PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zasiłek dla bezrobotnych, a umowa o dzieło

  • 1. Data: 2008-01-08 20:56:03
    Temat: Zasiłek dla bezrobotnych, a umowa o dzieło
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Jest sobie bezrobotny, pobierający zasiłek w UP. W międzyczasie dostaje
    propozycję wykonania dzieła na kwotę, powiedzmy 1000 zł.

    Z tego co dotąd wyczytałem należy się wyrejestrować z UP na czas wykonania
    dzieła. Załóżmy więc, że dzieło zostanie wykonane w ciągu 1-2 dni. Jak w
    tym kontekście wygląda sprawa zasiłku? Za okres do momentu wykonania dzieła
    jest wypłacana jakaś kwota proporcjonalna do ilości dni w miesiącu, kiedy
    oosoba była bezrobotna?
    A potem, gdy po 2 dniach osoba wraca zarejestrować się na powrót jako
    bezrobotna (już po wykonaniu dzieła), kolejny comiesięczny okres do
    wypłacenia zasiłku jest liczony od początku, czy też płynie dalej z
    odjęciem owych 2 dni?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2008-01-08 21:26:23
    Temat: Re: Zasiłek dla bezrobotnych, a umowa o dzieło
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-01-08 21:56 [Kapsel] napisał(a):

> [...]
    > bezrobotna (już po wykonaniu dzieła), kolejny comiesięczny okres do
    > wypłacenia zasiłku jest liczony od początku, czy też płynie dalej z

    Będziesz miał od nowa przyznawane prawo do zasiłku. Okres, na który
    zostanie przyznany zasiłek będzie pomniejszony o czas wypłaty zasiłku
    przed przerwaniem statusu bezrobotnego. Warunkiem otrzymania zasiłku po
    przerwie jest rejestracja w ciągu 7 dni od zaprzestania wykonywania
    pracy zarobkowej.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2009-11-06 19:14:16
    Temat: Re: Zasiłek_dla_bezrobotnych,_a_umowa
    Od: "kasia0215" <kasia.an@WYTNIJ_TOop.pl>

    Ja mam podobny problem ponieważ jako osoba bezrobotna przez 3 tygodnie pracowalam na
    umowe o dzielo i jednoczesnie pobieralam zasilek dla bezrobotnych. Kadrowa z ktora
    podpisalam umowe zapewniala mnie ze dla dochodu z umowy o dzielo nie trzeba zglaszac
    do pup, a jej uwierzylam i sama tego nie sprawdzilam. Teraz nie wiem co zrobic, chce
    isc do pup zeby to wyjasnic. Wie ktos moze jakie konsekwencje mi groza. W tej chwili
    nie jestem zarejestrowana u urzedzie, a dochód z umowy o dzielo wyniosl ok1200zł.
    Proszę o odp ludzi ktorzy byli w takiej sytuacji.