PracaGrupypl.praca.dyskusje › naliczanie wymiaru urlopu

  • 1. Data: 2006-12-06 12:11:35
    Temat: naliczanie wymiaru urlopu
    Od: "kober" <k...@o...pl>

    z koncem sierpnia przenioslem sie z firmy B do firmy C. w firmie B
    wykorzystalem 18 z 20 przyslugujacych mi dni urlopowych - zostalem z
    tego rozliczony. w firmie C twierdza, ze do konca roku moge wykorzystac
    zaledwie 2 dni.

    a czy nie jest tak, ze skoro rozliczylem sie w firmie B z urlopu, to w
    firmie C powinienem zaczac z zerowym kontem - mam tu na mysli ilosc dni
    proporcjonala do przepracowanego czasu - w tym wypadku 1/3 * 20 = 7
    dni.

    pozdrawiam serdecznie,
    kober

  • 2. Data: 2006-12-06 12:23:26
    Temat: Re: naliczanie wymiaru urlopu
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1165407095.511787.182600@79g2000cws.googlegroup
    s.com
    kober <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > wykorzystalem 18 z 20 przyslugujacych mi dni urlopowych - zostalem z
    > tego rozliczony. w firmie C twierdza, ze do konca roku moge wykorzystac
    Urlop nie przechodzi z pracodawcy na pracodawcę. Poprzedni pracodawca
    udziela Ci urlopu w wymiarze do jakiego nabyłeś prawo, a jeśli nie zrobił
    tego w całości lub w części to wypłaca ekwiwalent.
    U nowego pracodawcy nabywasz uprawnienie do urlopu od początku.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-12-06 13:54:59
    Od: "kober" <k...@o...pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > tego w całości lub w części to wypłaca ekwiwalent.
    > U nowego pracodawcy nabywasz uprawnienie do urlopu od początku.

    u starego pracodawcy pracowalem 2/3 roku i zamiast 13 dni wykorzystalem
    18.
    nowy pracodawca, u ktorego przepracuje 1/3 roku, na podstawie
    swiadectwa pracy stwierdzil, ze skoro u starego wykorzystalem 18, to
    teraz zamiast 7 przysluguje mi tylko 2.

    czy zostalo to poprawnie policzone w mojej nowej pracy?

    jesli nie, to na jakie paragrafy powolac sie, by miec argument w
    dyskusji o te 5 dni urlopu, ktore chca mi "ukrasc" :)

    pozdrawiam,
    kober

  • 4. Data: 2006-12-06 14:03:53
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 6 Dec 2006 05:54:59 -0800, kober <k...@o...pl>
    w <1...@j...googlegroups.co
    m> napisał:

> [...]
    > teraz zamiast 7 przysluguje mi tylko 2.
    >
    > czy zostalo to poprawnie policzone w mojej nowej pracy?

    Tak.
    Chyba że pracowałeś w ogóle ponad dwa lata, wtedy powinieneś mieć 8 dni
    urlopu, ale te 6 dni dostajesz po literalnie 2 latach pracy.

    > jesli nie, to na jakie paragrafy powolac sie, by miec argument w
    > dyskusji o te 5 dni urlopu, ktore chca mi "ukrasc" :)

    Nie chce ci ich ukraść.
    De facto to ty "ukradłeś" je swojemu poprzedniemu pracodawcy.
    Dziwne, że cię puścił poprzedni na 18, skoro miałeś prawo do 13.

    I kiedy wypada koniec roku kalendarzowego względem tych umów?
    Bo to za niecały miesiąc, a potem urlop liczy się od nowa.

    > kober

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 5. Data: 2006-12-06 19:25:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1165413299.235729.57770@j72g2000cwa.googlegroup
    s.com
    kober <k...@o...pl> pisze:

    > u starego pracodawcy pracowalem 2/3 roku i zamiast 13 dni wykorzystalem
    > 18.
    Czy wszystkie 18 to był urlop wypoczynkowy?

> [...]
    > teraz zamiast 7 przysluguje mi tylko 2.
    > czy zostalo to poprawnie policzone w mojej nowej pracy?
    Urlop przysługuje w danym roku kalendarzowym.
    Pracodawca ma na świadectwie pracy informacje o uprawnieniach urlopowych
    pracownika i ich wykorzystaniu w momencie zakończenia stosunku pracy u
    ostatniego pracodawcy.
    Tak jak to opisałeś, to wychodzi, że z przysługujących Ci ogólnie 20 dni w
    roku wykorzystałeś 13 należne u poprzedniego pracodawcy i jeszcze 5 niejako
    "a konto" nowego. To uzasadnia jego stanowisko. Generalnie chodzi o to, abyś
    miał w roku tyle dni ile Ci przysługuje (ew. wypłacony ekwiwalent).

    Jotte

  • 6. Data: 2006-12-07 10:19:59
    Od: "kober" <k...@o...pl>

    Jotte napisał(a):
    > Czy wszystkie 18 to był urlop wypoczynkowy?

    tak, calosc to byl urlop wypoczynkowy.

> [...]
    > "a konto" nowego. To uzasadnia jego stanowisko. Generalnie chodzi o to, abyś
    > miał w roku tyle dni ile Ci przysługuje (ew. wypłacony ekwiwalent).

    u obydwu pracodawcow mialem/mam umowe na czas nieokreslony.

    to fakt - u starego pracodawcy wykorzystalem 5 dni urlopu wiecej, niz
    teoretycznie wynikaloby to z czesci roku (2/3), ktory u nich
    przepracowalem.

    mnie po prostu interesuje, czy nowy pracodawca ma prawo uciac mi dni
    urlopowe, bo u poprzedniego wykorzystalem wiecej?

    ciekawe jakby bylo w odwrotnej sytuacji: hipotetycznie, gdybym u
    poprzedniego wykorzystal byl tylko 10 dni urlopowych i jakims cudem nie
    dostalbym ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, to czy u nowego
    pracodawcy przyslugiwaloby mi takze 10 dni (pomimo, ze przepracuje u
    nich zaledwie 1/3 roku)?

    pozdrawiam serdecznie,
    kober

  • 7. Data: 2006-12-07 12:37:14
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia 7 Dec 2006 02:19:59 -0800, kober <k...@o...pl>
    w <1...@1...googlegroups.co
    m> napisał:

    [ ... ]
> [...]
    >
    > mnie po prostu interesuje, czy nowy pracodawca ma prawo uciac mi dni
    > urlopowe, bo u poprzedniego wykorzystalem wiecej?

    Ma prawo.

    > ciekawe jakby bylo w odwrotnej sytuacji: hipotetycznie, gdybym u
    > poprzedniego wykorzystal byl tylko 10 dni urlopowych i jakims cudem nie
    > dostalbym ekwiwalentu za niewykorzystany urlop, to czy u nowego

    Słowo kluczowe - cudem.

    > pracodawcy przyslugiwaloby mi takze 10 dni (pomimo, ze przepracuje u
    > nich zaledwie 1/3 roku)?

    Z definicji prawa taka sytuacja nie może mieć miejsca, bo urlop albo
    wykorzystujesz, albo dostajesz ekwiwalent. Innej możliwości nie ma
    zdefiniowanej.

    > kober

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 8. Data: 2006-12-07 20:07:25
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1165486799.311243.253980@16g2000cwy.googlegroup
    s.com
    kober <k...@o...pl> pisze:

    > mnie po prostu interesuje, czy nowy pracodawca ma prawo uciac mi dni
    > urlopowe, bo u poprzedniego wykorzystalem wiecej?
    Jakub Ci odpowiedział pierwszy, uważam, że - z wysokim prawdopodobieństwem -
    prawidłowo więc nic nie będę dodawał.

    Jotte