PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas na zastanowienie po otrzymaniu od pracodawcy propozycji ......

  • 1. Data: 2003-03-28 06:44:44
    Temat: czas na zastanowienie po otrzymaniu od pracodawcy propozycji ......
    Od: "xtruskawx" <x...@i...pl>

    Witam,
    Pracodawdca złożył mi propozycje zmiany umowy na umowę o gorszych warunkach
    (gorszych dla mnie), to czy w takim przypadku są jakieś przepisy określające
    ile mam czasu na odpowiedź pracowadcy??
    Generalnie czy są przepisy określające "czas do namysłu" czy też odpowiedź
    muszę udzielać w ciągu np jednego dnia??
    Jeśli są takie przepisy to prosiłbym o podanie konkretnych przykładów

    pozdr.

  • 2. Data: 2003-03-28 15:34:46
    Od: "Małgorzata Zając" <z...@a...com.pl>

    Pracodawca przedstawiając gorsze warunki umowy musi to zrobić przez
    wypowiedzenie zmieniające. Czas wypowiedzenia warunków pracy lub płacy jest
    taki sam jak przy wypowiedzeniu umowy. Jeżeli przed upływem połowy okresu
    wypowiedzenia nie złożysz oświadczenia o odmowie przyjęcia nowych warunków
    umowy o pracę, będzie to równoznaczne z wyrażeniem zgody na proponowaną
    zmianę warunków umowy.

    W razie odmowy przyjęcia proponowanych warunków, umowa rozwiąże się z
    upływem okresu wypowiedzenia.

    Przyczyną wypowiedzenia warunków pracy lub płacy musi być poparte
    odpowiednią przyczyną.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-03-29 00:51:58
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 28 Mar 2003 16:34:46 +0100, "Małgorzata Zaj?c"
    <z...@a...com.pl> zakodował:

> [...]
    >umowy o pracę, będzie to równoznaczne z wyrażeniem zgody na proponowaną

    Dodatm tylko, że musi być o tym pouczenie na wypowiedzeniu warunków
    pracy lub płacy. Jeżeli nie ma oświadczenie można złożyć nawet
    ostatniego dnia.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-03-29 08:02:00
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
> [...]
    >
    > Dodatm tylko, że musi być o tym pouczenie na wypowiedzeniu warunków
    > pracy lub płacy. Jeżeli nie ma oświadczenie można złożyć nawet

    Np. nowe warunki zostały mi zaproponowane 1 marca, (3 miesiące
    wypowidzenia),
    1 kwietnia zaniosę im oświedczenie, że

    a) nie zgadzam się. Od kiedy biegnie okres wypowiedzenia od 1 marca, czy od
    1 kwietnia.
    Czy w okresie do 1 kwietnia jestem na wypowiedzeniu, czy nie.
    Np, gdbybym chciał wziąć zaświadczenie o zarobkach itp itd, to czy będzie
    tam napisane, że jestem na wypowiedzeniu, czy nie.

    b) zgadzam się. Od kiedy liczą się nowe warunki. Od 1 marca, cz od 1
    kwietnia.
    Jaką pensję dostanę za marzec, starą, czy nową?

  • 5. Data: 2003-03-29 11:40:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 29 Mar 2003 09:02:00 +0100, "KK" <p...@g...pl>
    zakodował:

    >a) nie zgadzam się. Od kiedy biegnie okres wypowiedzenia od 1 marca, czy od
    >1 kwietnia.

    Od 1 kwietnia, ale nie dlatego, że wtedy zaniosłeś im oświadczenie,
    ale dlatego że wypowiedzenie biegnie od następnego miesiąca.

> [...]

    >Np, gdbybym chciał wziąć zaświadczenie o zarobkach itp itd, to czy będzie
    >tam napisane, że jestem na wypowiedzeniu, czy nie.

    A jest w ogóle taka rubryka?

    >b) zgadzam się. Od kiedy liczą się nowe warunki. Od 1 marca, cz od 1
    >kwietnia.
    >Jaką pensję dostanę za marzec, starą, czy nową?

    Z upływem okresu wypowiedzenia, czyli w tej sytuacji jeszcze za
    czerwiec otrzymasz "stare" wynagrodzenie.

    To wszystko przy założeniu, że otrzymujesz wypowiedzenie warunków
    płacy. Jeżeli dostaniesz do podpisania aneks do umowy, to zależy od
    treści aneksu - zmiana może być od zaraz (oczywiście jeżeli podpiszesz
    aneks).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-03-29 15:19:50
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    > A jest w ogóle taka rubryka?

    Czesto jest.
    dla bankow na ich wlasnych drukach o wysokosci zarobkow delikwenta, gdy
    komorke z abonamentem sie kupuje itp.

    pzdr
    Krysztof