PracaGrupypl.praca.dyskusje › prosty program do wystawiania umów

  • 1. Data: 2007-04-27 13:33:26
    Temat: prosty program do wystawiania umów
    Od: v...@g...com

    Witam,
    spedzilem ostanie 5h szukajac prostego programu ktory
    bedzie potrafil poprawnie wystawiac umowy (o dzielo/zlecenie).
    poprawnie zaokraglajacego kwoty
    z baza wspolpracownikow i wzorami/schematami umow.

    Przetestowalem
    Cerber http://sakom.pl/index_01.html
    Druki ips http://www.pity.pl/druki/index.php
    Umowy zlecenia wzory umow http://www.dgcs.biz/oferta/oprogramowanie/uz-wu.htm
    ale one sa totalnie beznadziejne.

    Czy ktos z Was zna prosty programik do wystawiania umow?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-04-27 14:23:22
    Temat: Re: prosty program do wystawiania umów
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > Czy ktos z Was zna prosty programik do wystawiania umow?

    masz trzy wyjścia z sytuacji:
    1. napisac (bądź zlecic napisanie) własnej aplikacji (albo np. szablonów w pakiecie
    biurowym, jakiego uzywasz)
    2. cieszyc się tym co masz za free
    3. nadal nie używac oprogramowania

    btw powiedzmy sobie szczerze, że free-programy to raczej nie będa dopracowane w
    szczegółach. na ogół sa to jakies tam wprawki programistyczne tych mniej
    doświadczonych, tak ze trudno oczekiwać od nich wodotrysków a nawet prawidłowego (z
    twojego punktu widzenia) działania.
    tak że życzę powodzenia, ale raczej bym się nie łudził znaleźć za free czegoś
    porządnego.
    a garnitur (roboczy) szyty na miarę to przypuszczasz chyba ile kosztuje.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-04-27 16:27:25
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    v...@g...com nabazgrolił na ekranie:

> [...]
    > poprawnie zaokraglajacego kwoty
    > z baza wspolpracownikow i wzorami/schematami umow.
    > Czy ktos z Was zna prosty programik do wystawiania umow?

    Tyle czasu szukając? Przez ten czas mozna było samemu stworzyć coś takiego.
    Wystarczy kombinacja Excela z Wordem.
    Ja robię to tak:

    1. Jeden plik xls z ewidencją umów - kolumny: Numer umowy, imię nazwisko,
    przychód, (składki), podstawa opodatkowania, podatek, do wypłaty, okres od,
    okres do, Numer miesiąca wyplaty (księgowej do kosztów w którym miesiącu
    było wypłacone -> do filtra, data wypłaty, przelew/nr kw.

    2. plik xls z bazą danych osób i umów ->ja tu łącze wszystko potrzebne potem
    do korespondencji seryjnej, kolumny: nr umowy, data zawarcia umowy, imię,
    nazwisko, połączenie imienia z nazwiskiem, pesel, nip, (adres zamieszkania)
    ulica, nr domu, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość, urząd skarbowy, treść
    umowy /za co/, kwota, kwota słownie, || (i też dotyczące potem rachunku):
    data wystawienia rachunku, kwota do wypłaty, kwota słownie, data
    zatwierdzenia rachunku. /piszę z pamięci mogłam coś przeoczyć/.
    Oczywiście to wszystko sformatowane ładnie kolarkami, pogrubieniami -> tak
    aby czytelne to było. Te osoby, które są raz na rok, albo były i
    już 'raczej' ich nie będzie kopiuję do drugiego arkusza 'na wszelki
    wypadek'. Trochę tego uzupełniania jest, ale potem fajnie się drukuje np.
    10 umów na raz ;)

    3. plik doc wzoru umowy z polami korespondencji seryjnej, które mi zczytują
    wszystko z pliku 2. Oczywiście ustawione tak jak ja chcę. Oczywiście
    oddzielnie mam na dzieło i zlecenie.

    4. plik doc rachunku do umowy, też z polami korespondencji seryjnej. Też
    zczytuje mi z pliku 2. Z kwoty brutto mi wylicza (jak już ściągnie kwotę na
    umowie) postawę opodatkowania, koszty, podatek, ew. składki po stronie
    pracownika/pracodawcy, do wypłaty (w sumie do wypłaty mam 2 razy w
    rachunku) -to liczy mi automatycznie, można by tu ręcznie kwotę brutto
    wpisać i wyliczy resztę (trzeba tylko odpowiednio 'zadać' zaokrąglania).

    To mój sposób. Myślę, że w accesie można by połaczyć 1 z 2 (odpowiednim
    zapytaniem połączyć 2 tabele) ale w pracy nie mam takiego cuda ;)
    Ewentualnie jak ktoś sprytny to i mysql-em to zrobi.

    btw. nie, nie proś mi o przysłanie tego. Ja się napracowałam trochę aby to
    zrobić /sama się tego nauczyłam/ i nikt mnie za to /w pracy/ nie docenił ->
    dlatego też 'mszczę' się na innych ;) / wolę dać wędkę/. Ewentualnie mogę
    zrzuty ekranu zrobić jak to wygląda. A reszta to pomoc worda/excela. Ale
    dzięki temu można potem fajne ułatwienia innych rzeczy sobie robić.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-04-28 09:45:06
    Od: Alien <l...@g...pl>

    Nikiel ;) napisał(a):

> [...]
    > zrzuty ekranu zrobić jak to wygląda. A reszta to pomoc worda/excela. Ale
    > dzięki temu można potem fajne ułatwienia innych rzeczy sobie robić.

    Poproszę screen'a na priv'a. Dziękuję :)

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/

  • 5. Data: 2007-05-02 05:36:00
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Fri, 27 Apr 2007 18:27:25 +0200, Nikiel ;) napisał(a):

    > Tyle czasu szukając? Przez ten czas mozna było samemu stworzyć coś takiego.
    > Wystarczy kombinacja Excela z Wordem.

    są magicy co robią różne pożyteczne szablony na Open Office, a rzeczywiście
    opcja tzw. korespondencji seryjnej jest tu jak najbardziej wskazana.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net