PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy tak można, umowa o prace

  • 1. Data: 2006-12-06 17:45:01
    Temat: czy tak można, umowa o prace
    Od: "icecool" <m...@o...pl>

    witam
    w dniu dzisiejszym zostałem poproszony do kadr w celu podpisania nowej umowy
    a dokładnie zwie się to "porozumienie zmieniające", nibu wszystko OK ale ...
    dziwi mnie to że warunki porozumienia obowiązują od 01.10.2006 czyli ponad
    dwa miesiące wstecz od dnia podpisania go przeze mnie
    i tu pojawia się moje pytanie w ciągu ilu dni od zmiany warunków umowy
    powinienem dostać do podpisu porozumienie zmieniające ?
    pytam dlatego bo kadrowa chciała na mnie wymusić abym nie pisał daty przy
    podpisie, pewno dorobiłaby sobie swoją
    oczywiście date napisałem bo tak jest napisane na dokumencie data + podpis

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2006-12-06 20:59:02
    Temat: Re: czy tak można, umowa o prace
    Od: " reko" <r...@g...pl>

> [...]
    > i tu pojawia się moje pytanie w ciągu ilu dni od zmiany warunków umowy
    > powinienem dostać do podpisu porozumienie zmieniające ?
    nie wiem.
    Umowa musi byc podpisana w dniu zawarcia (a moze wcześniej?), ale tu jest
    opisany inny przypadek.

    > ... date napisałem bo tak jest napisane na dokumencie data + podpis
    Jeśli nowe warunki były dla ciebie korzystne, to czemu się czepiasz?
    ( o ile ci dobrze wszystko ponaliczali).
    Jeśli niekorzystne, to ciebie obowiązuje data podpisania.

  • 3. Data: 2006-12-06 21:23:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:el72pp$ia1$1@news.onet.pl icecool <m...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > mnie i tu pojawia się moje pytanie w ciągu ilu dni od zmiany warunków
    > umowy powinienem dostać do podpisu porozumienie zmieniające ?
    Porozumienie, to porozumienie nie obowiązują jakieś sztywne kodeksowe
    terminy.
    Można sie porozumieć także ze wstecznym terminem (w granicach prawa,
    oczywisćie). Ty decydujesz czy się zgadzasz.

    > pytam dlatego bo kadrowa chciała na mnie wymusić abym nie pisał daty przy
    > podpisie
    A co kadrowa ma do wymuszania?? Ona nie ma nic do gadania, jedynie
    przedstawia dokument, a Ty robisz co uważasz za stosowne.

    >, pewno dorobiłaby sobie swoją
    > oczywiście date napisałem bo tak jest napisane na dokumencie data + podpis
    Słusznie. Tak trzeba robić zawsze. Dla zasady i we własnym, dobrze pojętym
    interesie.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-12-07 07:32:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    icecool napisał(a):
> [...]
    > podpisie, pewno dorobiłaby sobie swoją
    > oczywiście date napisałem bo tak jest napisane na dokumencie data + podpis

    Kazdy rozsadny czlowiek, zanim by podpisal, najpierw by wzial umowe do
    konsultacji - nie musisz podpisywac na miejscu ani od razu. Pozniej beda
    zale i placze, ze pracodawca czegos wymaga, a my nie wiedzielismy, ze
    tak bedzie podpisujac umowe!

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-12-08 09:56:02
    Od: robbi <r...@n...com>

    icecool napisał(a):
> [...]
    > i tu pojawia się moje pytanie w ciągu ilu dni od zmiany warunków umowy
    > powinienem dostać do podpisu porozumienie zmieniające ?

    Nie znam zadnego regulowanego terminu przez KP. Ale zazwyczaj robi sie
    to w przeciagu miesiaca - tak aby kolejan wyplata byla robiona w oparciu
    o zmiany wynikajace z umowy.

    > pytam dlatego bo kadrowa chciała na mnie wymusić abym nie pisał daty przy
    > podpisie, pewno dorobiłaby sobie swoją
    > oczywiście date napisałem bo tak jest napisane na dokumencie data + podpis

    Jesli zmiana jest na twoja korzysc - to jesli podpiszesz to z aktualna
    data firma bedzie musiala tobie wyplacic wyrownanie za 2 miesiace wstecz.
    Czyli powinni przeliczycy na nowo ewnetualne zasilki chorobowe itp, oraz
    premie (jesli jest ona wyliczana jako % od podstawy wynagrodzenia).

    A kadrowa pewnie nie chce tego robic - wiec kombinowala jakby tu roboty
    sobie nie narobic.
    Przy okazji - bylbys stratny jesli zmiana dotyczy podwyzki wynagrodzenia.

    --
    pzdr
    robbi