PracaGrupypl.praca.dyskusje › pol etatu i sprawa wypowiedzenia

  • 1. Data: 2003-11-09 10:35:15
    Temat: pol etatu i sprawa wypowiedzenia
    Od: "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl>

    Pracuje na pol etatu. Mam stala umowe na czas nieokreslony. Czy moge
    wypowiedziec umowe kidy chce, czy musze zachowac jakis termin wypowiedzenia.
    Jesli tak, to jaki?

    Pozdr

  • 2. Data: 2003-11-09 13:18:46
    Temat: Odp: pol etatu i sprawa wypowiedzenia
    Od: "grupa" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "The_foe" <the_foeNO_SPAM@NO_SPAMwp.pl> napisał w wiadomości
    > Pracuje na pol etatu. Mam stala umowe na czas nieokreslony. Czy moge
    > wypowiedziec umowe kidy chce, czy musze zachowac jakis termin
> [...]
    Wypowiedzić umowę możesz w każdej chwili. Okresy wypowiedzenia - patrz
    poniżej w przepisy Kodeksu pracy
    To że jesteś zatrudniony na 1/2 etetu nie ma żadnego znaczenia.
    Art. 30. § 1. Umowa o pracę rozwiązuje się:
    1) na mocy porozumienia stron,
    2) przez oświadczenie jednej ze stron z zachowaniem okresu wypowiedzenia
    (rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem),
    3) przez oświadczenie jednej ze stron bez zachowania okresu wypowiedzenia
    (rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia),
    4) z upływem czasu, na który była zawarta,
    5) z dniem ukończenia pracy, dla której wykonania była zawarta.
    § 2. Umowa o pracę na okres próbny rozwiązuje się z upływem tego okresu, a
    przed jego upływem może być rozwiązana za wypowiedzeniem.
    § 2[1]. Okres wypowiedzenia umowy o pracę obejmujący tydzień lub miesiąc
    albo ich wielokrotność kończy się odpowiednio w sobotę lub w ostatnim dniu
    miesiąca.
    § 3. Oświadczenie każdej ze stron o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu umowy o
    pracę bez wypowiedzenia powinno nastąpić na piśmie.

    Art. 36. § 1. Okres wypowiedzenia umowy o pracę zawartej na czas nie
    określony jest uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy i
    wynosi:
    1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy,
    2) miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy,
    3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
    § 1[1]. Do okresu zatrudnienia, o którym mowa w § 1, wlicza się pracownikowi
    okres zatrudnienia u poprzedniego pracodawcy, jeżeli zmiana pracodawcy
    nastąpiła na zasadach określonych w art. 23[1], a także w innych
    przypadkach, gdy z mocy odrębnych przepisów nowy pracodawca jest następcą
    prawnym w stosunkach pracy nawiązanych przez pracodawcę poprzednio
    zatrudniającego tego pracownika