PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto w dzisiejszych czasach robic doktorat

  • 11. Data: 2003-07-21 07:56:02
    Temat: Re: czy warto w dzisiejszych czasach robic doktorat
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    > Kilka godzinek tygodniowy a w kieszen 700 zl.
    > Gdzie znajdziecie lepsza prace ?

    a potem pytanie, co zrobic z tymi 700zl....

  • 12. Data: 2003-07-21 08:15:46
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

    > a potem pytanie, co zrobic z tymi 700zl....

    ...wydać na kwiaty i czekoladki i szukać bogatej dziewczyny. Ech, co za
    życie :)

  • 13. Data: 2003-07-21 08:21:56
    Od: r...@r...pl

    Biwciu <b...@w...pl> wrote:
    > Skonczylem studia o kierunku Elektrnika i Telekomunikacja.
    > Jak myslicie lepiej wyjde jak bede szukal powaznej pracy czy jak bede robil
    > doktrorat i pracowal dorywczo ?

    Jesli Cie stac - to rob kariere naukowa.

    To jedna z niewielu sciezek kariery, ktora prowadzi do czegos w miare
    starzenia sie. Wiekszosc innych oznacza ,,nachap sie pukis mlody, a potem
    modl sie''.

    Naukowcy, prawnicy i lekarze maja jakas przyszlosc i wiek im niestraszny.

    Kazdy z tych fachow wymaga duzych inwestycji (tzn. nie zaczyna sie zarabiac
    od razu po rozpoczeciu pracy), ale potem zwraca inwestycje z nawiazka...
    Oczywisice pod warunkiem, ze nie chcesz zakonczyc kontaktow z nauka
    na etapie doktoratu...

    pozdrawiam

    romekk

  • 14. Data: 2003-07-21 08:26:32
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Kamil Krzaczek" <k...@o...pl> writes:

    > Czy wy zycia nie znacie ?
    > Moi kumple poszkli na doktorat i mieli racje.
    > Kilka godzinek tygodniowy a w kieszen 700 zl.
    > Gdzie znajdziecie lepsza prace ?

    ...i w ten sposob polska nauka niedlugo juz siegnie dna...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 15. Data: 2003-07-21 09:22:12
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > ...i w ten sposob polska nauka niedlugo juz siegnie dna...

    Tam pod spodem jest drugie dno.....;)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://strony.wp.pl/wp/krzysztofsf/index.htm ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 16. Data: 2003-07-21 11:07:10
    Od: "ŁM" <p...@w...pl>

    Czy warto robić doktorat?
    Kilka faktów z Warszawy.
    1. Jeżeli zamierzasz robić dobry doktorat to nie ma za dużo czasu na pracę
    2. Jeżeli zaczniesz się rozglądać za pracą ledwo się możesz wyrobić z
    doktoratem
    3. Jak nie pracujesz masz około 1000 stypy.
    4. Jak pracujesz tracisz stypę, a jeżeli pracujesz na pół etatu to zarobisz
    tyle samo (chyba że uczelnia się nie dowie, że pracujesz).
    5. Masz akademik, ale drożej (ok. 400).
    6. Nie masz zniżek na pkp etc.
    7. Kształcisz się, ale nie zyskujesz "doświadczenia zawodowego"
    8. jesteś lepszym, ale węższym specjalistą (z jednej strony wyższe zarobki
    później, ale trudniej je znaleźć).
    9. Pracodawcy nie lubią mądrzejszych od siebie.
    10. Po 4 latach tracisz prawo do akademika, kończy ci się "zawrotna" stypa i
    jeżeli nie pomyślałeś wcześniej o jakiejś robocie może być krucho.

  • 17. Data: 2003-07-21 14:59:18
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net> wrote:
    > ...i w ten sposob polska nauka niedlugo juz siegnie dna...

    Oby, oby. Może się wtedy odbije :)

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10367 dzień życia, sprawność

  • 18. Data: 2003-07-21 15:54:01
    Od: "RzP" <r...@w...pl>

    Uważam, że warto - magistrów, licencjatów itp, itd całe mrowie. Doktorów
    jeszcze nie tylu. Mając dr na wizytówce robisz wrażenie (najlepiej mając
    własną firmę), a jeśli pracodawcę może to razić - schowaj do szuflady.
    Znam kilku dr mających własny biznes i szczerze mówiąc tytuł naukowy wiele
    im w interesach pomaga - chociaż temeaty doktoratów niewiele mają wspólnego
    z ich działalnością gospodarczą.

    Jeśli masz czas, możliwości i ochotę rób - od przybytku głowa nie boli :)

    ps. chciałbym zauważyć, że jest różnica między doktorem a doktorantem...

    pozdr. RzP

  • 19. Data: 2003-07-21 18:49:23
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Biwciu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Skonczylem studia o kierunku Elektrnika i Telekomunikacja.
    > Jak myslicie lepiej wyjde jak bede szukal powaznej pracy czy jak bede
    robil
    > doktrorat i pracowal dorywczo ?

    Jesli cie stac to rob! Moze i tu doktorow nielubia i Nikosie dalej maja
    lepiej, ale na zachodzie taki papier (to ze polski wcale nie znaczy czesto
    ze gorszy) robi wrazenie a koles z doktoratem jest bardzo szanowana osoba i
    glodu nie cierpi. A jak wejdziemy do unii nasze stopnie naukowe beda
    uznawane w tych krajach bez zadnych pierdol typu nostryfikacje, wiec moze
    warto nad tym pomyslec?
    pozdr
    /p

  • 20. Data: 2003-07-21 20:58:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    clockworkoi wrote:
    > pierdol typu nostryfikacje, wiec moze warto nad tym pomyslec?

    Ych. Ale ile z tym dziadostwem jest jednak roboty...
    Ile trzeba przesiedziec po bibliotekach, naszukac sie w internecie
    (lub porobic doswiadczen itp. itd)
    2-4 lata jak nic. Czyli konczysz w wieku 26-28 lat (w najlepszym
    przypadku) i... nie masz _zadnego_ doswiadczenia zawodowego. Jesli
    chcesz pracowac - studia potrwaja odpowiednio dluzej. A wtedy zwieksza
    sie szansa, ze go nie skonczysz.... I zostaniesz tylko z wiedza w
    glowie - i z niczym wiecej - po studiach podyplomowych masz papierek -
    po samej checi robienia doktoratu nie...
    Warto takze dodac odosobnienie ;) pomysl ile cie ominie imprez itp.
    Albo taki oto obrazek siedzisz sobie i bazgrolisz cos w srodku lata
    zamiast lezec gdzies na sloneczku... No trzeba sie zastanowic.
    Znaczy - zawsze mozesz jakiegos bubla oddac - w sumie jak masz znanego
    na uczelni promotora i to przepusci - to tytul w kieszeni....

    Ogolnie zastanow sie - jesli pociaga cie kariera na uczelni - to sie
    decyduj, jesli nie - daj sobie spokoj. Ewenentualnie jesli jestes
    ambitny i wiesz, ze zadna dziewczyna, zona, dzieci cie nie zniecheca -
    pisac go na wolnego strzelca pod czyjas opieka. Ryzykowna opcja - ale
    pewnie daje duzo satysfakcji...

    P.S. Olechowski jest dr, Eris tez i sobie w biznesie radza ;)