PracaGrupypl.praca.dyskusje › depresja a kariera w IT

  • 21. Data: 2008-01-10 18:10:21
    Temat: Re: depresja a kariera w IT
    Od: " " <z...@g...pl>

    grzes <v...@d...ss> napisał(a):

    > warto zmienic kraj, w polsce zawsze ludzie ktorzy nie maja w nazwie
    > manager beda pogardzani i gorzej oplacani, co ciekawe menadzerem moze
    > zostac kazdy praktycznie debil ktory w zyciu nie zrozumialby prostej
    > komendy sql.
    >
    > wyjedz, zobaczysz jak zyja inne spoleczenstwa

    Samotność by mnie zabiła, więc odpada....

  • 22. Data: 2008-01-10 18:29:30
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2008-01-10 19:10, z...@g...pl pisze:

    > Samotność by mnie zabiła, więc odpada....

    Ale nikt tu nie mówi o wyjeździe na bezludną wyspę...

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 23. Data: 2008-01-10 20:38:33
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > manager beda pogardzani i gorzej oplacani, co ciekawe menadzerem moze
    > zostac kazdy praktycznie debil ktory w zyciu nie zrozumialby prostej

    Ale za to taki manager musi mieć inną, bardzo cenną umiejętność, niż
    programowanie - otóż musi mieć umiejętność panowania nad całym
    projektem, dopięcia go na ostatni guzik, wyciśnięcia z ludzi maksimum
    ich możliwości i doprowadzenia projektu do pozytywnego końca.

    Bez tej umiejętności manager się zgubi. I dlatego np. awansowanie
    programisty na managera, pomimo jego znajomości sql, nie jest dobrym
    pomysłem, jeśli się chce, aby projekt odniósł sukces. Programista może
    bowiem doprowadzić co najwyżej do tego, aby projekt był dobrze
    zrealizowany od strony technicznej, najczęściej niestety aż zbyt dobrze,
    za to kompletnie bez liczenia się z kosztami.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 24. Data: 2008-01-11 08:55:53
    Od: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>

    [Spróbuję wpisać się w młodzieżowy styl :D]

    W artykule <fm5mbv$b4g$1@inews.gazeta.pl> someone napisal(a):
    > tak naprawdę jestem młoda - dopiero co
    > skończyłam studia, więc wszystko mogę zmienić.

    Dash fotke?
    ;-)

    --
    Pozdrawiam, Piotr.Kuc---kuciak.net
    Piotr Kuć Warszawa Grochów

  • 25. Data: 2008-01-11 14:23:25
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "someone" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ok wszystko jest dobrze jeśli jestem w projekcie od początku, ale jeśli
    > ktoś mnie rzuca do projektu, do jego utrzymania (w branży
    > finansowej/ubezpieczenia/fundusze itp) to ja się po prostu rozsypuję od
    > nadmiaru informacji. Ja całe studia poświęciłam na naukę rzeczy
    > technicznych, nie znam się na pieniądzach, inwestycjach itp. Jeśli jestem
    > w projekcie od początku to jest fajnie bo jest czas aby wszystko ogarnąć i
    > możliwość dogadania sie z klientem.

    A nie wydaje Ci się, że po prostu płacisz nerwami za burdel w firmie i w innym
    miejscu na tym samym stanowisku byłoby lepiej ?

    e.

  • 26. Data: 2008-01-12 12:47:00
    Od: Paweł Dyda <p...@g...pl.lovespam.invalid>

    Dnia czwartek, 10 stycznia 2008 19:09 ugodziła mię strzała
    <fm5n0n$dts$1@inews.gazeta.pl> wystrzelona przez someone:

    [...]
    > Czy ktoś kto ma ujemne EQ, nie umie nad sobą panować, ma irracjonalne
    > lęki jest w stanie się czegoś w dziedzinie miękkich umiejętności
    > nauczyć?

    Owszem, jest. O czym dalej...

    > Próbowałam, czytałam, ale zastosowanie tego w praktyce jest
    > jak dla mnie niemożliwe.

    Spokojnie.

    > Nie życzę nikomu depresji/nerwicy, ale jak ktoś ma to wie co mówię.
    > Byłam nieraz u psychiatry i mówił, że dobrze się stało że jestem
    > informatykiem bo nie powinnam brać udziału w jakichś ustaleniach itp

    Wot, specjalista. Prawdę powiedziawszy po prostu źle wybrałaś lekarza.
    To nie psychiatra jest Ci potrzebny, tylko psychoterapeuta. Nie wierzę
    w Twoją "ujemną" EQ, nie ma czegoś takiego. Problem leży gdzie indziej,
    i zgaduję po prostu, że w niskiej samoocenie. Jeżeli prowadzisz
    szkolenia, to nie możesz mieć aż takich problemów interpersonalnych,
    jak tu sugerujesz. Po prostu pójdź do psychologa-psychoterapeuty i...
    Czeka Cię długa droga, ale naprawdę warto.

    Pozdrawiam,
    P.

  • 27. Data: 2008-01-12 13:24:21
    Od: Paweł Dyda <p...@g...pl.lovespam.invalid>

    Dnia środa, 9 stycznia 2008 20:54 ugodziła mię strzała
    <fm38qd$pf5$1@inews.gazeta.pl> wystrzelona przez someone:

    > Jestem jedną z tych osób, które najczęściej nie mają ochoty wstawać z
    > łóżka z rana.

    Takich to jest większość, akurat.

    > Pracuję jako projektantka J2EE, lubię swoje zajęcia, lubię Javę,
    > jednak nienawidzę rozmów z biznesem :(

    Coś mi tu nie pasuje :)

    > Strasznie mnie to męczy.. Jak ktoś mi opowiada o biznesie to ja
    > niewiele z tego rozumiem :(

    Rzekłbym: dziwnym nie jest. Ludzie techniczni rzadko dobrze się czują w
    czymś tak po...kręconym jak finanse. Szczególnie, gdy mówimy o
    przepisach podatkowych, to znajdujemy się tam, gdzie logika mówi
    dobranoc...

    > nie cierpię jak ktoś mi udowadnia, że ja nie wiem, ja się nie znam
    > itp.

    Co podpiera moją tezę z innego postu...

    > Lubię rozmawiać z ludźmi o sprawach technicznych, zajmuję się też
    > prowadzeniem szkoleń i to mi się podoba. Lubię pracę z ludźmi w
    > zespole, natomiast nie umiem prowadzić ustaleń i negocjować.

    I to rzekomo świadczy o "ujemnej" EQ? Daj spokój...

    > Mam certyfikaty Suna, jednak wiem, że bez dobrej komunikacji z
    > klientami w życiu nie zrobię kariery i dlatego myślę o zmianie
    > zawodu.

    E. Stop. Powodem, dla którego odpowiadam na ten post jest właśnie to
    zdanie, a konkretniej brak precyzyjnej odpowiedzi w innych postach.
    Umówmy się, że w normalnej firmie (to co opisujesz brzmi jak "Krzak S.C.
    Zenek & Bolek") występują takie oto stanowiska:

    - PM
    - Analityk biznesowy
    - Architekt
    - Lead zespołu programistów (nie mam pojęcia jak to by ładnie po polsku)
    - szeregowy programista

    Tylko pierwszych dwóch z tej piramidy powinno mieć kontakt z klientem,
    przy czym to raczej PM powinien prowadzić negocjacje (terminy,
    płatność, itp.), a analityk powinien przełożyć to czego faktycznie chce
    klient (z reguły sam tego tak naprawdę nie wie) na język *wymagań* co
    do systemu.
    Architekt powinien natomiast te wymagania przełożyć na strukturę
    programu, a zespół programistów zakodować wedle specyfikacji.

    Rozumiem, że wielu polskich pracodawców ciągle nie rozumie, że czasy gdy
    tzw. informatyk pracował na 9 etatach i zarabiał jak za pół już po
    prostu minęły. Ale na szczęście istnieją tacy, którzy to rozumieją, i w
    Warszawie ofert rzekłbym jest szczególnie dużo.

    > Ponieważ znam dobrze pl/sql myślę o zmianie zawodu na programistkę
    > oracle

    A po co? W Krzak S.C. i tak by Cię to nie ustrzegło przed kontaktami z
    ludźmi biznesu...

    > a potem zostać adminem, wiem że tutaj komunikacja z klientem jest
    > zerowa.

    Haha. To by było zbyt piękne, żeby mogło być prawdziwe. Pomijając fakt,
    że to jest po prostu nudna praca (po kilku latach nabierasz już takiej
    rutyny, że wszystko robisz w ciemno), to masz do czynienia z jednej
    strony z użyszkodnikami (którym nic się nie da wytłumaczyć, bo oni mają
    swoje kaprysy i będą robili co im się żywnie podoba), a z drugiej
    strony z zarządem, który - gdy admin jest dobry - ciągle będzie się
    zastanawiał "a po co my wydajemy pieniądze, przecież wszystko działa".
    Z drugiej strony, gdy coś poleci, to oczywiście będzie na Ciebie (pół
    biedy, gdy będziesz miała tzw. dupochrony).

    > Zastanawiam się nad pójściem do specjalistycznej poradni
    > zawodowej, jednak nie wiem czy istnieje taka, która będzie mi umiała
    > doradzić w tak szczegółowy sposób jak ja tego chcę.

    Są firmy, które zajmują się naborem specjalistów IT, mogą Ci pomóc. Ale
    myślę, że Ty po prostu potrzebujesz nowego (poważnego) pracodawcy, a
    nie zmiany zawodu. W tej chwili ścieżka kariery może wyglądać tak:
    programista -> lead -> architekt. I to jest jak sądzę całkiem nieźle.
    Jak Ci się znudzi, to zawsze możesz zrobić MBA, jakieś kursy i pójść w
    innym kierunku.

    > Czy są firmy gdzie można pracować bez wielkiego kontaktu z kientemm
    > jako programistka java i zarabiać normalnie,

    Tak. Porozglądaj się.

    > bo widać że ludzie bez wysokiej EQ są niestety pogardzani
    > przez tych, którzy mają wysoko rozwinięte umiejętności miękkie.

    Nie sądzę. Wszystko zależy od ludzi. Poza tym EQ to jest coś, co można
    rozwijać. Z tym że wszystko w swoim czasie.

    Pozdrawiam,
    P.

  • 28. Data: 2008-01-12 15:26:00
    Od: "maciej.b" <m...@g...com>

    On 10 Sty, 13:43, t...@g...com wrote:

    > według mnie beznadziejna rada, przed problemami nie należy uciekać
    > tylko próbować je rozwiązać. A poza tym to jaki ma to związek z
    > problemem i co ma rozumienie komend sql do mądrości.

    Nikt nie pisze o ucieczce, raczej o poznaniu innych rozwiązań. Pod tym
    względem dobrym przykładem może być Finlandia, gdzie manager bez tytuł
    inżyniera postrzegany jako dziwne zjawisko(odsyłam do wywiadu z p.
    Stefanem Widomskim byłym wice-prezesem Nokii).
    Co do SQL - Czym innym jest rozumienie, a możliwość(potencjał).
    Złożoność współczesnych procesów biznesowych jest jest tak znaczna, że
    składnia jezyka zapytań jawi się jako banał.

    Pozdrawiam.

    MB

  • 29. Data: 2008-01-13 20:10:27
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jakub Kaniewski napisał:

    > Może troszkę nie na temat, ale nie myślałeś o innym rozwiązaniu swojego
    > problemu - może zamiast się odcinać od kontaktu z klientami ćwiczyć
    > swoje umiejętności "miękkie" tak żeby taki kontakt był bardziej
    > satysfakcjonujący - choćby różnego rodzaju treningi NLP, umiejętności
    > perswazji i przekonywania.

    No właśnie twórca wątku nie lubi tego i nie chce się tym zajmować... nic
    na siłę

  • 30. Data: 2008-01-14 13:11:08
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    przypuszczam, że jestem w stanie zrozumieć twoje podejście.
    Fakt ze mój czas "wgryzania się w rynek" to złote lata informatyki
    (czyli wystarczyło w jakims temacie przeczytać w wieczór przed rozmową
    konkretny podręcznik, wykazac się przed pracodawcą wiedza teoretyczną a
    potem "rzeźbić" przez pierwszy miesiąc i wszystko grało)
    Ale tez mnie nigdy nie interesowało coś w rodzaju "karierowiczostwa",
    "pchania się w góre" itp itd. Zawsze była dla mnie wazna robota do
    wykonania i otrzymana za nią zapłata. A że ktos tam, cos tam, jakieś
    gierki personalne... no cóż, z czasem (i po kilku poważnych kopnieciach
    w tyłek) człowiek się nauczył jakis tam mechanizmów.
    Wiele rzeczy teraz mi sie wydaje banalnych. oczywiście cały czas mowię o
    umiejętnościach miękkich.
    Jak więc sobie radzę z tematami, których nie lubię? po prostu gram nimi
    w taki sam sposób jak ze mną usiłuje ktoś grać. W sumie trochę
    poczytałem sobie o zachowaniach ludzkich, zweryfikowałem z
    rzeczywistością i jakoś udaje mi sie w tym wszystkim funkcjonować. Robię
    co swoje, resztę mam w głębokim poważaniu i - o ile mogę - staram się
    być niezależny.
    Ok, warto by było, żebyś zwróciła uwagę na to że zawsze masz kontakt z
    ludźmi (oczywiście mówię tu wyłącznie o pracy). Jest jakaś hierarchia
    służbowa, sa jakieś kontakty z klientem (czasem wewnętrznym, czasem
    zewnętrznym). I jest bardzo mało prawdopodobne, żebyś się nie spotkała z
    sytuacjami w których trzeba coś wynegocjować, gdzieś ustąpić, gdzieś
    stanąć okoniem (żeby ktoś nadmiernie nie wykorzystał twojej słabości)
    itd itp.
    Jeszcze taka mała refleksja mi przyszła do głowy. Czasem się warto
    zastanowi, gdzie rzeczywiście lezy problem. bo może jest, jak koledzy tu
    sugerowali, kwestia nieodpowiedniego dla ciebie pracodawcy? A może warto
    pomyśleć czy w firmie, w ktorej pracujesz nie dałoby sie wywalczyć
    własnej pozycji, takiej zebyś była w większym stopniu w stanie
    kontrolować co masz robić (i np. mieć kogoś, do kogo odeslesz
    upierdliwego klienta)?

    --
    _G_R_O_M_A_X_