PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv i list motywacyjny a e-mail

  • 91. Data: 2002-10-02 12:19:46
    Temat: Re: cv i list motywacyjny a e-mail
    Od: p...@p...onet.pl

    > IMHO głupota. Lepiej poczekać dłużej i coś mieć, niż zmieniać pracę co 3
    > miesiące.

    To zależy, czy masz za co przeżyć to "dłużej". To może być długie "dłużej"...

    > Kiepski pomysł. Bardzo ciężko się konwertuje do czegokolwiek innego.

    Pracodawca zabawia się konwertowaniem LM i CV, czy ich czytaniem?

    Professsor

  • 92. Data: 2002-10-02 14:31:56
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Dziękuję, już widzę, że o formatowaniu tekstu jednak pojęcie masz
    > niewielkie.

    chetnie podyskutuje, bo tak rzucic ,,sie kuna nie znasz'' to bardzo prosta
    i sympatyczna rzecz...

    co Ci sie nie podoba?
    umiesz zmusic KAZDA druakrke zeby wydrukowala PL literki w trybie txt?
    ja nie.
    CR/LF nie uznajesz za dobry pomysl? drukowales kiedys jakis plik txt
    bezposrendio na drukarkice (albo otwierales Notepadem)?
    Spacje a nie TAB tak Cie martwia?
    wiec informuje Cie, ze niektore drukarki/edytory traktuja TAB
    jak 4 albo 8 spacji, a niektore po bozemu [czyli przeskok do kolumny
    o numrze podzielnym przez 8 - zaloze sie, ze jestes pewny ze tak jest
    zawsze i wszedzie i stad Twoje powyzsze bezsensowne swierdzenie.
    Moge tez pokazac drukarke, ktora TAB traktuje jak JEDEN znak (spacje
    albo '?' w zaleznosci od polozenie konfiguracyjnego przelaczniczka
    - po prostu wszelkie kody <32 traktuje jak niedrukowalne...)

    zreszta najwazniejszy jest skutek.
    wyjustowany SPACJA plik .txt jest doskonaly do czytania i drukowania.
    wyjustowany TABULACJA word jest beznadziejny (bo miedzy Times New Roman 10
    na Win95/Word7.0 a ,,tym samym'' times New Roman 10 na XP/WordXP jest
    spora roznica i jesli nieszczesliwie sie postawi tabulator to mozna
    _naprawde_ dokument zepsuc.)

    mimo to ;-) pozdrawiam

    romekk

  • 93. Data: 2002-10-02 16:19:20
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > chetnie podyskutuje, bo tak rzucic ,,sie kuna nie znasz'' to bardzo prosta
    > i sympatyczna rzecz...

    jak sadze czepiasz sie spacji a nie tabulacji ;-).

    wiec wyjasnie o co mi chodzi, dlaczego spacja jest lepsza ;-)

    plik.txt
    --------
    - nie ma w nim informacji o polozeniu tabulatorow,
    wiec dziala na ustawieniach domyslnych tego, czym sie go otworzy.
    czyli czasem do wielokrotnisci 8 znakow, casem 4, czasem 8 spacji.
    to nie jest sensowne formatowanie, bo
    Lalala<TAB>2
    A<TAB>2
    wyglada raz ladnie:
    Lalala 2
    A 2
    a raz brzydko:
    Lalala 2
    A 2
    a czasem jeszcze smieszniej.
    - niektore drukarki (znana mi to jakis Epson MX chyba) zamiast znakow
    o kodach <32 (TAB to 9) drukuje spacje lub '?'.
    reasumujac nie widze sensu formatowac TABem pliku txt
    z wylaczeniem programowania - kiedy to TAB (xN) jest wylacznie na poczatku
    linii.
    W sumie to nie takie wazne
    czy
    <TAB>
    <TAB>if (a)
    <TAB><TAB>return
    wyglada:
    if (a)
    return
    czy tez:
    if (a)
    return

    Word i inne tego typu badziewia.
    --------------------------------
    w pliku zapisuje sie _gdzie_ sa tabulatory (ma 3,5 i 12 cm)
    w pliku zpisuje sie tez jaki to font (nazwa)
    ale nie zapisuje sie sam font.
    wiec czasem zdarza sie, za napis, ktory na jednym komputerze
    miescil sie w tabulatorach, na innym sie nie zmiesci.
    przyklad: (>, < to tabulatory)

    Nazwisko: Kowlaski
    Imie: Jan
    pieknie!
    ale na innym komputerze literki moga byc ciutke wieksze, choc NIBY
    beda takie same (to nie konfablacja, to M$Word ;-))))
    czasem przyczyna roznic jest trywialna - na komputerze docelowym
    NIE MA fontu ktorego uzylismy i Word wzial sobie inny (np. szerszy).
    i okaze sie, ze napis ,,Nazwisko'' przekroczyl pierwsza tabulacje
    i Kowalski trafi na kolejny tabulator. KICHA!:
    (ponizej przesunalem tabulator co ma zasymulowac wieksza szerokosc fontu)

    Nazwisko: Kowalski
    Imie: Jan
    Ponadto niektorzy czytelnicy mojego piknego CV moga sobie zmienic font
    na swoj ulubiony albo chocby rozmiar calkiem swiadomie - bo np. maja oczy
    pozwalajace cztac 16ki - i co? i znowu kicha.
    dlatego w Wordzie (imho!!!) lepiej (niewiele lepiej) uzyc tabelki.

    a najlepiej jesli chodzi juz o formatowanie ladne przy foncie proporcjonalnym
    zastosowac jakis srednio zrozumialy dla HRow format typu pdf - zeby w pliku
    bylo wszystko :).

    Mysle, ze wyspowiadalem sie juz clakiem dokladnie z tego, dlaczego TXT
    i jakie TXT ;-))

    pozdrawiam

    romekk

  • 94. Data: 2002-10-03 07:49:02
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    Adam =?ISO-8859-2?Q?P=B3aszczyca?= <_...@i...pl> writes:

    > Wiesz, jak się uprę to i z doc-a tekst wyssam, tylko nie sądzisz, że mi
    > się nei będzie chciało?

    moze i ci sie nie chciec.
    ale napisales, ze to "bardzo ciezko sie konwertuje" - wiec ja
    twierdze, ze wcale nie "bardzo ciezko".

    co do twojego chciejstwa badz nie, nie wypowiadam sie.
    a konwersja jest latwa.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 95. Data: 2002-10-03 08:01:47
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Roman Kubik <r...@p...com.pl> wrote:

> [...]
    > i sympatyczna rzecz...

    > co Ci sie nie podoba?

    > umiesz zmusic KAZDA druakrke zeby wydrukowala PL literki w trybie txt?

    Zawsze mogę użyc czegoś bardziej zaawansowanego, poza tym nie drukuję
    aplikacji, bo po co?

    > CR/LF nie uznajesz za dobry pomysl? drukowales kiedys jakis plik txt
    > bezposrendio na drukarkice (albo otwierales Notepadem)?

    Nie mam notepada... a cr/lf daje pustą linię.

    > Spacje a nie TAB tak Cie martwia?

    Pewnie - jeśli tylko wstawię ten TXT do czegokolwiek, co uzywa czcionek
    proporcjonalnych, to się rozjedzie.

    > Moge tez pokazac drukarke, ktora TAB traktuje jak JEDEN znak (spacje
    > albo '?' w zaleznosci od polozenie konfiguracyjnego przelaczniczka
    > - po prostu wszelkie kody <32 traktuje jak niedrukowalne...)

    A ja Cię zapeaniwam, że nie drukuję txt, tylko dalej przetwarzam.

> [...]
    > na Win95/Word7.0 a ,,tym samym'' times New Roman 10 na XP/WordXP jest
    > spora roznica i jesli nieszczesliwie sie postawi tabulator to mozna

    Jak widzę, to dla Ciebie tabulator, to taka większa spacja. Cóż, polecam
    dowolny podręcznik podstaw składu tekstu.

    --
    ___________ (R)

  • 96. Data: 2002-10-03 08:02:59
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

> [...]

    > twierdze, ze wcale nie "bardzo ciezko".

    > co do twojego chciejstwa badz nie, nie wypowiadam sie.

    Tylko jeszcze jedno - takst wyssam, a resztę? Formatowanie na przykład?

    --
    ___________ (R)

  • 97. Data: 2002-10-03 08:04:35
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    p...@p...onet.pl wrote:

    > To zależy, czy masz za co przeżyć to "dłużej". To może być długie "dłużej"...

    jak masz dwie lewe ręce i pustą głowę, to tak.

    > Pracodawca zabawia się konwertowaniem LM i CV, czy ich czytaniem?

    Wbrew pozorom, ich czytanie to najmniejszy problem. Trzeba je zebrać,
    przechować, przeprocesować. Aby to zrobić ja uzywam takiej śmiesznej
    bazy danych, do której leci tekst (same znaki). I po cholerę mi
    'kwiatki' HTML-owe?

    --
    ___________ (R)

  • 98. Data: 2002-10-03 08:29:17
    Od: Marcin Nowakowski <m...@n...irc.pl>

    Odpowiedz z jednej z wiekszych wroclawskich firm komputerowych:
    "Witam.
    Word będzie optymalny.
    Pozdrawiam."

    --
    p.
    Marcin "MCR" Nowakowski - m...@i...pl - UIN:53375070 - GG:1824096

  • 99. Data: 2002-10-03 14:50:15
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > Pewnie - jeśli tylko wstawię ten TXT do czegokolwiek, co uzywa czcionek
    > proporcjonalnych, to się rozjedzie.
    wstawianie plikow txt do czegokolwiek o fontach proporconalnych mija sie
    z celem. i uzywanie tabulacji nie zalatwi tu sprawy...
    (opisalem zreszta dlaczego z przykladem)

    > A ja Cię zapeaniwam, że nie drukuję txt, tylko dalej przetwarzam.
    a moje CV zwykle przesluchujacy mnie na rozmowie trzyma w lapcy wydrukowane.
    cenie sobie to, ze ktos przychodzi na rozmowe ze mna przygotowany....

    > Jak widzę, to dla Ciebie tabulator, to taka większa spacja. Cóż, polecam
    > dowolny podręcznik podstaw składu tekstu.
    hihi :)
    jak widze przeczytanie do konca i ze zrozumieniem mojego posta
    przeroslo Twoje mozliwosci :)))

    z mojej strony EOT...

    pozdrawiam

    romekk

  • 100. Data: 2002-10-03 15:37:06
    Od: a...@p...onet.pl

    Przejrzałem całą dyskusje i naprawde nie mogę się powstrzymać od uogólnienia.
    Po pierwsze:
    "Adam Płaszczyca jest nienormalny nie rozmawiajcie z nim"
    i pod tym podpisuje się obydwoma rekami. Koleś jest jakims gigantycznym
    frustratem i gada bzdury. Rada dla kogoś kto w pierwszym pytaniu chciał się
    czegoś dowiedziec. CV pisz w Wordzie i zapisuj w formacie .doc. Do wszystkich
    oprócz Adama Płaszczyca. Do niego nic nie wysyłaj. Lepiej zostać na bezrobotnym
    niz miec szefa idiotę (do tego stopnia).
    Pracuje w wielkiej (największej w Polsce i na świecie) firmie konsultingowej.
    Łatwo się domyślić, od lat w pierwszej trójce najbardziej poszukiwanych
    pracodawców.
    Pytałem dziewczyn z HR-ów (bystrych) i swoich przyjaciół. 99% aplikacji jest
    wysyłanych w Wordzie (doc). Wyślesz w czym innym- zmniejszasz swoje szanse
    (aczkolwiek nie dlatego że mają taką zasadę, ale dlatego że mają mało czasu).
    Pozdrowienia
    Adam
    PS.
    nie mogę się oprzeć... Ten Płaszczyca to chyba niedługo pójdzie z torbami. Od
    kilku dni nic nie robi tylko wysyła posty w Onecie. Jak na "szefa firmy" to
    mało odpowiedzialne zajęcie. Do roboty, gościu...