ciagle wydaje ze pomysłów to my mamy tylko brakuje pieniędzy na
    > ich realizacje

    Ale ponieważ się ich nie realizuje, to nie wiadomo ile są warte. Symbolem
    krajowej informatyki jest Prokom i wiele firm jeszcze gorszych, a nie lab
    Intela, chociaż oba są po sąsiedzku.

  • 66. Data: 2006-09-17 07:32:13
    Od: "Izza" <I...@g...com>

    blondi napisał(a):
    > Mnie samo kodowanie nie bawi, choc jestem w tym bardzo dobra.

    hmm przepraszam, ze sie wtracam, ale ciezko mi uwierzyc, ze kobieta
    moze byc "bardzo dobra" w kodowaniu.

  • 67. Data: 2006-09-17 11:08:49
    Od: "blondi" <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Czyli programista = analityk = projektant. Tak to zrozumiałem z twojej
    > wypowiedzi. Co innego programista -> projektant -> analityk.

    Magiczne "zazwyczaj" :) Oznacza to, ze pewne umiejetnosci zdobywasz z
    czasem. Dobry programista, to m.in. taki, ktory ma kilka ladnych lat
    doswiadczenia. Wiec nie jest to tak, ze programista = analityk, ale
    programista MOZE (majac wiedze i predyspozycje) stac sie analitykiem. I
    tylko to mialam na mysli :)

    > Mnie też nie bawi. :)

    To jest nas dwoje :)

    Blondi

  • 68. Data: 2006-09-17 11:13:08
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Izza napisał(a):

    > hmm przepraszam, ze sie wtracam, ale ciezko mi uwierzyc, ze kobieta
    > moze byc "bardzo dobra" w kodowaniu.

    Zycie samo weryfikuje :)

    Blondi

  • 69. Data: 2006-09-17 12:47:27
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Marcin Stefaniak wrote:
    > proszę nie karmić trolla
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Internet_troll

    pewnie... kaganiec na buzię...

    --
    Sheer

  • 70. Data: 2006-09-17 12:49:29
    Od: Sheer <s...@v...pl>

    Jakub Lisowski wrote:
    > Nie, groszku.
    > Jeżeli nigdy nie spotkałeś problemu, za którym musiałbyś googlać w
    > Internecie, głównie po angielskojęzycznych stronach, oraz na studiach
    > (jeżeli jakiekolwiek były) nie musiałeś korzystać z angielskojęzycznych
    > podręczników, to to co poniżej.

    słuchaj jasiu fasolko!
    już wcześniej napisałem, że imho samo czytanie i (nawet!) rozumienie tekstu
    to znacznie za mało by mówić o płynnej znajomości języka :P

    --
    Sheer