PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy/dlaczego przyszli pracodawcy nie chca zatrudniac absolwentow?

  • 1. Data: 2003-11-09 16:11:52
    Temat: czy/dlaczego przyszli pracodawcy nie chca zatrudniac absolwentow?
    Od: "rafalm" <n...@o...pl>

    jak w temacie,

    kilka watkow nizej "Kto ma lepsze perespektywy zatrudnienia?" pojawil sie
    nastepujacy post

    "...przestaje sie liczyc ile masz tego wykształcenia. W miejscach gdzie nie
    zatrudniaja ludzi kompetentnych (a jest takich pełno, nawet poza budżetówka)
    działaja tylko znajomości. natomiast w miejscach gdzie jednak zależy im na
    umiejętnościach liczy sie praktycznie tylko dośwadczenie."

    jako swiezo upieczony mgr inz. odczuwam ta prawde dosc bolesnie

    od kilku miesiecy szukam pracy, niestety, prawie wszystkie moje CV (a jest
    tam golo i wesolo w sensie doswiadzczenia zawodowego) pozostaja bez
    odpowiedzi,

    raz, przez przypadek trafilem na rozmowe, okazalo sie ze praca polega na
    chodzeniu po domach i pytaniu o zalozenie internetu. pan spoglada w moje
    papiery i mowi "pan bez zadnego doswiadczenia, no to niech pan sproboje sie
    jakos sprzedac".

    bede szukal dalej, ale chcialbym wiedziec jakie jest wasze zdanie na ten
    temat

    pozdr.
    rafalm

  • 2. Data: 2003-11-09 17:33:23
    Od: "Arek G." <a...@p...onet.pl>

    "rafalm" <n...@o...pl> wrote in message
    > jak w temacie,

    Wydaje mi sie za najlatwiej znalesc prace bez doswiadczenia w duzych firmach
    zachodnich - warunek - musisz wykazywac cechy ktorych pracodawca poszukuje +
    dobra znajomosc jezykow obcych (czesto nie interesuja ich nawet wyniki w
    nauce)
    Do tego - Szukanie pracy to zajecie pelonoetatowe (godzinka, dwie dziennie
    to zdecydowanie za malo) + Nie oczekuj ze znajdziesz prace w ciagu miesiaca
    czy dwoch.
    No i bez szczescia sie nie obejdzie ;)

    Pozdr.
    Arek

  • 3. Data: 2003-11-09 17:44:01
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "rafalm" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sproboje sie
    > jakos sprzedac".
    >
    > bede szukal dalej, ale chcialbym wiedziec jakie jest wasze zdanie na

    Niestety, osoby bez doświadczenia mają ciężko na rynku pracy. Dlatego
    tak ważne jest nabijanie sobie praktyki w trakcie studiów. Jeżeli nie
    masz żadnej praktyki, to na razie ambicje schowaj do kieszeni i
    zacznij od prac nie wymagających wielkich kwalifikacji. Na przykład
    telemarketing, praca sprzedawcy w sklepie komputerowym czy innym,
    asystent, praca "akwizytora" itp. Takie doświadczenie jest lepsze niż
    żadne...

    mangha

  • 4. Data: 2003-11-09 17:59:08
    Od: "rafalm" <n...@o...pl>

    Użytkownik mangha <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:boludj$ip2$...@a...news.tpi.pl...
    > Jeżeli nie masz żadnej praktyki, to na razie ambicje schowaj do kieszeni
    > zacznij od prac nie wymagających wielkich kwalifikacji.

    powiem szczerze ze juz dawno gleboko schowalem :(

    > telemarketing, praca sprzedawcy w sklepie komputerowym czy innym,
    > asystent, praca "akwizytora" itp. Takie doświadczenie jest lepsze niż
    > żadne...

    i owszem, lapie sie wszystkiego oprocz "akwizycji" bo to na 100% nie dla
    mnie

    dzieki

  • 5. Data: 2003-11-09 18:28:13
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > masz żadnej praktyki, to na razie ambicje schowaj do kieszeni i
    > zacznij od prac nie wymagających wielkich kwalifikacji. Na przykład

    Ostroznie z tym nabijaniem praktyki. Po pierwsze doswiadczenie moze być
    równie dobrze pozytywne jak i negatywne, a biorąc pod uwagę poziom naszych
    firm, o to drugie duzo łatwiej. Po drugie praca konkuruje ze studiami i
    niewiele osób wykonujących jednoczesnie obie czynności nie traci czegoś ze
    swego wykształcenia. Stad masy bezradnych firm wobec zmian, bo ich personel
    był dobierany pod kątem wykonywania powtarzalnych czynności i nie potrafi
    sie przestawić.

  • 6. Data: 2003-11-10 01:28:45
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > od kilku miesiecy szukam pracy, niestety, prawie wszystkie moje CV (a jest
    > tam golo i wesolo w sensie doswiadzczenia zawodowego) pozostaja bez

    jesli jestes mgr informatyki, specjalizujacym sie (chcacym sie
    specjalizowac)
    w programowaniu - moge Ci zaproponowac rozwiazanie: staraj sie lapac
    zlecenia. Masz szanse szybko nabrac podstawowego doswiadczenia.
    Przy pozyskiwaniu zlecen nie badz wybredny - i bierz nawet te, za ktore
    nikt Ci nie zaplaci (serwisy organizacji charytatywnych, stowarzyszen, itp).
    Mozesz tez poskanowac siec i sam wystapic do nich z w/w propozycja.
    Dlaczego za darmo? Niestety, malo kto zleci Ci platne zlecenie.
    Ty tez nie powierzysz naprawy piecyka gazowego ani samochodu
    pelnemu dobrych checi absolwentowi.

    Metoda sprawdzona - taka droge zawodowa przechodzila niegdys moja Zona.

    pozdrawiam,

    glos

  • 7. Data: 2003-11-10 09:51:59
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

> [...]
    > chodzeniu po domach i pytaniu o zalozenie internetu. pan spoglada w moje
    > papiery i mowi "pan bez zadnego doswiadczenia, no to niech pan sproboje

    ja bym Ci polecila duze koncerny. Sama w takim pracuje i wiem, ze
    najszybciej mozna w nich awansowac. Np recepcjonistki zmieniaja sie
    praktycznie co kilka miesiecy, bo przechodza wyzej do innych dzialow.
    Zycze powodzenia

    Kaja

  • 8. Data: 2003-11-10 17:53:51
    Od: "Cassandra" <k...@...O.S.P.A.M.rsc.pl>

    > ja bym Ci polecila duze koncerny. Sama w takim pracuje i wiem, ze
    > najszybciej mozna w nich awansowac. Np recepcjonistki zmieniaja sie
    > praktycznie co kilka miesiecy, bo przechodza wyzej do innych dzialow.

    Jesli mozna wiedziec - w jakiej firmie pracujesz? Takie "awanse" jak
    opisujesz nie zdarzaja sie, bowiem, zbyt czesto - stad moje pytanie.. Od
    kilku miesiecy szukam pracy jako asystentka lub sekretarka (niestety bez
    doswiadczenia, z samym mgr wyzej siegac nie moge, a gdy probuje -
    jestem dosc szybko sprowadzana na ziemie) i omijalam stanowisko
    recepcjonistki glownie ze wzgledu na brak rozwoju, a tu prosze - sa
    firmy, ktore doceniaja taka prace i jak najbardziej promuja..

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 9. Data: 2003-11-10 19:00:53
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cassandra" <k...@...O.S.P.A.M.rsc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > recepcjonistki glownie ze wzgledu na brak rozwoju, a tu prosze - sa
    > firmy, ktore doceniaja taka prace i jak najbardziej promuja..

    W mojej firmie sporo dziewczyn z recepcji poprzechodzilo do innych dzialow -
    jedna (mlodziutka dziewczyna zreszta) jest juz szefem jakiegos projektu (czy
    tam zastepca - i tak niezle). Zdarza sie jak najbardziej, czasem z recepcji
    przechodza na asystentki czlonkow zarzadu (a to juz niezla fucha) itp.
    pozdr
    /p

  • 10. Data: 2003-11-10 19:47:10
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

> [...]
    > recepcjonistki glownie ze wzgledu na brak rozwoju, a tu prosze - sa
    > firmy, ktore doceniaja taka prace i jak najbardziej promuja..

    W firmie w ktorej pracuje jest obowiązek przeprowadzania wewnetrznych
    rekrutacji. Jesli chodzi o stanowisko asystentki czlonka zarzadu powiem, ze
    ostatnio prowadzone byly dwie rekrutacje, ale niestety zadna z nowych
    recepcjonistek (ani pracownikow call center) nie spelnialy wymagan.

    Pozdrawiam
    Kaja