PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy warto pracować za 1.400 zł brutto

  • 221. Data: 2008-08-21 13:37:32
    Temat: Re: O nadzwyczajnych kokosach belferskich
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Patryk Włos pisze:
    > To niech ponoszą tego odpowiedzialność. Albo niech się kurwa zaczną uczyć.

    I w tym "sęk", że jest grupa ludzi, którzy nie zaczną się uczyć.
    Niezależnie od konsekwencji.
    Ludzie inteligentni, którzy zdają sobie z tego sprawę, świadomie dzielą
    się z takimi ludźmi (część podatków idzie np. na pomoc socjalną dla
    najuboższych, odgórna ochrona np. KP) w zamian otrzymują "święty
    spokój". Jest mniej kradzieży i rozbojów z powodu biedy.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 222. Data: 2008-08-21 13:41:32
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > najuboższych, odgórna ochrona np. KP) w zamian otrzymują "święty
    > spokój". Jest mniej kradzieży i rozbojów z powodu biedy.

    Ja osobiście bym wolał te środki przeznaczyć na policję i ogólnie obronę
    przed takimi ludźmi - i niech ponoszą konsekwencje, ze zdechnięciem
    włącznie.

    --
    Wielka kompromitacja w Pekinie:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 223. Data: 2008-08-21 14:14:31
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Patryk Włos pisze:
    > Ja osobiście bym wolał te środki przeznaczyć na policję i ogólnie obronę
    > przed takimi ludźmi - i niech ponoszą konsekwencje, ze zdechnięciem
    > włącznie.

    Świat nie jest czarno-biały.
    Jeżeli porównasz profesora do magistra to powiesz, że magister jest
    upośledzony umysłowo bo nie był w stanie opanować wiedzy w takim
    zakresie jak profesor?
    I "schodząc w dół" czy w takim razie można nazwać upośledzeniem
    umysłowym kogoś, kto sprząta czy kopie rowy albo pracuje przy taśmie bo
    nie był w stanie opanować wiedzy z zakresu magistra albo matury?
    (żeby się nikt nie przyczepił: to tylko przykład :))
    Skoro nie jest upośledzony umysłowo, a pomimo tego nie jest w stanie
    wynegocjować we własnym zakresie umowy o pracę (załóżmy, że nie ma KP)
    to co z takim zrobić? Niech zdycha?
    A kto będzie kopał rowy i sprzątał? Ty?
    Zresztą, zanim zdechnie to wyjdzie na ulicę i zabierze Ci portfel. Kasy
    Ci zabraknie na policję i ochroniarzy przez 24 h/dobę.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 224. Data: 2008-08-21 15:06:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8jet0$m8t$1@nemesis.news.neostrada.pl Kviat
    <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> pisze:

    > Zapisy w KP mają właśnie za zadanie chronić ludzi, którzy nie potrafią.
    > Którzy nie mają szans samodzielnie wynegocjować z pracodawcą odpowiednich
    > warunków pracy.
    Uważam, że określenie "chronić" jest nieco przesadzone. KP po prostu
    definiuje czym jest stosunek pracy i jego strony oraz reguluje ich
    _wzajemne_ prawa i obowiązki. Podobnie istnieją przepisy dotyczące umów
    cywilno-prawnych, spółek różnego rodzaju itp. Normalna sprawa - w umowach są
    klauzule niedozwolone, pewnych rzeczy się zakazuje, inne nakazuje. Jak w
    każdej dziedzinie życia społecznego.
    I w tym sensie każdy akt prawny do czegoś tam zmusza, a nawet czymś tam
    najczęściej grozi. Stąd też gadaniana, że KP rzekomo odbiera ludziom prawo
    do decydowania o sposobie wykonywania pracy, swobodzie kształtowania umów to
    infantylne bajki.
    Prawo takie istnieje w zdecydowanej większości cywilizowanych krajów zaś
    gadanina, że to nie dowód, że to jest dobre nie ma żadnego znaczenia (pominę
    tu wykazywanie dlaczego tak jest).

    > To, że KP nie jest idealny jest oczywiste.
    Żadne prawo nie jest i nie będzie idealne. Co to w ogóle znaczy? KP reguluje
    podstawowe zasady stosunku pracy, którego strony dzieli elementarny i
    niemożliwy do wyeliminowania antagonizm, a w jego ramach zasadniczy
    element - zależność zwierzchnik-podwładny. Nie da rady zrobić tak, żeby obie
    były w pełni zadowolone. Poza tym KP to tylko cześć prawa pracy,
    podstawowa - ale tylko część. Wiąże się z nią cały szereg innych aktów i
    nonsensem jest rozpatrywanie go wybiórczo i w oderwaniu od całego systemu.

    --
    Jotte

  • 225. Data: 2008-08-21 16:17:58
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    Jotte pisze:
    > Uważam, że określenie "chronić" jest nieco przesadzone.

    Może i przesadzone. Ale w pewnym sensie chronią pracowników "z urzędu"
    nawet jeżeli pracownik nie zna swoich praw.

    > Żadne prawo nie jest i nie będzie idealne. Co to w ogóle znaczy?

    Nic nie znaczy. To jest oczywiste i już. To właśnie napisałem.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 226. Data: 2008-08-21 16:38:26
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8k4er$ovp$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat

    > Może i przesadzone. Ale w pewnym sensie chronią pracowników "z urzędu"
    > nawet jeżeli pracownik nie zna swoich praw.
    Chodziło mi o to, że bardziej trafne wydaje mi się tu określenie "reguluje".
    Ale nawet pozostając przy pojęciu ochrony prawnej, to pracownik jest często
    na dużo słabszej pozycji.
    Przyczyna jest w głównie natury ekonomicznej. Pracodawca jako strona
    ekonomicznie silniejsza ma możliwość wynajęcia/zatrudnienia lepszego
    prawnika(ów), ponadto wpuści to sobie w koszty.
    Ilu pracowników stale korzysta/konsultuje się z prawnikiem?
    Znajomość prawa pracy jest u nas IMO wręcz żenująco niska, a mówię o
    znajomości elementarnej. Tak więc pracownik może w nieświadomości popełnić
    szereg błędów, których potem nie da się już odkręcić (np. podpisze coś pod
    presją).
    Oczywiście nieznajomośc prawa szkodzi, ale z drugiej strony prawo nie jest
    czymś aż tak przystępnym, aby każdy mógł się z nim zapoznać i sprawnie
    posługiwać (ciągle mówię o stopniu podstawowym), barierą jest choćby
    specyficzny język i pojęcia.
    I dlatego prawnicy przeróżnej konduity mają robotę. Znów jednak trafiamy na
    kwestię kosztów.
    A do tego dochodzi fakt, że ciągle utrzymuje się bezrobocie. W jednych
    zawodach i dziedzinach większe, w innych mniejsze, może w niektórych wcale.
    Ale per saldo istnieje, nie wiem czy istnieje jakiś kraj naszego kręgu
    kulturowego gdzie go nie ma. To daje zawsze pracodawcom pozycje
    uprzywilejowaną, pozwalającą im na działania niezgodne z powszechnie
    funkcjonującym poczuciem sprawiedliwości społecznej. Zapisy prawa pracy mają
    m.in. za zadanie patologie takie łagodzić.

    > Nic nie znaczy. To jest oczywiste i już. To właśnie napisałem.
    Aha. Najważniejsz, że "i już". ;)))

    --
    Jotte

  • 227. Data: 2008-08-21 17:20:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8jdlr$sjo$1@atlantis.news.neostrada.pl Kviat

    > Oczywiście, że nie.
    > Ale w przypadku braku takich zapisów, pracownik musiałby egzekwować
    > przestrzeganie zapisów w umowie (samodzielnie wynegocjowanych) na drodze
    > sądowej we własnym zakresie.
    > Życie czasem zmusza ludzi do podpisywania umów niekorzystnych dla siebie.
    > Z różnych powodów.
    > Firmę stać na prawnika, który przygotuje umowę tak, że nawet nie trzeba
    > będzie robić dopisków "małym drukiem".
    > Przy okazji można by zapytać, dlaczego niektóre zapisy w umowach (nie o
    > pracę, a np. w umowach z operatorem linii telefonicznej) są zakazane? Na
> [...]
    To co napisałeś (w pełni słusznie) jest elementem społecznym w strukturze
    systemu prawnego danego kraju.
    Jest to element bardzo ważny, czego dowodem są np. miedzynarodowe umowy
    standaryzujące pewne zasady tworzenia prawa i uwzględniania w nich
    poszanowania norm społecznych uznawanych jako zdobycze cywilizacyjne.
    Nie wszyscy nadążają za cywilizacją, nie wszyscy do niej dorośli, stąd
    księżycowe pomysły i chore teorie.
    Do tego jeszcze horyzont myślowy ograniczony do postrzegania przez pryzmat
    własnej chwilowej sytuacji.

    > W skrajnych przypadkach, przy braku odgórnych regulacji można by było
    > legalnie tworzyć obozy pracy. No bo skoro podpisał umowę na pracę po
    > 16h/dzień za "michę ryżu" to taka umowa byłaby legalna.
    Są tacy, co powiedzą, że tak - byłaby legalna. Zaś płaca minimalna jest bez
    sesnu.

    > Jednak niektóre sprawy powinny być regulowane odgórnie.
    Rzekłbym - zgodnie z zapotrzebowaniem społecznym przy uwzględnieniu
    powszechnie uznawanych zdobyczy cywilizacyjnych.

    --
    Jotte

  • 228. Data: 2008-08-22 17:27:03
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "Kviat" <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl> napisał w
> [...]

    > legalnie tworzyć obozy pracy. No bo skoro podpisał umowę na pracę po
    > 16h/dzień za "michę ryżu" to taka umowa byłaby legalna.

    Zwolennicy pozostawienia KP (poza osobami zarabiającymi na jego istnieniu)
    mają inteligencje rocznego dziecka, któremu się wydaje, że jak schowie głowe
    pod kołdrę to go bobok nie ugryzie.
    Powszechny brak "obozów pracy" jest wynikiem TYLKO braku chętnych do pracy w
    takim obozie, a nie efektem istnienia KP.
    Powtórzę jeszcze raz: mamy na tyle wolny rynek pracy, że TYLKO dogadanie się
    pracownika i pracodawcy decyduje na jakich warunkach ze sobą współpracują a
    KP ma na to tylko taki wpływ, że ten mniej wykształcony i/lub głupszy biedak
    staje się dzięki chronieniu go nieubezpieczonym "przestępcą".

    --
    andreas

  • 229. Data: 2008-08-22 18:26:56
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUfantastyka.com.pl>

    ndreas pisze:
    > Zwolennicy pozostawienia KP (poza osobami zarabiającymi na jego istnieniu)
    > mają inteligencje rocznego dziecka, któremu się wydaje, że jak schowie głowe
    > pod kołdrę to go bobok nie ugryzie.

    Skoro poziom dyskusji schodzi do normy "onetowej"...

    Człowieku o wyższej inteligencji, w języku polskim nie ma słowa "schowie".

    > Powszechny brak "obozów pracy" jest wynikiem TYLKO braku chętnych do pracy w
    > takim obozie, a nie efektem istnienia KP.

    Człowieku o wyższej inteligencji przyjmij do wiadomości, że są ludzie o
    wyższej inteligencji od Ciebie i potrafią dostrzec bardziej złożone
    zależności niż tylko popyt i podaż.

    > Powtórzę jeszcze raz: mamy na tyle wolny rynek pracy, że TYLKO dogadanie się
    > pracownika i pracodawcy decyduje na jakich warunkach ze sobą współpracują a

    Ciesz się, że jednak ten rynek pracy nie jest taki wolny jak Ci się
    wydaje, bo z taką wyższą inteligencją jak Twoja zostałbyś niewolnikiem.

    > KP ma na to tylko taki wpływ, że ten mniej wykształcony i/lub głupszy biedak
    > staje się dzięki chronieniu go nieubezpieczonym "przestępcą".

    A tu już Twoja inteligencja mnie przerosła.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 230. Data: 2008-08-22 18:31:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g8mstb$167$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

> [...]
    > współpracują a KP ma na to tylko taki wpływ, że ten mniej wykształcony
    > i/lub głupszy biedak staje się dzięki chronieniu go nieubezpieczonym
    A co cię to właściwie wszystko obchodzi?
    Nie twoja sprawa. Nie chcesz to z KP nie korzystaj, masz inne możliwości.
    Od chcących się odpieprz i wypad razem ze swoimi "teoriami".
    Kawał świata doszedł do pewnych rozwiązań, stosuje je i rozwija, a tu byle
    gówniany pseudomędrek przylezie i uważa, że wie lepiej.
    Przecież to żałosne.

    --
    Jotte