PracaGrupypl.praca.dyskusjedelegacja zagraniczna dentysta › delegacja zagraniczna dentysta
    From: Damianos <d...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: delegacja zagraniczna dentysta
    Date: Thu, 11 Mar 2010 12:51:52 -0800 (PST)

    Witam,

    Jestem poza Polską na delegacji. Dzisiaj rozchorowałem się (zapalenie
    okostnej zębów lub coś w ten deseń, boli tak, że zwariować można).
    Jutro ugadany jestem do dentysty.

    Firma oczywiście zadbała o ubezpieczenie, tyle że już ze wstępnej
    gadki z ubezpieczycielem widzę że będą problemy.

    Zadzwoniłem do HR w Polsce no i panie po naradach stwierdziły ogólnie
    że to mój problem ponieważ jest to sprawa pomiędzy mną a
    ubezpieczycielem. Moja polisa mówi o tym że ubezpieczenie jest
    zbiorowe dla wszystkich pracowników i to pracodawca ubezpiecza.

    Plan generalnie miałem taki, że teraz zapłacę za tego dentystę a jak
    wrócę do Polski to przedstawię rachunki i pracodawca mi odda kasę.
    Chciałbym uniknąć szarpaniny z ubezpieczycielem (bo to co czytam o
    nich na necie to tragedia wielka).
    W poprzedniej firmie na delegacji zagranicznej raz zdarzyło mi się
    zachorować i nie było problemu żadnego z takim tokiem rozumowania.

    O ile pamiętam to prawnie jest to zapewnione w Rozporządzeniu Ministra
    Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002 w paragrafie 12,
    który mówi:

    § 12. 1. W razie choroby powstałej podczas podróży pracownikowi
    przysługuje zwrot udokumentowanych kosztów leczenia za granicą oraz
    leków.
    2. Nie podlegają zwrotowi koszty leków, których nabycie za granicą nie
    było konieczne, koszty zabiegów chirurgii plastycznej i zabiegów
    kosmetycznych oraz nabycia protez ortopedycznych, dentystycznych,
    zakupu okularów.
    3. Zwrot kosztów, o których mowa w ust. 1, następuje ze środków
    pracodawcy.
    4. W razie zgonu pracownika za granicą pracodawca pokrywa koszty
    transportu zwłok do kraju.

    No ale panie moje z HR uparły się że to nie ich sprawa w ogóle jest.
    Panie z HR ogólnie są OK, ale zastanawiam się skąd ten opór?

    Czy są jakieś inne uregulowania prawne?